Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ναντίν Γρηγορίου
για το eviaportal.gr:
Ναντίν Γρηγορίου
nadin-@-eviaportal.gr
Για το «φιλέτο» - λιμάνι, ενδιαφέρον φαίνεται πως υπάρχει μεγάλο, επιχειρηματικό. Για τους 76 εργαζόμενους της ΙΝΤΕΡΚΕΜ, άραγε, θα ενδιαφερθεί κανείς;

Ακέφαλη και σε μορφή κατάληψης βρίσκεται τον τελευταίο καιρό η επιχείρηση και το Σωματείο αγωνίζεται για λύση, την ώρα που η εταιρεία κατηγορεί τα μέλη του για επιθετική στάση...
Ο πρόεδρος, Θ.Γιαπλές και οι Δ.Χαλιούλιας, Κ.Σαλεμής
Ο πρόεδρος, Θ.Γιαπλές και οι Δ.Χαλιούλιας, Κ.Σαλεμής

Η Διοίκηση της ΙΝΤΕΡΚΕΜ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., με ανακοινώσεις της το τελευταίο καιρό κάνει λόγο για επιθετική και μη συνεργάσιμη στάση του Σωματείου, την ώρα που η ίδια, όπως υποστηρίζει, έχει βάλει σε εφαρμογή σχέδιο αναδιάρθρωσης για τη βιωσιμότητα και διάσωση της εταιρείας.

Βέβαια, κανείς δεν έχει σχολιάσει την επισήμανσή της, πως η βιωσιμότητα της ΙΝΤΕΡΚΕΜ ΕΛΛΑΣ, εξαρτάται από τη μερική παραγωγική δραστηριότητα και την εκμετάλλευση του λιμανιού, μόνο.

Γεγονός όμως που τονίζει το Σωματείο, όπως έπραξε και στην τελευταία σύσκεψη, στην οποία είχε καλέσει Περιφέρεια, Εργατικό Κέντρο και Λιμενικό Ταμείο να παραστούν.
Η ΙΝΤΕΡΚΕΜ που αριθμεί 40 χρόνια λειτουργίας και αυτή τη στιγμή έχει 76 εργαζόμενους, με οικογένειες που αγωνιούν για το μέλλον τους, απαξιώνεται τον τελευταίο χρόνο με ρυθμούς που θα οδηγήσουν μαθηματικά στο τραγικό φινάλε του λουκέτου, τουλάχιστον των τμημάτων παραγωγής. Καθότι, όπως όλα δείχνουν, το φιλέτο της υπόθεσης που είναι το λιμάνι και οι δεξαμενές αποτελούν αντικείμενα ενδιαφέροντος τόσο της Διοίκησης όσο και επιχειρηματιών, που έχουν βλέψεις αγοράς τους, σύμφωνα με πληροφορίες.

Αυτή τη στιγμή, η επιχείρηση παραμένει «ακέφαλη», αφού κανένα διευθυντικό στέλεχος δεν παρουσιάζεται, και οι ίδιοι οι εργαζόμενοι περιφρουρούν το χώρο.

Η Διοίκηση επιμένει πως με τα 3ήμερα που επέβαλε θα σώσουν την επιχείρηση, ενώ από την άλλη το Σωματείο επιμένει πως είχε προτάσεις, η υλοποίηση των οποίων θα διευκόλυναν την κατάσταση.

Το Σωματείο υποστηρίζει, πως ακόμα και οι εθελούσιες – 17 στον αριθμό – που κατατέθηκαν τον Γενάρη, δεν έγιναν δεκτές από την εταιρεία, λόγω της υψηλής κατά τους υπολογισμούς της, αποζημίωσης που θα έπρεπε να δώσει. Γι’ αυτό το λόγο και προτιμά την «αναγκαστική παραίτηση» νέων εργαζομένων και όχι αυτών που βρίσκονται κοντά στη συνταξιοδότηση.
Επιπλέον, ο πρόεδρος του Σωματείου, κ.Γιαπλές τόνισε πως έφεραν σε επαφή τη Διοίκηση με επιχειρηματίες που ενδιαφέρθηκαν για τις δεξαμενές και το λιμάνι, μεταξύ αυτών και επιχειρηματίας από τα Οινόφυτα, που είχε πρόθεση ενοικίασης τους, κάτι όμως που δεν έκανε δεκτό η εταιρεία, αν και σύμφωνα με τον κ.Γιαπλέ, θα την ωφελούσε οικονομικά.
«Δεν την ενδιαφέρει η παραγωγή, αλλά το φιλέτο», λέει το Σωματείο, που έχει καλέσει σε μια ύστατη προσπάθεια κοινής λύσης, σε συνάντηση τη Διοίκηση, αλλά αυτή τη φορά στο χώρο του εργοστασίου. Αναμένεται αν θα υπάρξει θετική ανταπόκριση.
Εν τω μεταξύ το Σωματείο έχει επισκεφτεί και τον Περιφερειάρχη, Κλέαρχο Περγαντά, τον οποίο και ενημέρωσε για την κατάσταση, ενώ περιμένουν τη στήριξη των τοπικών φορέων και αρχών.

Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ως τώρα οι εργαζόμενοι πληρώνονται κανονικά και δεν υπάρχουν οφειλές. Όμως, αν συνεχιστεί η κατάσταση έτσι, τι θα γίνει άραγε τον επόμενο μήνα;

Επιπλέον, θα πρέπει να ληφθεί υπόψη - για τα συμπεράσματα - … το γεγονός πως η άδεια για το λιμάνι είναι προσωρινή και πάντα υπάρχει ο φόβος να …χαθεί.

Θα πρέπει λοιπόν, οι τοπικοί μας φορείς και όσοι έχουν δυνατότητα της όποιας παρέμβασης, να σκεφτούν όλες τις παραμέτρους. Τους εργαζόμενους και κατά πόσο μια απόλυση ή εθελούσια έξοδος με το καθεστώς των 3ημέρων, μπορεί να τους αφήσει ακόμα και εκτός ταμείου ανεργίας, κατά πόσο αντέχει η τοπική μας οικονομικά, άλλο ένα λουκέτο σε μια επιχείρηση, πώς μπορεί να αξιοποιηθεί ένα «φιλέτο» καταρχήν προς όφελος του τόπου μας, των εργαζομένων, και μετά των όποιων άλλων συμφερόντων.

Δεν αντέχει και άλλη απαξιωμένη επιχείρηση η Χαλκίδα, η Εύβοια συνολικά και σκεφτείτε πως πολύ κοντά σε μια τέτοια εξέλιξη βρίσκονται και τα Τσιμέντα Χαλκίδας και τα Ναυπηγεία, που αντιμετωπίζουν τα δικά τους προβλήματα.

Το κουδούνι του κινδύνου χτυπάει εδώ και καιρό καιρός κάποιοι να ανοίξουν τα αυτιά τους στο ….κοινωνικό συμφέρον.

Διαβάστε την ανακοίνωση της Διοίκησης της ΙΝΤΕΡΚΕΜ:

http://www.eviaportal.gr/content.asp?ID=15972




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας