Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ο Συμεών Κεδίκογλου, βουλευτής Ευβοίας του ΠΑΣΟΚ, κατέθεσε ερώτηση στον Υπουργό Οικονομικών, σχετικά με το θέμα της κομπίνας των βουλγαρικών πινακίδων και τα έσοδα που χάνονται.
Συμεών Κεδίκογλου
Συμεών Κεδίκογλου

Κύριε Υπουργέ,

Όλο και πιο συχνά παρατηρείται το φαινόμενο «βουλγαροποίησης» στα υψηλού κυβισμού αυτοκίνητα που γινόταν μέσω εικονικών εταιριών. Αν κάποιος δηλαδή διέθετε ένα αυτοκίνητο υψηλού κυβισμού και ήθελε να αποφύγει τους υψηλούς φόρους, πήγαινε στη γειτονική χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης Βουλγαρία και πληρώνοντας ελάχιστα χωρίς να ξοδέψει χρόνο, άνοιγε μια εταιρία στο όνομά του, η οποία στη συνέχεια «αγόραζε» το αυτοκίνητο, του «φορούσε» βουλγάρικες πινακίδες και το κυκλοφορούσε νόμιμα στην Ελλάδα, πληρώνοντας στη Βουλγαρία πολύ λιγότερα για τέλη κυκλοφορίας, ασφάλειες, κ.λπ. Υπολογίζεται ότι χιλιάδες Έλληνες, κυρίως από Μακεδονία-Θράκη, ακολούθησαν την παραπάνω τακτική.

Την επέκταση του φαινομένου ακολούθησε η ενεργοποίηση του ΣΔΟΕ, το οποίο, αν διαπίστωνε σε ελέγχους Ι.Χ. ότι ένα τέτοιο πολυτελές όχημα κατεχόμενο και οδηγούμενο από Έλληνα φορολογούμενο, ανήκει σε βουλγάρικη εταιρία, η οποία δεν εμφανίζει έσοδα από πραγματική επιχειρηματική δραστηριότητα, τότε κινούνταν οι διαδικασίας παράβασης της τελωνειακής νομοθεσίας περί λαθρεμπορίου με μεγάλα πρόστιμα.

Έτσι, η μέθοδος φαίνεται ότι «εξελίχθηκε» αφού για να βγουν νόμιμα πινακίδες Βουλγαρίας χωρίς να κινδυνεύουν οι ενδιαφερόμενοι με πρόστιμα και διώξεις, δεν είναι απαραίτητη πλέον η ίδρυση εταιρίας αλλά η έκδοση άδειας παραμονής. Με την άδεια εξασφαλίζεται και η υπογραφή συμβολαίου μόνιμης κατοικίας, την οποία δεν θα είναι υποχρεωμένος να αγοράσει, αφού θα ανήκει στο «συνεργάτη» που βρίσκεται στη Βουλγαρία και διεκπεραιώνει τις διαδικασίες. Κατόπιν, ο πελάτης αποκτά το δικαίωμα κατοχής αυτοκινήτου με βουλγάρικες πινακίδες και ακολουθεί η νόμιμη διαγραφή του αυτοκινήτου από την Ελλάδα και η μεταβίβασή του στη Βουλγαρία. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Καθημερινής της Κυριακής (27 Ιανουαρίου 2013), «Έλληνας εγκαταστημένος στη Σόφια, που κάνει αυτή τη δουλειά μέχρι τώρα, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς του, έχει «εξυπηρετήσει» γύρω στους εκατό συμπατριώτες μας».

Επειδή τον Μάιο θα κατατεθούν στη Βουλή πρόσθετα μέτρα κατά της φοροδιαφυγής, μέσα σε νέα φορολογικά νομοσχέδια,

Επειδή και πάλι η αποτελεσματικότητά τους θα είναι περιορισμένη αν δεν κατορθώσει η πολιτική ηγεσία να αποδείξει την αξιοπιστία της και να πείσει ότι η φοροείσπραξη δεν λειτουργεί ως αφαίμαξη των μικρομεσαίων, κυρίως, εισοδημάτων ή ως ανικανότητα των ιθυνόντων, αλλά ως σχεδιασμένη, πολιτικά δίκαιη κίνηση, με στόχο τον καταμερισμό του οικονομικού βάρους για τη βελτίωση των συνθηκών ζωής στη χώρα,

Επειδή, η καταπολέμηση της φοροδιαφυγής και η απόδοση δικαιοσύνης είναι από τα μείζονα ζητήματα της χώρας για την έξοδό μας από την κρίση, ερωτάσθε:

1. Πόσα πρόστιμα έχουν επιβληθεί σε περιπτώσεις «βουλγαροποίησης» οχημάτων υψηλού κυβισμού και πόσα από αυτά έχουν εισπραχτεί; 

2. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε το πρόσφατο φαινόμενο με την έκδοση της άδειας παραμονής, όπως περιγράφεται παραπάνω και πώς σκοπεύετε να ενεργοποιηθείτε, δεδομένου ότι ο εντοπισμός των οχημάτων με βουλγάρικες πινακίδες είναι σχετικά εύκολος και άρα η συλλογή φόρων από αυτό μπορεί να επιτευχθεί σε άμεσο διάστημα;

 

 

 


 




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας