Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Προβεβλημένη καταχώριση
Ο νέος μας σύμμαχος κατά της οξείδωσης των κυττάρων και όχι μόνο. Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για τον ρόλο του σεληνίου στη διατροφή.
Σελήνιο: Πολύτιμο ιχνοστοιχείο
Σελήνιο: Πολύτιμο ιχνοστοιχείο

Καθώς στην Ευρώπη παρατηρείται μια απότομη μείωση των προσλήψεων σεληνίου, έντονη ανησυχία εκφράζεται για το ότι οριακές ελλείψεις μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών, όπως ο καρκίνος και οι καρδιοπάθειες.

Ο κύριος μεταφορέας του σεληνίου στη διατροφική αλυσίδα είναι τα φυτά και η ποσότητα είναι ανάλογη με την περιεκτικότητα του συστατικού στο υπέδαφος. Ο άνθρωπος λαμβάνει αυτό το θρεπτικό συστατικό μέσα από τα φυτά αλλά και το κρέας των ζώων που κατανάλωσαν φυτά.

Στον πλανήτη υπάρχουν πολλά επίπεδα πρόσληψης σεληνίου λόγω της διαφορετικής περιεκτικότητας στο υπέδαφος. Η Ευρώπη θεωρείται περιοχή με οριακή επάρκεια και καταναλώσεις 30 - 90 μg/ημέρα.

Σε μελέτη του 2006 βρέθηκε στην Ελλάδα κατανάλωση 39,3 μg/ ημέρα, που σημαίνει ότι βρισκόμαστε λίγο πιο κάτω από τις προτεινόμενες ημερήσιες ανάγκες.
Η συνιστώμενη ποσότητα που προτείνεται καθημερινά στους ενηλίκους είναι 55μg (μικρογραμμάρια), ενώ στην κύηση και τον θηλασμό, 60 μg και 70 μg αντίστοιχα.
Το επίπεδο του σεληνίου στον οργανισμό μπορεί να επηρεάσει ένα πλήθος λειτουργιών. Οι πολύ μικρές (200 μg/L) συγκεντρώσεις στο αίμα συνοδεύονται από παθολογικά προβλήματα, ενώ ένα βέλτιστο επίπεδο (~100 μg/L) φαίνεται να προσφέρει τη μέγιστη αντιοξειδωτική ικανότητα των σεληνοπρωτεϊνών.

Για να ενισχύσουμε την πρόσληψη σεληνίου θα πρέπει να επιλέξουμε τρόφιμα που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σελήνιο. Το σκόρδο, το κρεμμύδι, το πράσο, το μπρόκολο και το κουνουπίδι, θεωρούνται συσσωρευτές σεληνίου, γιατί δεσμεύουν το σελήνιο σε μια ειδική μορφή με αντικαρκινική δράση.

Βασισμένες σε αυτή την ανάγκη οι Φάρμες Αγγελάκη στην Εύβοια παράγουν κοτόπουλα των οποίων η διατροφή είναι πλούσια σε σελήνιο, με αποτέλεσμα τα κοτόπουλα Αγγελάκη να αποτελούν Πηγή Σεληνίου.

Ειδικά για την πρόσληψη σεληνίου μεσω της κατανάλωσης κοτόπουλου πλούσιου σε σελήνιο η Ευρωπαϊκή Αρχή για την Ασφάλεια Τροφίμων (EFSA) ορίζει ότι:
•Συμβάλει στην προστασία των κυττάρων από οξειδωτικό στρες.
•Συμβάλει στην φυσιολογική λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα
•Συμβάλει στην φυσιολογική λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος

Προβεβλημένη καταχώριση
Σχολιάστε

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.