Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ο Υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννης Μαγκριώτης, απάντησε χθες στην επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτή Εύβοιας της ΝΔ Σίμο Κεδίκογλου, σχετικά με το οδικό δίκτυο του Νομού Εύβοιας.

Η απάντηση του Υφυπουργού ήταν η εξής:
«Θα ήθελα να τονίσω το ενδιαφέρον του αγαπητού συναδέλφου, όπως και άλλων συναδέλφων και του ΠΑΣΟΚ και της αντιπολίτευσης αλλά και φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για τα έργα και τις υποδομές της Εύβοιας. Γιατί πράγματι, το έλλειμμα στη Στερεά Ελλάδα και ειδικότερα στην Εύβοια είναι πάρα πολύ μεγάλο. Η προετοιμασία που είχε γίνει τα προηγούμενα χρόνια ήταν ελάχιστη σε σχέση με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις. Οι πόροι οι οποίοι είχαν διασφαλιστεί είτε λόγω των κανονισμών του ΕΣΠΑ, που δεν επέτρεπαν την ένταξή τους, είτε λόγω των κυβερνητικών πολιτικών δεν ήταν επαρκείς για την προετοιμασία των έργων και φυσικά τη χρηματοδότησή τους.
Θέλω να επισημάνω το στατιστικό παράδοξο, το οποίο παρουσιάζει μια περιφέρεια όπως είναι η Στερεά Ελλάδα να είναι εκτός Στόχου 1, παρά το μεγάλο έλλειμμα υποδομών. Αυτό οφείλεται στο ότι οι βιομηχανίες της Αθήνας βρίσκονται στην Στερεά Ελλάδα και κυρίως στη Βοιωτία, παρουσιάζοντας υψηλό εισόδημα, πάνω από το πραγματικό, το οποίο όμως δεν είναι της Στερεάς Ελλάδας. Στη Στερεά Ελλάδα αφήνουν τη μόλυνση και άλλα παρελκόμενα.
Έτσι, με βάσει τους νέους κανονισμούς του ΕΣΠΑ, όπως διαμορφώθηκαν και οριοθετήθηκαν το 2007, δεν επιτρέπεται η χρηματοδότηση. Για αυτό έχουμε πει από την αρχή ως Κυβέρνηση και εγώ ως αρμόδιος Υφυπουργός για τα δημόσια έργα, ότι η Στερεά Ελλάδα όπως και άλλες περιφέρειες, που βρίσκονται σε ανάλογη κατάσταση, χρειάζονται μια πρόσθετη ενίσχυση και η Κυβέρνηση έχει ανακοινώσει τουλάχιστον 150εκ. ευρώ για την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Οι πόροι αυτοί θα δοθούν από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αλλά και από υπερδεσμεύσεις του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος για τις υποδομές. Είναι το ελάχιστο για να έχουμε ανάπτυξη εργοταξίων στην περιοχή και οικονομική ανάπτυξη γενικότερα.
Ειδικότερα, η παράκαμψη του Βασιλικού είναι ένα από τα χαρακτηριστικά παραδείγματα, που μας δείχνουν ότι οι κυβερνήσεις αλλά και οι τοπικοί παράγοντες δεν πρέπει να τάζουν πράγματα που δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν, ειδικά σε προεκλογικές περιόδους. Η περίπτωση της παράκαμψης Βασιλικού, ζωτικής σημασίας έργο, προϋπολογισμού περίπου 35εκ. ευρώ, είναι χαρακτηριστικό παράδειγμα, γιατί παρότι δεν αρνούμαι ότι υπήρξε η βούληση της προηγούμενης Κυβέρνησης να την κατασκευάσει, το καλοκαίρι του 2009, λίγο πριν από τις εκλογές ανακοινώθηκε ότι εντάσσεται στο Γ΄ ΚΠΣ, το οποίο είχε τελειώσει τον προηγούμενο χρόνο και είχε πάρει παράταση μέχρι το τέλος του 2009 λόγω των πυρκαγιών. Όπως καταλαβαίνεται η ένταξη ήταν ουσιαστικά εικονική. Το έργο δεν μπορούσε να μπει ως έργο-γέφυρα στο Δ΄ ΚΠΣ, λόγω του νέου κανονισμού και έτσι έμεινε χωρίς χρηματοδότηση. Εμείς, διασφαλίσαμε τη χρηματοδότησή του από εθνικούς πόρους παρά την δημοσιονομική στενότητα. Επίσης, υπήρξε πρόβλημα με τις απαλλοτριώσεις. Το έργο είναι κοντά στον αστικό ιστό και δυστυχώς το πρόβλημα των απαλλοτριώσεων είναι μεγάλο. Δεν μπορούν να δημοπρατούνται έργα χωρίς καμία προετοιμασία για τις απαλλοτριώσεις. Ήταν ένα έργο παγιδευμένο από πολλές πλευρές. Το Μάιο του 2010, το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης, μετά από δική μας πρόταση, δέσμευσε τους απαραίτητους πόρους και θα ξεκινήσει η κατασκευή.
Δεν πρέπει να δημιουργούμε προσδοκίες στους πολίτες, οι οποίοι έχουν δικαιολογημένα αιτήματα, που δεν μπορούμε να υλοποιήσουμε. Το λέω για όλους μας αυτό. Εμείς πρέπει να σχεδιάζουμε ορθολογικά και με προτεραιότητες και να λέμε την πραγματικότητα. Αυτό είναι μια αρχή που θα πρέπει να διέπει κάθε μας πρωτοβουλία και επιλογή μας.
Για το Βόρειο Οδικό Δίκτυο, δεν υπήρξε μελετητική ωριμότητα και δεν ήταν ενταγμένο στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα (ΔΔ), παρότι υπήρχε μια φήμη από την προηγούμενη Κυβέρνηση ότι ήταν στα ΔΔ και λόγω του κανονισμού δεν μπορούσε να χρηματοδοτηθεί από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Προσπελασιμότητας του Υπουργείου. Ακόμα και να είχαμε τη θέληση και τους πόρους, ο κανονισμός το απαγόρευε. Είμαστε στη φάση διαβούλευσης με την ΕΕ για την αναμόρφωση των ΔΔ και έχουμε προτείνει το έργο αυτό να ενταχθεί στα ΔΔ, για να χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Συνοχής, από το οποίο χρηματοδοτήθηκε και η σύνδεση του ΠΑΘΕ με τη Χαλκίδα και ένα τμήμα κοντά στην Χαλκίδα.
Επίσης, για τον οδικό άξονα «Χαλκίδα-Κύμη» προτείναμε, να ενταχθεί στα ΔΔ στην άτυπη Σύνοδο των Υπουργών Μεταφορών στην Βουδαπέστη, όπου συμμετείχα ως εκπρόσωπος της Κυβέρνησης και έχουμε την πεποίθηση ότι θα γίνει αποδεκτό, όπως και η ένταξη του «Χαλκίδα-Ψαχνά-Ιστιαία-Αιδηψός».
Στην παράκαμψη Αμαρύνθου έχουμε παρόμοια θέματα με αυτήν του Βασιλικού. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 38,5εκ. ευρώ περίπου, είμαστε έτοιμοι για το έργο αυτό, αλλά επειδή και αυτό χρηματοδοτείται αμιγώς από εθνικούς πόρους, υπάρχει καθυστέρηση λόγω δημοσιονομικής στενότητας και το έργο δεν μπορεί να ενταχθεί στον προϋπολογισμό του 2011. Πιστεύουμε όμως ότι θα το εντάξουμε το 2012 για να δημοπρατηθεί.
Είμαι συγκεκριμένος και ειλικρινής γιατί δε θέλω να λέω κουβέντες και αύριο να έρθω πάλι να απαντήσω σε ερώτηση δική σας ή κάποιου συναδέλφου και να μην έχω πειστικές απαντήσεις. Γιατί πράγματι έχουμε πολλά προβλήματα σε σχέση με τα έργα και στεναχωριέμαι όταν δεν είμαστε συνεπείς, όχι μόνο σαν Κυβέρνηση αλλά σαν Πολιτεία που έχει συνέχεια.
Για τα υπόλοιπα έργα που ρωτήσατε:
Η παράκαμψη Χαλκίδας ως τα Ψαχνά αφορά την ολοκλήρωση των μελετών σε επίπεδο οριστικής μελέτης. Η σύμβαση υπογράφηκε 3.3.2010 με προϋπολογισμό 2,1εκ. ευρώ. Στην περίπτωση αυτή υπήρχε η εντύπωση ότι η σύμβαση είχε ανατεθεί και η μελέτη γινόταν. Αυτό δε συνέβη, η σύμβαση προκηρύχτηκε αλλά δεν ανατέθηκε και δεν συμβασιοποιήθηκε μέχρι την παραπάνω ημερομηνία. Η μελέτη εξελίσσεται με κανονικούς ρυθμούς και έχουμε εξασφαλίσει τους πόρους. Επίσης, έχει υποβληθεί η μελέτη των περιβαλλοντικών όρων και αναμένεται η έγκρισή της από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής προκειμένου να γίνουν όσες πρόσθετες μελέτες ζητηθούν. Η ολοκλήρωση της διαδικασίας αυτής εκτιμάται να ολοκληρωθεί στο τέλος του 2011».

Στη δευτερολογία του ο κ. Μαγκριώτης τόνισε:
«Αναφερθήκατε σε ενημερώσεις Δημάρχων, δεν αμφισβητώ αυτά που λέτε αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε ότι και εγώ σας απαντώ με βάση τις ενημερώσεις των διευθυντών των αρμόδιων υπηρεσιών του Υπουργείου.
Είπατε ότι είμαι ασαφής, αντιθέτως ήμουν πολύ συγκεκριμένος. Το ότι υπάρχει μεγάλο έλλειμμα υποδομών στην Εύβοια, είναι κάτι που το αναγνώρισα πριν ακόμα γίνουμε Κυβέρνηση, όπως και γενικότερα για την Στερεά Ελλάδα. Σας απάντησα συγκεκριμένα για το τι έγινε με την παράκαμψη Βασιλικού, δεν θέλω να καταλογίσω ευθύνες στην προηγούμενη Κυβέρνηση, εμείς προσπαθούμε να κατασκευάσουμε το έργο. Σας είπα τις ακριβείς ενέργειες που κάναμε. Εάν είχαν γίνει οι απαλλοτριώσεις και αν είχαν διασφαλιστεί και οι πόροι, από την προηγούμενη Κυβέρνηση, το έργο θα προχωρούσε πιο γρήγορα. Τα ίδια περίπου ισχύουν και για την παράκαμψη της Αμαρύνθου.
Όσων αφορά για το έργο «Σέτα-Μανίκια», λυπάμαι που δεν έχετε ακόμα λάβει την απάντηση, θα το αναζητήσω. Απαντάω σε όλες τις γραπτές ερωτήσεις.
Όσον αφορά στις μελέτες, σας είπα ότι στις 3.3.2010 υπογράφηκε η σύμβαση για την παράκαμψη Χαλκίδας μέχρι τα Ψαχνά, ενώ προκηρύχτηκε το Καλοκαίρι του 2009. Μια τέτοια μελέτη θέλει 2 με 2,5 χρόνια ολοκλήρωσης. Υπάρχουν διαδικασίες που χρειάζονται χρόνο.
Για το δεύτερο κλάδο της γέφυρας Χαλκίδας και για την μελέτη παράκαμψη των Ψαχνών, η σχετική σύμβαση υπογράφηκε στις 24.11.2010, με προϋπολογισμό 1,4εκ. ευρώ και προχωράει. Η αρμόδια υπηρεσία εκτιμά τον συμβατικό χρόνο ολοκλήρωσης στις 24.3.2012.
Για τη βελτίωση της οδού «Ψαχνά-Ιστιαία-Αιδηψός» το πρώτο τμήμα εκτιμάται να ολοκληρωθεί τον Ιούνιο του 2012.
Για την οδό «Ρόβλιες-Ήλια-Λίμνη Αιδηψού» ανατέθηκε μελέτη από την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας. Πρόκειται για έργο προϋπολογισμού 36εκ. ευρώ.
Για το έργο «Χαλκίδα-Κύμη», οι σχετικές συμβάσεις υπογράφηκαν στις 31.8.2010 με προϋπολογισμό 2εκ. ευρώ.
Το Υπουργείο ενέκρινε τη διάθεση πίστωσης 200χιλ. ευρώ το Μάρτιο του 2011, από πόρους του ΤΕΟ για την αποκατάσταση ζημιών από κατολισθήσεις στην οδό «Πήλι-Βλαχιά», του Ν.Εύβοιας.
Τέλος, χαίρομαι γιατί στην ερώτησή σας δεν είχατε το Νοσοκομείο της Χαλκίδας και αυτό γιατί ξεπεράστηκαν όλα τα προβλήματα, όπως γνωρίζετε και το έργο θα προσχωρήσει κανονικά.».




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας