Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ο Ανεξάρτητος Βουλευτής Ευβοίας Κώστας Μαρκόπουλους, κατέθεσε ερώτηση στον Υπουργό Παιδείας, με θέμα τον κίνδυνο λειτουργίας των Ειδικών Σχολείων στην Εύβοια.
Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος.
Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος.

Τα τελευταία χρόνια στην πατρίδα μας, γίνονται βήματα σε όλους τους τομείς που αφορούν τη ζωή των συνανθρώπων μας με ειδικές ανάγκες και επιδιώκεται η άρση κάθε εμποδίου που μπορεί να απορρέει από την έλλειψη της σωματικής αρτιμέλειας. Η ενσωμάτωση των ατόμων αυτών, που κινδυνεύουν με κοινωνικό αποκλεισμό, προϋποθέτει κατάλληλη εκπαίδευση και κατάρτιση για την ένταξη τους στην αγορά εργασίας. Η Κυβέρνηση ιδιαίτερα μετά και την δημοσίευση του Νόμου 4115/2013, προωθεί μια πολιτική εκπαίδευσης που βασίζεται σε ένα διεθνές μοντέλο, σύμφωνα με το οποίο όλοι οι μαθητές φοιτούν σε κοινό σχολείο και επανασχεδιάζεται συνολικά η παραδοσιακή Ειδική Αγωγή. Στα πλαίσια αυτά αναδιαρθρώνεται ο ρόλος του Ειδικού Σχολείου με την μετατροπή του σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης.

Η μετάβαση στο νέο μοντέλο εκπαίδευσης, για να είναι αποτελεσματική θα πρέπει να έχει εξασφαλίσει ότι πληρούνται βασικές προϋποθέσεις όπως η προσβασιμότητα, η ύπαρξη εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Γενικό Σχολείο, η ύπαρξη Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, αν αυτό χρειάζεται, η ύπαρξη άλλων απαραίτητων ειδικοτήτων όπως ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί καθώς και η εξασφάλιση κατάλληλων υλικοτεχνικών μέσων και απαιτούμενων χώρων. Παράλληλα η μετατροπή των Ειδικών Σχολείων σε Υποστηρικτικά Κέντρα δεν πρέπει να σημάνει και την υποβάθμιση τους ή την παύση λειτουργίας τους.

Οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί και όλοι οι ασχολούμενοι με την εκπαίδευση των Ατόμων Με Ειδικές Ανάγκες (ΑΜΕΑ), βιώνοντας την κακή οικονομική κατάσταση της χώρας, τα προβλήματα λειτουργίας που υπήρχαν ήδη στα Ειδικά Σχολεία καθώς και την πρόσφατη σχετική πρόσκληση για υποβολή προτάσεων προς χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ανησυχούν έντονα για την ομαλή συνέχιση της εκπαίδευσης των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Όπως είναι γνωστό οι θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής καλύπτονταν από αναπληρωτές οι οποίοι κάθε χρόνο προσλαμβάνονταν με καθυστέρηση προκαλώντας αντίστοιχη καθυστέρηση και στην έναρξη των μαθημάτων. Την περσινή χρονιά οι πιστώσεις για πρόσληψη εκπαιδευτικών για την Ειδική Αγωγή ανήλθαν σε 2.690. Για την επόμενη σχολική χρονιά 2013-2014, οι πιστώσεις αυτές θα κυμανθούν από 280 έως 350 και το Υπουργείο Παιδείας φιλοδοξεί να καλύψει τα κενά και ταυτόχρονα να υλοποιήσει την αλλαγή του εκπαιδευτικού μοντέλου με προσλήψεις που θα προέλθουν από την ανάπτυξη προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

Στο νομό Ευβοίας λειτουργούν Νηπιαγωγείο, 2 Δημοτικά, Γυμνάσιο και Λύκειο για παιδιά με ειδικές ανάγκες, δομές Κέντρου Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) και Εργαστηρίου Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.), στα οποία εκπαιδεύονται περίπου 170 παιδιά. Άλλα περίπου 340 παιδιά υπολογίζεται ότι εκπαιδεύονται σε περίπου 50 τμήματα ένταξης και παράλληλης στήριξης σε σχολεία του νομού.

Η Εύβοια ως νομός της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας αντιμετωπίζει πρόβλημα σε ότι αφορά την χρηματοδότηση από τα προγράμματα ΕΣΠΑ λόγω της απένταξης από αυτό της εν λόγω περιφέρειας. Το γεγονός αυτό γεννά ερωτηματικά για την ομαλή λειτουργία των ήδη υπαρχόντων δομών καθώς και της εφαρμογής της αλλαγής του εκπαιδευτικού μοντέλου. Η πολιτική της ένταξης δεν πρέπει να αποκλείει, αλλά επιβάλει τη μέριμνα για στοχευμένες πολιτικές που ως στόχο έχουν την αντιμετώπιση ειδικών προβλημάτων.

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται ο κος Υπουργός

1) Έχετε εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία όλων των υπαρχόντων δομών εκπαίδευσης και κατάρτισης Ειδικής Αγωγής για το σχολικό έτος 2013-2014 στο νομό Ευβοίας; Θα προβείτε σε έγκαιρη πρόσληψη όλου του απαραίτητου Ειδικού Εκπαιδευτικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού των δομών αυτών στον νομό Ευβοίας;

2) Με πιο τρόπο θα διασφαλίσετε στα γενικά σχολεία της Εύβοιας, τις προαναφερθείσες βασικές προϋποθέσεις ομαλής αλλαγής εκπαιδευτικού μοντέλου;

3) Πρόκειται να προβείτε σε μείωση των τμημάτων ένταξης και παράλληλης στήριξης για λόγους μείωσης του εκπαιδευτικού προσωπικού;

4) Με ποιο τρόπο έχετε εξασφαλίσει ότι η επιχειρούμενη αλλαγή του εκπαιδευτικού μοντέλου με τη χρήση χρηματοδοτικών προγραμμάτων από το ΕΣΠΑ και υπό τις παρούσες οικονομικές συνθήκες στην Ελλάδα, θα συμβάλει στην καταπολέμηση της σχολικής διαρροής, στην ποιοτική αναβάθμιση των προγραμμάτων ειδικής αγωγής και την ενίσχυση της πρόσβασης και της ισότιμης συμμετοχής των ΑΜΕΑ στην εκπαίδευση;

5) Έγινε διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς ώστε να επιτευχθεί η ενεργός συμμετοχή τους στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των σχετικών παρεμβάσεων; Ικανοποιήθηκαν τα αιτήματα τους;

6) Ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για το μέλλον της λειτουργίας των παιδαγωγικών σχολών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής σε Βόλο και Θεσσαλονίκη; Είναι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας η κατάργηση των σχολών αυτών;

7) Προτίθεστε να απορροφήσετε στο άμεσο μέλλον, σε μόνιμες θέσεις, τους εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής που εργάζονται εδώ και χρόνια ως αναπληρωτές; Σε ποιόν ακριβώς χρονικό ορίζοντα τοποθετείτε τις προσλήψεις αυτές και πόσους πρόκειται να προσλάβετε; Προτίθεστε να υλοποιήσετε προσλήψεις μονίμων μέσω διαγωνισμού ΑΣΕΠ εκπαιδευτικών, ο οποίος εδώ και τρία έτη συζητείται;

Ο ερωτών βουλευτής

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ




Δημοφιλή σήμερα

Πρόγραμμα εορτασμού 25ης Μαρτίου 2017

Πρόγραμμα εορτασμού 25ης Μαρτίου 2017

19/03/2017
Δοξολογία, κατάθεση στεφάνων και μαθητική παρέλαση περιλαμβάνει ο εορτασμός της Εθνικής Επετείου της 25ης Μαρτίου 2017 στη Χαλκίδα....
Ενημέρωσαν τους Χαλκιδέους για το σύνδρομο Down

Ενημέρωσαν τους Χαλκιδέους για το σύνδρομο Down

22/03/2017
Ενημερωτική καμπάνια για το Σύνδρομο Down πραγματοποίησε το προσωπικό του Ειδικού Νηπιαγωγείου Χαλκίδας μαζί με μαθητές του 26ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας...
Συνεχίζονται οι ασφαλτοστρώσεις στον Δήμο Χαλκιδέων

Συνεχίζονται οι ασφαλτοστρώσεις στον Δήμο Χαλκιδέων

23/03/2017
Συνεχίζοντας το πρόγραμμα ασφαλτοστρώσεων δρόμων, το Τμήμα Έργων Αυτεπιστασίας του Δήμου Χαλκιδέων προχώρησε σε το διήμερο 21 και 22 Μαρτίου στην το...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας