Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Η πεζοδρόμηση της Αβάντων ήταν ιδέα που εξελίχθηκε σε μελέτη και τελικά έγινε αφορμή συγκρούσεων, χωρίς ιδιαίτερο αποτέλεσμα μέχρι σήμερα. Με αφορμή αυτό το νέο έργο και την πρόχειρη μελέτη, αντέδρασαν αρνητικά και με έντονο τρόπο, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Ευβοίας, η αντιπολίτευση, ο Πρόεδρος των Αρχιτεκτόνων Ευβοίας και πολλοί ακόμη αντιπρόσωποι φορέων.
Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων, Θανάσης Ζεμπίλης.
Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων, Θανάσης Ζεμπίλης.

Το θέμα περιληπτικά έχει ως εξής...

Η πλειοψηφία του Δήμου Χαλκιδέων συμφωνεί με την πεζοδρόμηση, αφού έτσι θα αναβαθμιστεί και η ποιότητα ζωής των κατοίκων. Έτσι, παρουσιάστηκε η μελέτη για το έργο, με την οποία οι μισοί δυσαρεστήθηκαν και διαφώνησαν. Ζητούν, λοιπόν, πιο συγκροτημένη μελέτη, σωστές μετρήσεις και μεγαλύτερο δοκιμαστικό διάστημα για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, ώστε να μην δημιουργείται πρόβλημα στους οδηγούς.

Αναλυτικότερα…

Στις αρχές του Αυγούστου πραγματοποιήθηκε συνεδρίαση στο Δημαρχείο Χαλκίδας, με θέμα «Παρουσίαση κυκλοφοριακών μελετών-ρυθμίσεων και εφαρμογή αυτών στην πόλη της Χαλκίδας».

Εκεί, ο καθηγητής του Πολυτεχνείου, Θάνος Βλάχος, κατέθεσε την μελέτη για τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο κέντρο της πόλης, μετά την δοκιμαστική περίοδο των δύο εβδομάδων.

Η μελέτη αναφέρει ενδεικτικά Πεζοδρόμηση της Αβάντων μέχρι την οδό Σαμαρτζή, αυτό σημαίνει ότι όλη η Αβάντων θα είναι πεζόδρομος.

Τα αυτοκίνητα θα μπαίνουν από Μπαλαλαίων και θα ανεβαίνουν από Βύρωνος, στο στενό δρομάκι για να φτάσουν στη Νεοφύτου. Δεν θα μπορούν να στρίβουν στην Αντωνίου όσοι διέρχονται από Μπαλαλαίων παρά μόνο από την Κουκούλη θα επιτρέπεται η είσοδος στη Νεοφύτου.

Οι πρώτες εντάσεις στην συνεδρίαση δεν ξεκίνησαν λόγω μελέτης αλλά επειδή έγινε γνωστό ότι το πρώτο κομμάτι της Αβάντων (Κριεζώτου-Αντωνίου) είχε ήδη δημοπρατηθεί από την 1η θητεία του κ. Ζεμπίλη, και θα έπρεπε να εφαρμοστεί άμεσα.

Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, ο Χρήστος Παγώνης διαμαρτυρήθηκε έντονα θεωρώντας ότι είναι απαράδεκτο να έχει προαποφασιστεί η πεζοδρόμηση, έστω και ενός κομματιού της οδού, χωρίς να έχει ενημερωθεί κανένας.

Όσον αφορά στη μελέτη, ο Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ευβοίας, κ. Μπουραντάς, την χαρακτήρισε ως έκθεση ιδεών. Επισήμανε ότι πρόκειται για προχειρότητες, αφού δεν δόθηκε αυτούσια, παρά μόνο ένα κείμενο από αυτήν.

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Συλλόγου Ευβοίας, Νίκος Γεωργάτος, τόνισε ότι το πρώτο 15ήμερο του Ιουλίου αύξησε την εμπορική κίνηση και ότι θα παιδιά περπατούσαν άφοβα στον δρόμο.

Ο Δήμαρχος, με την σειρά του, έθεσε την πεζοδρόμηση της Αβάντων ως άμεση προτεραιότητα και πρόσθεσε ότι οι μετρήσεις για την ροή των αυτοκινήτων δεν έχουν γίνει γιατί το διάστημα δεν ήταν επαρκές.

Η συνεδρίαση έληξε χωρίς κάποια απόφαση εκτός από το ότι πρέπει να γίνουν οι σωστές μελέτες για τις ροές των αυτοκινήτων (ποιοί θα μπαίνουν- πόσο χρόνο θα κάνουν για να διανύσουν το κέντρο της πόλης μας) και τι θα γίνει με το κυκλοφοριακό.

Την επόμενη μέρα ο κ. Μπουραντάς με σχετική του ανακοίνωση εξήγησε τα προβλήματα, που κατά την γνώμη του, έχει η μελέτη.

Αρχικά επισήμανε ότι η εργασία που παρουσιάστηκε δεν αποτελεί μελέτη σύμφωνα με τις προδιαγραφές του Ν. 3316/2005 περί «Ανάθεσης και εκτέλεσης δημοσίων συμβάσεων και εκπόνησης μελετών», επομένως δεν μπορεί να υποβληθεί στο ΕΣΠΑ.

«Στη προκειμένη περίπτωση, θέλοντας να ξεπεράσουν το νόμο, ανέθεσαν απευθείας ερευνητική εργασία, για να χρησιμοποιηθεί ως μελέτη και έτσι να καταστρατηγηθεί ο νόμος για τις μελέτες αλλά και για τις απευθείας αναθέσεις που απαγορεύονται.»

Τέλος, υπογράμμισε ότι την συγκεκριμένη εργασία, και όχι μελέτη, δεν μπορεί κανείς να την αξιολογήσει σοβαρά για τους εξής λόγους:

Πρώτον, «δεν αποτυπώνει την υφιστάμενη κυκλοφοριακή κατάσταση του συνόλου της πόλης της Χαλκίδας.»

Δεύτερον, «δεν υπάρχουν μετρήσεις του κυκλοφοριακού φόρτου των κυριοτέρων αρτηριών, σύμφωνα με τις προδιαγραφές των συγκοινωνιακών μελετών.»

Τρίτον, «δεν υπάρχουν προσομοιώσεις των κυκλοφοριακών φορτίων, ώστε να φανεί πως επιβαρύνονται οι κύριες οδοί από τα διάφορα σενάρια πεζοδρομήσεων και έτσι να μπορούμε να κρίνουμε την αποτελεσματικότητα των διαφόρων προτάσεων.»

Τέταρτον, «δεν υπάρχουν εναλλακτικά σενάρια. Τα μόνα εναλλακτικά σενάρια είναι γύρω από το ποιο ύψος θα πεζοδρομηθεί η οδός Αβάντων.»

Πέμπτον, «δεν αντιμετωπίζει καθόλου το γεγονός ότι ολόκληρη η κυκλοφορία της πόλης οδηγείται προς το κέντρο της, που η «μελέτη» θέλει να αναβαθμίσει, λόγω του μεγάλου αριθμού Παρκινγκ αυτοκινήτων που υπάρχουν (δημόσιων και ιδιωτικών), με συνέπεια το κέντρο της πόλης να έχει μετατραπεί σε ένα μεγάλο Παρκινγκ».

Έκτο και τελευταίο, «δεν υπάρχει καθόλου επιμέτρηση των προτεινόμενων εργασιών, ώστε να ξέρουμε πως προέκυψε ο προϋπολογισμός των 9.188.601 ευρώ που έχει υποβληθεί για χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Γιατί να είναι αυτό το νούμερο και να μην είναι 2.000.000 ευρώ ή 12.000.000 ευρώ?»

Ο κ. Μπουραντάς καταλήγει ότι μελέτη αποτελεί μια Τεχνική Έκθεση και δεν αποτελεί συγκοινωνιακή μελέτη της Πόλης της Χαλκίδας.

Από την άλλη πλευρά ο επικεφαλής της Δημοτικής κίνησης Ρεύμα Ευρίπου, Γιώργος Βλαχογιώργος, σημείωσε ότι με παρέμβασή του αποφασίστηκε η αναβολή των εργασιών μέχρι 31/1/2013 για το τμήμα της Αβάντων από την Κριεζώτου μέχρι την Αντωνίου, για να δοθεί χρόνος για την δημοπράτηση και του υπόλοιπου τμήματος.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στην ψήφο «κατά» της παράταξης του κ. Παγώνη, αφού, όπως λέει, οι σύμβουλοί του δεν κατάλαβαν αν ψήφιζαν κατά στην πεζοδρόμηση ή στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Ο Χρήστος Παγώνης με την σειρά του, δεν σχολίασε καν τα λόγια του κ. Βλαχογιώργου αλλά δήλωσε ότι «δεν είχε καμία απολύτως συμμετοχή σε όλη τη διάρκεια της συνεδρίασης!»

Η  δημοτική παράταξη "Γέφυρα προόδου και ελπίδας", πήρε επίσης το μπαλάκι και δήλωσε ότι «με άλυτα δεκάδες σοβαρά και μεγάλα προβλήματα που ταλαιπωρούν τους κατοίκους του Δήμου Χαλκιδέων επί σειρά ετών- με την καθαριότητα απούσα από όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα, με τις ακτές σε απαράδεκτη κατάσταση, με το κτίριο της αγοράς να ντροπιάζει τους κατοίκους της Χαλκίδας, με εγκαταλειμμένες πολλές αθλητικές εγκαταστάσεις, με κρίσιμα έργα παρατημένα και ανολοκλήρωτα- η πρωτοβουλία του Δήμου Χαλκιδέων εξαντλήθηκε στην πεζοδρόμηση της οδού Αβάντων».

Πρόσθεσε ότι καταψήφισε την πρόταση και τόνισε την θέση τους, που είναι η αναβολή κάθε σχετικής πρωτοβουλίας για πεζοδρόμηση της οδού πριν παρουσιαστεί μελέτη που να περιλαμβάνει αρχικά «Μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου τον Οκτώβριο ώστε να ανταποκρίνονται σε πραγματικά μεγέθη».

Επιπλέον, «να ληφθούν υπόψη και να αξιοποιηθούν οι κυκλοφοριακές μελέτες που βρίσκονται στα συρτάρια των υπηρεσιών του Δήμου, αφού δημοσιοποιηθούν τα πορίσματά τους και επικαιροποιηθούν.

Να παρουσιαστούν σε ημερίδα τα αποτελέσματα των μετρήσεων, των προτάσεων και των πορισμάτων.

Να ακολουθήσει ευρύτατος διάλογος και διαβούλευση με τους παραγωγικούς φορείς και το ΤΕΕ ώστε να εξασφαλιστεί η ευρύτερη δυνατή κοινωνική συναίνεση και συνεννόηση και στην συνέχεια να εισαχθεί το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο για να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις».

Η σημερινή κατάσταση, αναφορικά στο θέμα της πεζοδρόμησης της Αβάντων, δεν έχει αλλάξει, και η φιλοσοφία της κίνησης στην πόλη θα αργήσει να αλλάξει γιατί θα αργήσουν και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις.




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
Ιχθυοπωλείο Νικόλας - Χαλκίδα

Αρχή της σελίδας