Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Τις θέσεις του Υπουργείου Παιδείας για καταγγελίες που αφορούν τον αποκλεισμό παιδιών Ρομά από την εκπαίδευση ζητούν με επιστολή τους οι Οικολόγοι Πράσινοι.

Επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα Άννα Διαμαντοπούλου έστειλε η Θεματική Ομάδα των Οικολόγων Πράσινων για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα με αφορμή καταγγελία της οργάνωσης «Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι» ότι παιδιά Ρομά του καταυλισμού στα Νταμάρια Λαμίας, του οικισμού της Ανθήλης και του καταυλισμού Περαίας Θερμαϊκού δεν έγιναν δεκτά στα σχολεία λόγω μη διορισμού του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας. Στην επιστολή αναφέρονται οι διαπιστώσεις από πρόσφατες επισκέψεις των Οικολόγων Πράσινων σε καταυλισμούς Ρομά και καλείται το Υπουργείο να αναφέρει ποια άμεσα και μεσοπρόθεσμα μέτρα θα λάβει για την άρση του αποκλεισμού των Ρομά από την εκπαίδευση αλλά και για την επίτευξη των στόχων της ευρωπαϊκής στρατηγικής «Ευρώπη 2020» μέσα από ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο για την ένταξη των Ρομά που η χώρα μας καλείται να υποβάλλει έως τα τέλη του έτους.

Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής προς την Υπουργό Παιδείας:
«Αξιότιμη κα Υπουργέ,
Σύμφωνα με καταγγελία της οργάνωσης «Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι» (ΕΠΣΕ), τα παιδιά Ρομά του καταυλισμού στα Νταμάρια Λαμίας, του οικισμού της Ανθήλης (Λαμία) και του καταυλισμού Περαίας Θερμαϊκού Θεσσαλονίκης δεν έγιναν δεκτά στα σχολεία, λόγω μη διορισμού του απαραίτητου εκπαιδευτικού προσωπικού από την πλευρά του Υπουργείου Παιδείας.
Επιπλέον σε πρόσφατες επισκέψεις μελών των Οικολόγων Πράσινων στους καταυλισμούς Ρομά σε διάφορες περιοχές της χώρας (Εξαμίλια Κορινθίας, Ασπρόπυργος, Νομισματοκοπείο, Ρόδος, Μελιγαλάς Μεσσηνίας κ.α.) διαπιστώθηκε ότι η πλειοψηφία των παιδιών είτε δεν εγγράφονται στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση ή την εγκαταλείπουν σε αρχικό στάδιο. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένες περιπτώσεις όπως στα Εξαμίλια, ακόμα κι αν υπάρχει ενδιαφέρον φοίτησης από την πλευρά των παιδιών Ρομά, οι υφιστάμενες σχολικές εγκαταστάσεις δεν επαρκούν όπως έχει ήδη ενημερωθεί το Υπουργείο Παιδείας αλλά και ο Βοηθός Συνήγορος για τα Δικαιώματα του Παιδιού από την οργάνωση «Κιβωτός των Παιδιών» που δραστηριοποιείται στην περιοχή.
Παρακαλούμε όπως μας ενημερώσετε για τα ακόλουθα:
-Ποιά είναι η θέση του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με την ανωτέρω καταγγελία του ΕΠΣΕ;
-Ποιά είναι τα άμεσα μέτρα που σκοπεύει να λάβει το Υπουργείο για την άρση του αποκλεισμού των παιδιών Ρομά από την εκπαίδευση, για την εξασφάλιση των αναγκαίων σχολικών υποδομών για τη φοίτησή τους στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, για την κατάργηση των σχολείων γκέτο όπου υπάρχουν, αλλά και την κοινωνική μέριμνα για την εγγραφή των παιδιών στα σχολεία.
-Με δεδομένο ότι η χώρα μας έχει κληθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παρουσιάσει έως τα τέλη του έτους ένα στρατηγικό σχέδιο για την ένταξη των Ρομά στο πλαίσιο της στρατηγικής «Ευρώπη 2020», με ελάχιστο στόχο την διασφάλιση της ολoκλήρωσης τουλάχιστον της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, ποια είναι τα μεσοπρόθεσμα μέτρα που σκοπεύει να λάβει το Υπουργείο προς την κατεύθυνση αυτή;».
 




Δημοφιλή σήμερα

«Street Festival» στον Πεζόδρομο της Ερμού στη Χαλκίδα

«Street Festival» στον Πεζόδρομο της Ερμού στη Χαλκίδα

13/9/2018
Το πρώτο υπαίθριο Φεστιβάλ στον Πεζόδρομο της Ερμού είναι γεγονός....
Η ταινία «Η καλόγρια» στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone

Η ταινία «Η καλόγρια» στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone

13/9/2018
Η ταινία «Η καλόγρια» έρχεται στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone από την Πέμπτη 20 εώς και την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018....
Τον Οκτώβριο το Ιστορικό Παζάρι Αυλωναρίου

Τον Οκτώβριο το Ιστορικό Παζάρι Αυλωναρίου

19/9/2018
Το Ιστορικό Παζάρι του Αυλωναρίου θα πραγματοποιηθεί από τις 7 μέχρι τις 14 Οκτωβρίου 2018. ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας