Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Στη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου Χαλκίδας χθες, 4 Οκτωβρίου, βρέθηκε ο βουλευτής Εύβοιας του ΠΑΣΟΚ, Συμεών Κεδίκογλου για να ενημερώσει σχετικά με τρία σημαντικά θέματα για τους πολίτες του δήμου: α. την ανέγερση του νέου κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Εύβοιας, β. την αξιοποίηση του Κέντρου Γεωργικής Εκπαίδευσης στην Αρτάκη και γ. την ίδρυση Κέντρου Δια Βίου Μάθησης στη Χαλκίδα.
Συμεών Κεδίκογλου
Συμεών Κεδίκογλου

Η παρέμβαση του βουλευτή τίθεται στο πλαίσιο όπου σε μια εξαιρετικά δύσκολη δημοσιονομικά εποχή πρέπει πρώτον να εκμεταλλευόμαστε κάθε ευκαιρία και δεύτερον να κάνουμε συγκεκριμένες προτάσεις, γιατί αυτό που οι πολίτες απαιτούν είναι συγκεκριμένες λύσεις στα συγκεκριμένα προβλήματα.
Τα τρία θέματα μαζί με τις συγκεκριμένες προτάσεις επίλυσης τους, όπως τα εξέθεσε, τα παρέδωσε και με επιστολή στα πρακτικά του δημοτικού συμβουλίου, η οποία έχει ως εξής:

ΠΡΟΣ:
- Δήμαρχο Χαλκίδας κ. Ζεμπίλη Αθ.
- Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου Χαλκίδας
- Μέλη Δημοτικού Συμβουλίου Χαλκίδας
5 Οκτωβρίου 2011
Θέμα: Τρία ζητήματα για το Δήμο Χαλκίδας

Κκ Δήμαρχε, Πρόεδρε και Μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου,
Με αφορμή τη σημερινή συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, επιτρέψτε μου να συμβάλω με την παρούσα επιστολή στην επισήμανση τριών σημαντικών δυνατοτήτων για την πόλη μας και στην προσπάθεια αξιοποίησής τους.

Τα τρία ζητήματα, τα οποία παραθέτω αναλυτικά παρακάτω είναι:
Α. Η ανέγερση του νέου κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Εύβοιας
Β. Η αξιοποίηση του Κέντρου Γεωργικής Εκπαίδευσης στην Αρτάκη
Γ. Η ίδρυση Κέντρου Δια Βίου Μάθησης και η Ανάπτυξη Δια Βίου Μάθησης στην Εύβοια

Α. Σε μια κρίσιμη στιγμή για τον τόπο, το κύριο ζητούμενο είναι να μην αφήνουμε καμία ευκαιρία ανεκμετάλλευτη.
Και μια τέτοια είναι για το νομό μας η ανέγερση νέου κτιρίου για την Αστυνομική Διεύθυνση με έδρα τη Χαλκίδα, ένα έργο που έχει ανάγκη η Εύβοια και θα αναβαθμίσει την ποιότητα των αστυνομικών υπηρεσιών.

Το έργο της ανέγερσης του νέου κτιρίου της Α/Δ Εύβοιας υπάγεται στη «Μελέτη, Χρηματοδότηση, Κατασκευή, Συντήρηση και ολοκληρωμένη Τεχνική Υποστήριξη 7 νέων κτιριακών εγκαταστάσεων, για την ικανοποίηση αναγκών στέγασης 5 Αστυνομικών Διευθύνσεων και 2 Τμημάτων, με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Φορέα (ΣΔΙΤ)», για το οποίο έχει γίνει από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Εύβοιας δωρεά ακινήτου 4,5 στρεμμάτων.

Πιο συγκεκριμένα, η Ν.Α./Εύβοιας, με την υπ’αριθμ. 24596/31-12-2010 Συμβολαιογραφική «Πρόταση Δωρεάς εν ζωή αστικού ακινήτου» δωρίζει προς την Αστυνομική Διεύθυνση ακίνητο επιφανείας Ε= 4.461.12 μ2 που αποτελεί ιδιοκτησία της και το οποίο βρίσκεται εντός σχεδίου Χαλκίδας, στο Ο.Τ. 1064, στη συνοικία ‘’Ζ’’, στον τομέα ΙΙΙ. Η δωρεά έγινε με αποκλειστικό σκοπό την ανέγερση κτιρίου για τη στέγαση της Α/Δ και με τον όρο ότι εντός 7 ετών θα πρέπει να έχει γίνει η έναρξη των εργασιών για την κατασκευή του κτιρίου, διαφορετικά η σύμβαση δωρεάς λύεται και η κυριότητα του ακινήτου επανέρχεται αυτοδίκαια στην Ν.Α. Εύβοιας.

Από το τοπογραφικό διάγραμμα (20-12-2010) που έχει συντάξει η Ν.Α. Εύβοιας, προκύπτει ότι το ακίνητο είναι μεν άρτιο, δεν είναι όμως οικοδομήσιμο γιατί δεν έχουν διανοιχθεί οι προβλεπόμενοι από την πολεοδομική μελέτη δρόμοι. (Οι διαδικασίες για την διάνοιξη των περιμετρικών του Ο.Τ. δρόμων θα διενεργηθούν μεταξύ του Δήμου και της Περιφέρειας).

Επιπλέον, επειδή το ως άνω Ο.Τ. δημιουργήθηκε από πολεοδομική μελέτη, η οποία δεν έχει υλοποιηθεί στο σύνολό της, έχουν προκύψει ορισμένα θέματα που αφορούν σε ιδιοκτησιακές και πολεοδομικές εκκρεμότητες.
Έτσι, οι εκκρεμότητες που υπάρχουν και πρέπει να επιλυθούν, ώστε να καταστεί κατάλληλο το υπ’ όψιν ακίνητο, είναι οι εξής :

1 - Να ελεγχθεί εάν εκκρεμούν αποζημιώσεις ή ανταλλαγές από τις μεταγενέστερες διορθωτικές Πράξεις Εφαρμογής.
2 - Να ελεγχθεί εάν κατά την αποτύπωση των διορθωτικών Π.Ε. επηρεάζεται το ακίνητο που προορίζεται για την Αστυνομία.
3 - Η διάνοιξη των προβλεπομένων από την πολεοδομική μελέτη των δρόμων. (Σημειώνουμε ότι στη παρούσα φάση η μία πλευρά του ακινήτου έχει πρόσβαση σε υφιστάμενη οδό, πλάτους περίπου 5 μ., η οποία όμως σύμφωνα με το εγκεκριμένο σχέδιο πόλης θα καταργηθεί και θα διανοιχθεί προς τη μεγαλύτερη πλευρά του , νέα οδός πλάτους περίπου 20 μ.).
4 -  Πρέπει να γίνει αποδοχή της δωρεάς και δημοσίευσή της σε ΦΕΚ.
5 - Μετά την αποδοχή της δωρεάς, έπεται η αποτύπωση της ιδιοκτησίας στα Κτηματογραφικά Διαγράμματα του οικείου Κτηματολογικού Γραφείου.

Με τη μεταρρύθμιση του Καλλικράτη οι άνθρωποι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης καλείστε να διαδραματίσετε κεντρικό ρόλο. Και σε αυτή την περίπτωση, όπως προκύπτει και από τη φύση των εκκρεμοτήτων, είναι στο χέρι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης να αξιοποιήσει την ευκαιρία και να προχωρήσει το έργο ανέγερσης του νέου κτιρίου της Αστυνομικής Διεύθυνσης Εύβοιας.

Β. Αναφορικά με το Κέντρο Γεωργικής Εκπαίδευσης στην Αρτάκη, σε συνάντηση που είχα με τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Σκανδαλίδη περί τα μέσα Σεπτεμβρίου, του έθεσα, μεταξύ άλλων, και το ζήτημα της αξιοποίησής του.

Ο Υπουργός ανταποκρίθηκε στην πρόταση να αξιοποιηθεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και διεμήνυσε ότι αναμένει τις προτάσεις και εισηγήσεις του Δήμου. Μια χρήση κοντά στη γεωργία είναι σαφώς ευπρόσδεκτη, αλλά σε κάθε περίπτωση ο Υπουργός θα ακούσει όλες τις μελέτες και τις εναλλακτικές προτάσεις που θα φέρει ο δήμος.
Η συνεργασία με το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης θεωρείται δεδομένη και, αναμένοντας τις ενέργειές σας, είμαι στη διάθεσή σας για κάθε διευκρίνιση ή και συμβολή στη διαμόρφωση των προτάσεων.

Γ. Είχα δεσμευθεί, όταν ανέλαβα την εισήγηση του νομοσχεδίου του Υπουργείου Παιδείας Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, ότι θα συμβάλλω στην εμπέδωση των νέων δομών και στην καλύτερη αξιοποίηση των εργαλείων που εισάγει ο νόμος.
Τηρώντας αυτή τη δέσμευση, ακολουθεί Παράρτημα με σαφή βήματα και διαδικασίες για την ίδρυση κέντρου Δια Βίου Μάθησης και τον σχεδιασμό του τοπικού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η διαδικασία των προγραμματικών συμβάσεων ενδεχομένως να απαιτήσει αρκετό χρόνο μέχρι να υλοποιηθεί και όταν θα έρθει εκείνη η στιγμή, ο Δήμος που θα έχει ήδη λειτουργήσει με δικά του μέσα ένα πρόγραμμα ΔΒΜ, είναι λογικό ότι θα βρεθεί σε πλεονεκτική θέση και με την τεχνογνωσία που θα έχει αποκτήσει, θα μπορέσει να συνάψει μια καλή προγραμματική σύμβαση.
Ακολουθεί το Παράρτημα. Με την ελπίδα ότι θα βρείτε χρήσιμες τις παρακάτω πληροφορίες, προσδοκώ να κάνουμε το δήμο Χαλκίδας πρότυπο στην ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης για τους δημότες.

Φιλικά,

Συμεών Κεδίκογλου,
Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ν. Εύβοιας
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΕΝΤΡΩΝ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

1. ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ

Ένας Δήμος, που επιθυμεί να αρχίσει άμεσα τη λειτουργία ενός Κέντρου Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.), μπορεί να προχωρήσει ως εξής:

1. Ιδρύει με πράξη του Δ.Σ. μια Μονάδα Δια Βίου Μάθησης (ΔΒΜ). Η Μονάδα ΔΒΜ μπορεί να είναι Γραφείο ή Διεύθυνση ή Υπηρεσία του Δήμου (βλ. άρθρο 8, παρ. 4α του Ν. 3879/2010).

2. Η Μονάδα ΔΒΜ οργανώνει τη δράση του Κ.Δ.Β.Μ. Δεν είναι απαραίτητο το Κ.Δ.Β.Μ. να αποκτήσει αυτοτελή νομική υπόσταση (άρθρο 8, παρ. 4α).

3. Τη διεύθυνση του Κ.Δ.Β.Μ. αναλαμβάνει ένας διοικητικός υπάλληλος του Δήμου. Παράλληλα, για την επιστημονική οργάνωση και υποστήριξη του προγράμματος ΔΒΜ είναι εξαιρετικά σημαντικό να υπάρχει και ένας επιστημονικός υπεύθυνος με εμπειρία σε δράσεις δια βίου μάθησης.

4. Ο Δήμος καταρτίζει τοπικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης, που υλοποιείται από το Κ.Δ.Β.Μ. Έμφαση δίνεται σε θέματα υγείας, πολιτισμού, αθλητισμού, περιβάλλοντος, νέας γενιάς, τρίτης ηλικίας, επιμόρφωσης γονέων, επιχειρηματικότητας, καινοτομίας, καθώς και σε δραστηριότητες σύνδεσης του σχολείου με την κοινωνία (άρθρο 8, παρ. 1α-γ).

5. Στο τοπικό πρόγραμμα δια βίου μάθησης μπορεί να εντάσσονται και συλλογικές δράσεις δια βίου μάθησης, που οργανώνονται από το Δήμο σε σύμπραξη με δημόσιους, κοινωνικούς, ιδιωτικούς κ.ά. φορείς (άρθρο 8, παρ. 2).

6. Η χρηματοδότηση του Κ.Δ.Β.Μ. μπορεί να γίνει είτε με πόρους του Δήμου, είτε με επιχορηγήσεις, είτε από τον τακτικό προϋπολογισμό και το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων (μέσω της Περιφέρειας, που είναι η πιο ταχεία λύση). [βλ. άρθρο 8, παρ. 3 του Ν. 3879/2010].

7. Αργότερα, όταν η Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης θα διαμορφώσει μοντέλα προγραμμάτων ΔΒΜ, θα μπορεί ο Δήμος να συνάπτει με αυτή προγραμματική σύμβαση για την εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων.

2. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΒΜ

2.1 Επιλογή των στόχων και των θεμάτων (με βάση τη μελέτη των επιμορφωτικών αναγκών).
2.1.1 Εκτός από τα θέματα που ρητά αναφέρει ο Νόμος (βλ. παραπάνω), ενδεικτικά θα μπορούσαν να προστεθούν θέματα ιστορίας, πολιτιστικής κληρονομιάς και πολιτιστικής ταυτότητας, πληροφορικής, τοπικής ανάπτυξης, δραστηριότητες δημιουργικής απασχόλησης, θέματα προληπτικής ιατρικής, επαγγελματικού προσανατολισμού, επικοινωνίας, ξένων γλωσσών, ψυχολογικής υποστήριξης ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, ενημέρωσης του αγροτικού πληθυσμού για αναπτυξιακές δυνατότητες, κυκλοφοριακής αγωγής, συνεργασίας των εκπαιδευτικών με την οικογένεια κ.ά.
2.1.2 Σε ό,τι αφορά στις δραστηριότητες σύνδεσης των σχολικών μονάδων με την κοινωνία, ενδεικτικά προτείνονται: α) εκπαιδευτικές επισκέψεις, β) εκδηλώσεις/εκθέσεις μέσα στα σχολεία σε σύμπραξη με φορείς.

 




Δημοφιλή σήμερα

Το νέο Μουσείο της Αρέθουσας κατακλύστηκε από γυναίκες στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου Εύβοιας

Το νέο Μουσείο της Αρέθουσας κατακλύστηκε από γυναίκες στην εκδήλωση του Επιμελητηρίου Εύβοιας

21/6/2018
Το Επιμελητήριο Εύβοιας πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία την ...
Αγροτικό Κέντρο Έρευνας Καινοτομίας και Εφαρμογών ιδρύει ο Δήμος Χαλκιδέων

Αγροτικό Κέντρο Έρευνας Καινοτομίας και Εφαρμογών ιδρύει ο Δήμος Χαλκιδέων

22/6/2018
Με την υπογραφή του Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης Ευάγγελου Αποστόλου, παραχωρήθηκε στον Δήμο Χαλκιδέων...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας