Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ο Σπύρος Παπαδάς, φοιτητής της Νομικής, σχολιάζει με το δικό του (καυστικό πάντα!) τρόπο, την επικαιρότητα των καταλήψεων, των απεργιών και των κινητοποίησεων στα οποία πρωτοστατούν αντί των νέων, οι γονείς μας, οι παπούδες και γιαγιάδες μας, οι συνταξιούχοι και όχι οι φοιτητές, η νέα γενιά, το μέλλον (ποιό άραγε;;;) της χώρας.
Σπύρος Παπαδάς
Σπύρος Παπαδάς

Μιλούσα με ένα φίλο μου στο τηλέφωνο που μου έλεγε πόσο έκπληκτος ήταν που η μητέρα του του έλεγε "Παιδί μου είμαι στην κατάληψη του υπουργείου εσωτερικών, και μετά θα πάω στην πορεία".

Είναι αστείο και συνάμα τραγικό οτι οι μανάδες και οι πατεράδες μας είναι στους δρόμους και εμείς λουφάζουμε μέσα στην μικρή ασήμαντη καθημερινότητα μας. Έγινε μια απόπειρα ανασυσπείρωσης του φοιτητικού κινήματος ,άλλα για χάρη μιας εξεταστικής επικράτησε το σύνθημα "Ανοιχτές σχολές, ανοιχτά μυαλά" του συνθήματος "Ψωμι Παιδεία Ελευθερία". Ας εξετάσουμε λίγο το σύνθημα που προέβαλλε η παράταξη της ΔΑΠ γιατί έχει πολύ ενδιαφέρον.

Επι λέξει έλεγε "Τα πανεπιστήμια όπως και τα μυαλά λειτουργούν μόνο όταν είναι ανοιχτά". Αυτό το γελοίο σόφισμα είναι παράφραση της ρήσης του Ουισκοπαραγωγού Τομυ Ντιούαρ, ο οποίος είπε: Τα μυαλά είναι σαν τα αλεξίπτωτα, και τα δύο λειτουργούν μόνο όταν είναι ανοιχτά.
Ας μήν απορίψουμε όμως την αλήθεια αυτού του σοφίσματος της αξιότιμης ΔΑΠ.

1. "Ανοιχτά": Τί εννοούμε ώς ανοιχτό πανεπιστήμιο;Εννοούμε κυριολεκτικά ένα πανεπιστήμιο με τις πόρτες του ανοιχτές; Ή μηπως θα ήταν προτιμότερο να εννοούσαμε ένα πανεπιστήμιο ανοιχτό στην κοινωνία, ένα πανεπιστήμιο ανοιχτό στις νέες ιδέες, ένα πανεπιστήμιο στο οποίο θα έχει πρόσβαση ο καθένας;

Το νομοσχέδιο Διαμαντοπούλου με διατάξεις που πλήττουν σαφέστατα το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του ελληνικού πανεπιστημίου, το πανεπιστήμιο το θέλει να είναι με ανοιχτές πόρτες μόνο για τους λίγους προύχοντες.

Γυρνάμε πίσω στην εποχή των τσιφλικάδων, πίσω στην εποχή που τα απολυτύρια του γυμνασιου έγραφαν πάνω "Πατέρας Λιμενεργάτης, Μάνα Υπάλληλος", πίσω στην εποχή που η μάθηση ήταν για τους πλούσιους. Το πανεπιστήμιο μας πρέπει να είναι πρώτα "ανοιχτό" και ύστερα με τις πόρτες ανοιχτές. Κι αν οι πόρτες του πρέπει να μείνουν κλειστές για να γίνει ανοιχτό στην κοινωνία, τότε θεωρώ πώς έτσι πρέπει να γίνει.

2."Πανεπιστήμια": Τί εννοούμε ώς πανεπιστήμιο; Εννοούμε μια σχολή επαγγελματικής εξειδίκευσης προσανατολισμένη πλήρως στην αγορά, και την επαγγελματική αποκατάσταση; Ή μήπως ένα χώρο ιδεών,μάθησης και γνώσης, που άν έχει και επαγγελματική αποκατάσταση ακόμη καλύτερα; Έχουμε μπερδέψει καποια πράγματα στη χώρα μας. Θεωρούμε πως το πανεπιστήμιο είναι μόνο ένα διαβατήριο στη αγορά εργασίας. Αν και ούτε αυτό συμβαίνει πλέον.

Πρέπει να συνειδητοποιήσουμε πως η παιδεία είναι ένα υπερατομικό κοινωνικό αγαθό, που στοχεύει στην πνευματική εξύψωση του ανθρώπου και στην καλλιέργεια του. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΤΣΙ. Γιατί όσο η γνώση προσεγγίζεται χρησιμοθηρικά, τόσο αποκτηνωνόμαστε, τόσο περισσότερο γινόμαστε μηχανές, τόσο παύουμε να είμαστε άνθρωποι.

Η Διαμαντοπούλου δηλώνει σαφέστατα οτι το πανεπιστήμιο που θέλει, πρέπει να είναι προσανατολισμένο στα κριτήρια της αγοράς..

3. "Ανοιχτά μυαλά":
Τί εννοούμε ώς ανοιχτό μυαλό; Ένα μυαλό που ασχολείται μόνο με την επεξεργασία πληροφοριών που άπτονται αυστηρά της ενασχόλησης με μια διεργασία βιοπορισμού,που ασχολείται μόνο με την τεχνική κατάρτιση του ανθρώπου; Ή ένα μυαλό που σκέφτεται, που αμφισβητεί,που αγωνιά ,που μάχεται, ένα μυαλό με συνείδηση, ανοιχτό στις ιδέες που μας πάνε μπροστά.

Μπροστά σε ένα μέλλον ανθρώπινο, κι όχι στο μέλλον που μας στήνουν αυτοί, που οι χώρες είναι προτεκτοράτα, και οι άνθρωποι γρανάζια της μηχανής του κέρδους. Τί είδους μυαλά θέλουμε; Τί είδους μυαλά αντέχουμε;

Έλεγαν πολλοί συμφοιτητές μας, ότι όλοι όσοι ήθελαν την σχολή τους κλειστή κόντρα στο νομοσχέδιο ήταν παράλογοι.

Ο Γ.Α Μαγκάκης στο "γράμμα απ'τη φυλακή" είπε μιλώντας για τις πράξεις αντίστασης: "Πολλοί δε μας καταλαβαίνουν.Φαίνεται οτι είναι δύσκολο κανείς να καταλάβει μια πράξη που έχει ώς αποκλειστικό κίνητρο την επιταγή της συνείδησης. Όταν μάλιστα η εκπλήρωση της σε φέρνει σε ακραίες καταστάσεις. Ενεργήσαμε με μια επιταγή της συνείδησης μας τόσο αποκλειστική που δημιούργησε στον καθένα μας μια ανθρώπινη κατάσταση. Πως λοιπόν,να γίνεις εύκολα κατανοητός;"

Η σχολή ούσα με ανοιχτές πόρτες, ποτέ δεν ένοιωσα να με σπρώχνει στην ελεύθερη σκέψη. Ποτέ δεν ένιωσα να προσπαθεί να κάνει πράξη τη διακίνηση ιδεών. Ποτέ δεν με έπεισε ή δεν προσπάθησε να μου δείξει το δρόμο για ένα κόσμο δίκαιο.

Ο μόνος τρόπος για να νιώσω αυτό το πράγμα,ο τρόπος να νιώσω ελεύθερος, είναι να μιλάω με το φίλο μου και να μου λέει για την αγωνίστρια μάνα του, ο μόνος τρόπος για να καταλάβω σε τι κόσμο προετοιμάζομαι να ζήσω είναι να μιλήσω με τον αδερφό μου που είναι 4000 χιλιόμετρα βόρεια, για να μπορεί να ζήσει με αξιοπρέπεια.

Δείχνοντας μου πόσο απάνθρωπο είναι το μέλλον μας, με κάνουν να θέλω να αγωνίζομαι. Αυτοί με κάνουν να αμφισβητώ, αυτοί με κάνουν να νιώθω ελεύθερος.

Αυτά τα μυαλά που εσείς αποκαλείται ανοιχτά, εγω τα βλέπω ερμητικά κλειστά,νεκρά και μουχλιασμένα, γιατί η αμφισβήτηση είναι η φλόγα της ελεύθερης σκέψης. Και η ελεύθερη σκέψη είναι αυτή που ανοίγει ένα μυαλό. Όσο δεν αμφισβητείτε, βρίσκεστε σε μια πλάνη, βρίσκεστε σε ένα λήθαργο, τυφλωμένοι απ'το βραχυπρόθεσμο προσωπικό όφελος. Ελάτε μαζί μας αμφισβητείστε μαζί μας.

Πολλοί κατηγορούν την Αριστερά για στείρα άρνηση. Τι απάντηση θεωρούμε πως πρέπει σε κάποιον που σου λέει:" Θέλω να πουλήσω την Παιδεία"; Να συζητήσεις μαζί του τί; Να του πείς πώς θα την πουλήσει; Είναι σαν κάποιος να πρόκειται να σε σκοτώσει και αντί να του πείς όχι, και να παλέψεις εναντίον του, να συζητάς για το εαν θα σε σκοτώσει με μαχαίρι η με τσεκούρι....

Στον κόσμο που μας στήνουν, η απάντηση είναι ΟΧΙ. Σε κάθε μέτρο και σε κάθε πολιτική που μας περνάνε η απάντηση είναι ΟΧΙ, και αντιπρόταση δε χωρά. Δε χωρά γιατί η αντιπρόταση είναι συμβιβασμός. Η αντιπρόταση έτσι όπως την εννοούν οι κυβερνώντες είναι παραίτηση. Γιατί η αντιπροταση όλων όσων αγωνίζονται υπάρχει, και μάλιστα λέει: "ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ!". Το οτι κάποιοι επιλέγουν να μην την ακούν, είναι δικό τους ζήτημα.

Πολλές φορές οι κοινωνίες σκέφτονταν όπως εσείς. Πολλές φορές οι κοινωνίες εθίζονταν στην αποστέρηση ελευθεριών, ζούσαν σαν σκλάβοι, και υπνωτισμένοι απ'το φόβο, παρέμεναν έτσι.

Όμως τότε κάποιοι ήταν ξύπνιοι. Κάποιοι ασφυκτιούσαν. Κάποιοι σκέφτονταν, κάποιοι αμφισβητούσαν. Αυτοί πρέπει να είμαστε εμείς. Αυτός είναι ο ρόλος ιστορικά της νεολαίας. Να γίνεται φορέας ιδεών, και να σηκώνει στις πλάτες του την αποκτηνωμένη και κοιμισμένη κοινωνία.

Ήρθε η ώρα. Μπορούμε να γίνουμε εμείς οι φορείς της αλλαγής, μπορούμε εμείς να μπούμε μπροστά; Να πονέσουμε και να ματώσουμε, για το αύριο και την αξιοπρέπεια που μας ανήκει; Ή θα μιλάμε με τις μανάδες μας και θα μας λένε: "Παιδί μου είμαι στην κατάληψη".

Ελάτε μαζί μας, για το αύριο που μας αξίζει. Γιατί πέρα απ' όλα τ'άλλα πρέπει να είμαστε αλληλέγγυοι, πρέπει να είμαστε συσπειρωμένοι, πρέπει να είμαστε άνθρωποι.




Δημοφιλή σήμερα

Σταύρος Ξαρχάκος - Άλκηστις Πρωτοψάλτη στις Όχθες του Λήλαντος

Σταύρος Ξαρχάκος - Άλκηστις Πρωτοψάλτη στις Όχθες του Λήλαντος

4/6/2018
Η Συνάντηση του Σταύρου Ξαρχάκου με την Άλκηστη Πρωτοψάλτη ήταν τελικά, η συνάντηση που ζητούν όλοι και αυτήν την χρονιά! ...
Η ταινία Jurassic World: Το βασίλειο έπεσε, στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone

Η ταινία Jurassic World: Το βασίλειο έπεσε, στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone

7/6/2018
Η ταινία Jurassic World: Το βασίλειο έπεσε, στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone από την Πέμπτη ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας