Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Coffee Island - Χαλκίδα
Με επιστολή του ο Πρόεδρος της Δ.Ε. του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ευβοίας, ενημερώνει τους συναδέλφους του για το πως έχει η κατάσταση αναφορικά με το έργο της παράκαμψης Χαλκίδας και την αξιοποίηση του δρόμου Βασιλικού-Πισσώνα.
ΤΕΕ Εύβοιας
ΤΕΕ Εύβοιας

Με αφορμή τις απόψεις κάποιων αναφορικά με την αλλαγή όδευσης της παράκαμψης Χαλκίδας και την αξιοποίηση του δρόμου Βασιλικού – Πισσώνα ως εναλλακτική λύση, κρίνουμε σκόπιμο να ενημερώσουμε τους συναδέλφους για το πώς έχει η κατάσταση και τι διακυβεύεται.

Το πρόβλημα που αντιμετωπίζει η Εύβοια είναι η χρηματοδότηση του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας αλλά και των έργων στον υπόλοιπο βασικό οδικό άξονα.

Η μόνη δυνατότητα αξιοποίησης πιστώσεων βρίσκεται στο Ταμείο Συνοχής το οποίο διαχειρίζεται το Υπουργείο Υποδομών Μεταφορών & Δικτύων (πρ. ΥΠΕΧΩΔΕ) και διατίθενται σε οδικά δίκτυα που έχουν χαρακτηριστεί, με Απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ως Διευρωπαϊκά Δίκτυα.

Η Εύβοια, μέχρι αυτή την στιγμή δεν έχει δίκτυα χαρακτηρισμένα ως Διευρωπαϊκά. Βρίσκεται όμως σε εξέλιξη η διαδικασία χαρακτηρισμού ως Διευρωπαϊκού Δικτύου του διαμήκη άξονα, που διατρέχει το Νομό από τον Βορά έως τον Νότο, αλλά δεν γνωρίζουμε τον ακριβή χρόνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας.

Επομένως αυτήν τη στιγμή η μοναδική δυνατότητα που έχουμε είναι η παράκαμψη Χαλκίδας, για την οποία έχει διευκρινιστεί ότι μπορεί να χρηματοδοτηθεί από τα Κοινοτικά Προγράμματα (Ταμείο Συνοχής), ως συνδετήριο τμήμα της Εύβοιας με τον ΠΑΘΕ.

Για αυτό το λόγο γίνεται μια μεγάλη προσπάθεια να ενταχθεί τώρα η παράκαμψη Χαλκίδας, ώστε να κερδηθεί το χρονικό διάστημα των τριών ετών που μπορούν να κατασκευάζονται έργα από το ισχύον πρόγραμμα το ΕΣΠΑ. Πρόκειται για τα έτη 2014-2016 και φυσικά το έργο θα ολοκληρωθεί και με πιστώσεις της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2014-2020.

Η παράκαμψη Χαλκίδας έχει ξεκινήσει να μελετάται πριν από 25-30 χρόνια περίπου, από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Όμως τώρα έχει επιτέλους ολοκληρωθεί, έχουν εξασφαλιστεί όλες οι εγκρίσεις, είναι ώριμη και μπορεί να ενταχθεί και να δημοπρατηθεί το έργο της παράκαμψης που αρχίζει από την υψηλή γέφυρα και φθάνει μέχρι τα Ψαχνά, προς την Βόρεια Εύβοια.

Αν τώρα θέσουμε θέμα νέας μελέτης της παράκαμψης Χαλκίδας και νέας όδευσης, είναι σαν να επιλέγουμε να ξεχαστεί περίπου για πάντα αυτό το έργο.

Μια τέτοια πρωτοβουλία πιστεύουμε ότι δεν μπορεί να αναληφθεί ούτε από το ΤΕΕ ούτε από άλλο φορέα, όταν οι νεκροί είναι δεκάδες κάθε χρόνο και οι τραυματίες εκατοντάδες, ενώ η έλλειψη αυτών των έργων υποδομής λειτουργούν ανασταλτικά για την ανάπτυξη της Εύβοιας.

Όσον αφορά στον δρόμο από Βασιλικό προς Πισσώνα δεν έχει τις προδιαγραφές και ούτε μπορεί να υποκαταστήσει την παράκαμψη Χαλκίδας.

Ο Πρόεδρος της ΔΕ

Γιώργος Μπουραντάς




Δημοφιλή σήμερα

Βιβλιοθήκη Χαλκίδας: το πρόγραμμα της Καλοκαιρινής Εκστρατείας για τον Αύγουστο

Βιβλιοθήκη Χαλκίδας: το πρόγραμμα της Καλοκαιρινής Εκστρατείας για τον Αύγουστο

24/07/2017
Η Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Χαλκίδας και αυτό το καλοκαίρι, υπόσχεται στους μικρούς της αν...
Στη Λαμία ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για το 2ο Περιφερειακό Συνέδριο

Στη Λαμία ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας για το 2ο Περιφερειακό Συνέδριο

16/07/2017
Με βασικό άξονα τα ζητήματα ανάπτυξης και οικονομίας σχεδιάζουν στην κυβέρνηση το δεύτερο Περιφερειακό συνέδ...
Το 2ο Περιφερειακό Συνέδριο στη Λαμία παρουσία του Πρωθυπουργού

Το 2ο Περιφερειακό Συνέδριο στη Λαμία παρουσία του Πρωθυπουργού

25/07/2017
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης ανακοινώνουν τις εργασίες του 2ου Περιφε...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας