Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαλκιδεών που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 22 Μαΐου, υπήρξε παρέμβαση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών Ευβοίας για το θέμα της Παιδείας, από την κ. Άννα Γαλανού, δασκάλα, μέλος της Γραμματείας Εύβοιας του ΠΑΜΕ και εκλεγμένο μέλος του Νομαρχιακού Τμήματος Εύβοιας της ΑΔΕΔΥ.
Η κ. Άννα Γαλανού
Η κ. Άννα Γαλανού

Η τοποθέτηση της είναι η ακόλουθη:

«Η παιδεία ήταν και είναι ταξική. Βασικό εργαλείο διαιώνισης του καπιταλιστικού συστήματος που ζούμε .Όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα φτιάχνονται από την κυρίαρχη εκμεταλλεύτρια τάξη την αστική ,κομμένα και ραμμένα στους νόμους της οικονομίας της αγοράς.

Το Νέο Σχολείο που προωθεί επιτακτικά η τωρινή τρικομματική κυβέρνηση ,όπως εξάλλου και όλες οι προηγούμενες (θυμάστε τη μεταρρύθμιση Αρσένη) είναι πολύ παλιό. Εφαρμόζεται ήδη στις ΗΠΑ  σε όλες της χώρες της ΕΕ με ή χωρίς μνημόνια και έχει ολέθρια αποτελέσματα για τα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών.

Κυρίαρχη λογική του είναι η "Δια Βίου Μάθηση" που δεν σημαίνει τη διαρκή ανάγκη απόκτησης γνώσεων, αλλά αντικατάσταση της ολόπλευρης μόρφωσης και της αρμονικής ανάπτυξης του νέου ανθρώπου με διάφορες- ακριβοπληρωμένες μάλιστα από τους γονείς- καταρτίσεις και δεξιότητες, έτσι ώστε να ετοιμαστεί το μελλοντικό, φτηνό, ευέλικτο, εργατικό, δυναμικό. Χωρίς μόνιμη και σταθερή δουλειά, χωρίς δικαιώματα, μισοπληρωμένο ή απλήρωτο με εργασιακές σχέσεις "λάστιχο".

Αυτό διδάσκονται οι μαθητές στο μάθημα του Σχολικού Επαγγελματικού προσανατολισμού στο Γυμνάσιο όταν μαθαίνουν πως είναι αναχρονιστική η μόνιμη και σταθερή εργασία με πλήρη δικαιώματα που είναι απόρροια των σπουδών τους και είναι προοδευτικό η αλλαγή και πέντε και δέκα απασχολήσεων όχι επαγγελμάτων .Η ίδια η UNESCO διακηρύσσει για την εκπαίδευση του 21ουαιώνα μέσα από τους 4 πυλώνες ατομικών  και κοινωνικών δεξιοτήτων το "σχήμα" κατάρτιση-επανακατάρτιση-πρόσληψη-απόλυση-επανακατάρτιση-επαναπρόσληψη. Αυτό θέλουν οι Κροίσοι του καπιταλιστικού συστήματος και τα μονοπώλια της αγοράς που μάζεψαν και μαζεύουν αμύθητα πλούτη από τη δουλειά χιλιάδων εργαζόμενων και τώρα στην κρίση της κερδοφορίας τους επενδύουν ή δεν επενδύουν ανάλογα με το πού και πώς θα μεγαλώσουν τα κέρδη τους.

Όλα αυτά ήδη τα ζούμε με την ανεργία των νέων στη χώρα μας να ξεπερνά το 65%(πανευρωπαικό ρεκόρ) με την απλήρωτη δουλειά ή τη μαύρη ευκαιριακή απασχόληση . Με την κατάργηση των Γενικών Συλλογικών Συμβάσεων εργασίας.

Η Δια Βίου Μάθηση υλοποιείται μέσα από το περιεχόμενο της μάθησης από το Νηπιαγωγείο ως το Πανεπιστήμιο και πρέπει να το γνωρίζουν αυτό και να έχουν λόγο όχι μόνο οι ειδικοί ,οι εκπαιδευτικοί ,αλλά και οι γονείς και όλοι οι εργαζόμενοι .Οι εντολές του ΟΟΣΑ, της ΕΕ  που  βρίσκονται μέσα σε όλους τους νόμους και ιδιαίτερα τους τελευταίους για την εκπαίδευση συνοψίζονται στο εξής: Τα παιδιά στα λαϊκά σχολεία θα μαθαίνουν λίγα μαθηματικά ,λίγα αγγλικά και λίγο από Η/Υ.

Καταργείται ο ενιαίος χαρακτήρας της εκπαίδευσης σε όλα τα σχολεία . Άλλα θα μαθαίνουν στα σχολεία της Εκάλης και άλλα στο Κερατσίνι. Από το 2010 λειτουργούν τα πιλοτικά ολοήμερα σχολεία με υποχρεωτική διδασκαλία Αγγλικών και Η/Υ από την Α’ Δημοτικού με τάση να γενικευτούν.. Έσπειραν φρούδες ελπίδες στους γονείς που έχουν καταρριφθεί καθώς αντί να περιοριστούν ή να καταργηθούν τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών όπως διακήρυσσε το τότε Υπουργείο Παιδείας, αυτά αυξήθηκαν, αφού κάνουν φροντιστήριο και τα νήπια πλέον. Δεν υπολόγισαν βεβαίως ούτε τη σύγχυση που προκαλεί σε ένα εφτάχρονο παιδί η εκμάθηση δεύτερης γλώσσας χωρίς να έχει μάθει τη μητρική του γλώσσα. Όταν μάλιστα και η μητρική γλώσσα διδάσκεται ως ξένη σαν απλώς κώδικας συνεννόησης και όχι σαν εργαλείο σκέψης , καταλαβαίνουμε γιατί έχουμε άνθηση του λειτουργικού αναλφαβητισμού 71% στα παιδιά των φτωχών λαϊκών οικογενειών.

Η ανθρώπινη γνώση 3000 χρόνων πετιέται στα σκουπίδια για να εξαφανιστεί από "προσώπου γης" η νομοτέλεια και ο ορθολογισμός. Δεν υπάρχει διάταξη ,σύνδεση και αλληλουχία στις γνώσεις .Όλα είναι διάσπαρτες πληροφορίες "πλίνθοι και κέραμεις ατάκτως ειρημένοι" έτσι ώστε να καλλιεργείται η σύγχυση η αμάθεια και η συσκότιση στους μαθητές. Είναι ο "κονστρουκτιβισμός", μια παλιά θεωρία αντιεπιστημονική που εφαρμόστηκε χρόνια πριν στις ΗΠΑ, Αυστραλία, .Αγγλία, Φιλανδία οδηγώντας σε γενιές αμόρφωτων μαθητών. Γιατί οι μαθητές δε μαθαίνουν την αιτία όλων όσων συμβαίνουν στη Φυσική , στην Ιστορία, στα Μαθηματικά, στην Κοινωνιολογία  παντού ,αφού σύμφωνα με την θεωρία αυτή δεν υπάρχει αντικειμενική αλήθεια. Έτσι παραχαράσσεται και η ιστορική αλήθεια ,.εξισώνεται για παράδειγμα ο κομουνισμός με το φασισμό ,ή δε μαθαίνεται η εξέλιξη των ανθρώπινων κοινωνιών μέσα από τη διαρκή πάλη των τάξεων γα να μην μαθαίνουν τα παιδιά μας ,ότι τα δικαιώματα, στη δουλειά, στη μόρφωση, στην υγεία, στην πρόνοια κλπ είναι αποτελέσματα πολύχρονων αιματηρών αγώνων.

Αντίθετα ενισχύονται και γενικεύονται στην εφαρμογή τους τα "καινοτόμα" προγράμματα που εξωραΐζουν την ΕΕ στα μάτια των μαθητών από το Δημοτικό και αποτελούν το βασικό συστατικό του Νέου Σχολείου μέσα από τα οποία τα παιδιά μας μαθαίνουν να αποδέχονται τη βάρβαρη ζωή που τους επιβάλλουν ,έτσι ώστε να προσαρμόζονται χωρίς αντίδραση, χωρίς αγώνα για την ανατροπή της.

Κατανοώντας το περιεχόμενο λοιπόν του Νέου Σχολείου  καταλαβαίνουμε και γιατί έγιναν και θα γίνουν οι καταργήσεις, οι υποβιβασμοί , οι συγχωνεύσεις σχολείων. Το "Καλλικρατικό Σχολείο" ΑΕ είναι το  "μεγάλο, εύρωστο σχολείο" σε αριθμό μαθητών . Έχει περιορισμένη κρατική χρηματοδότηση( το αντιμετωπίσαμε ήδη στα σχολεία μας όταν οι Δημοτικές επιτροπές παιδείας έβαλαν δελτίο διανομής ακόμα και στα καθαριστικά) θα αναζητά λοιπόν χορηγούς για να λειτουργήσει, αφού οι Καλλικρατικοί δήμοι δε θα έχουν πόρους. και βέβαια δε θα μπορούν να ξεζουμίσουν πλέον τους άνεργους φτωχούς γονείς. Στην Ελλάδα 500.000 σήμερα παιδιά ζουν κάτω από το όριο της φτώχειας ( πόσα άραγε είναι στο Δήμο μας). Εδώ να θυμίσουμε στο δήμαρχο το αίτημα που το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών ανάμεσα σε άλλα κατέθεσε στις 12 Σεπεμβρίου2012 δηλ τη παροχή σε καθημερινή βάση και για όλους τους μαθητές δωρεάν γεύματος (γάλα ή χυμό  σάντουιτς ,φρούτο) από το Δήμο χωρίς εμπλοκή εταιρειών ή ΜΚΟ. Είναι ρεαλιστική απαίτηση ,όταν μάλιστα το Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με το Υπουργείο Γεωργικής Ανάπτυξης συγχρηματοδότησαν μαζί με τη ΕΕ το πρόγραμμα των 3.000.000 Ευρώ μοιράζοντας σάπια ισπανικά φρούτα στα Δημοτικά περσινής εσοδείας με μεγάλες αντιδράσεις γονιών και εκπαιδευτικών.

Αφού λοιπόν οι γονείς δε θα μπορούν να καλύπτουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων ( ήδη πληρώνουν το φωτοτυπικό χαρτί , χαρτικά και υλικά γραφικής ύλης πχ για ένα παιδί στο νηπιαγωγείο με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς ο γονιός ξοδεύει και 100ευρώ,περσι πλήρωσαν τις φωτοτυπίες των καθυστερημένων μέχρι το Δεκέμβρη βιβλίων, φέτος ίσως το πετρέλαιο;) θα αναλαμβάνουν οι χορηγοί .

Το κάθε σχολείο ΑΕ "αυτόνομο" πλέον με το διευθυντή "μάνατζερ" θα ψάχνει τη εταιρεία μάλλον πολυεθνική ,αφού αυτές έμειναν για να χρηματοδοτεί τη λειτουργία του σχολείου διαμορφώνοντας βέβαια και το πρόγραμμα σπουδών. Θα αξιολογούνται και θα  κατηγοριοποιούνται τα σχολεία σε καλά, κακά, άριστα κλπ Όσα δε θα μπορούν να ανταποκριθούν στις ανάγκες λειτουργίας τους και στο συνεχή ανταγωνισμό θα κλείνουν.  Ήδη μπήκαν στα σχολεία και κάνουν προγράμματα "αθώα αθώα" πολυεθνικές εταιρείες όπως οι μπανάνες DOLE, MAC’DONALDS, LIDLE, κ ά. Οι εκπαιδευτικοί παρατούν την σπουδαιότατη δουλειά του παιδαγωγού και γίνονται "πλασιέ" των εταιρειών των μελλοντικών αφεντικών τους συνεχώς υπόλογοι με  τον μπαμπούλα της αξιολόγησης .

Αυτά που λέμε τώρα γίνονται σε όλες τις χώρες της ΕΕ και στις ΗΠΑ βεβαίως .Για όσους δε τρέφουν ψευδαισθήσεις ή δε γνωρίζουν καλά στις σκανδιναβικές χώρες που αναφέρονται από πολλούς ως πρότυπα εκπαιδευτικών  μοντέλων  και που δεν έχουν μνημόνια συμβαίνουν τα εξής: Στη Φιλανδία  στο αποκεντρωμένο σχολείο γονείς ,εκπαιδευτικοί  και μαθητές κάθε μέρα μετά το μεσημέρι κάθονται 4 ώρες εθελοντική εργασία ψάχνοντας οικονομικούς πόρους. Στη Σουηδία φέτος 10,6% είναι η συμμετοχή των ιδιωτών στα σχολεία .Στη Δανία που χρόνια τώρα υλοποιείται το αποκεντρωμένο σχολείο και με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών τον Απρίλη έγινε απεργία τουλάχιστον  τριών εβδομάδων με τους εκπαιδευτικούς να αντιδρούν στις μειώσεις των μισθών τους και στην αύξηση του ωραρίου διδασκαλίας .(επαναλαμβάνω ,εκεί δεν έχουν μνημόνια)

Στην Αγγλία που δεν ανήκει στη ζώνη του ευρώ πολλά σχολεία έκλεισαν και η χώρα κάνει εισαγωγή εκπαιδευτικών από άλλες χώρες. Στη Γερμανία που επίσης δεν έχει μνημόνια και όπου "ξεσκαρτάρουνε" τους μαθητές από την Δ΄ Τάξη του Δημοτικού ,πέρυσι ξεσηκώθηκαν οι μαθητές σε δυναμικές κινητοποιήσεις με κύριο αίτημα "ένα σχολείο για όλους".

Με τις προηγούμενες συγχωνεύσεις –καταργήσεις σχολείων χάθηκαν 30.000 περίπου θέσεις εκπαιδευτικών και τώρα με την τελευταία εγκύκλιο που ξεσήκωσε τεράστιες αντιδράσεις και των γονέων σε όλη την Ελλάδα, δε θα έχουμε μόνο τραγική αύξηση της ανεργίας (και οι αδιόριστοι εκπαιδευτικοί είναι δικά μας παιδιά), αλλά θα έχουμε υπεράριθμα τμήματα 30 μαθητών και πάνω για να έχουν τα "εύρωστα και πολυδύναμα" σχολεία όπου οι υποταγμένοι μισοπληρωμένοι ή και απλήρωτοι  φοβισμένοι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν κουρασμένους και αποβλακωμένους μαθητές. Αλήθεια ποιος αντέδρασε στα υπάρχοντα κενά φέτος, όταν για παράδειγμα σε πολλά σχολεία και του Δήμου μας όπως στο Βαθύ δε διορίστηκαν φέτος γυμναστές,. Αγγλικών  , ούτε ειδικότητες επίσης σε όλα σχεδόν τα ολοήμερα; (χιλιάδες οι αδιόριστοι που περιμένουν). Ταυτόχρονα καταργούνται τα ειδικά σχολεία με το νέο νόμο για την Ειδική Αγωγή  και στην Εύβοια όπου σε όλα τα σχολεία που έχουμε στη Χαλκίδα φοιτούν 200 μαθητές θα πεταχτούν στον Καιάδα; Τι θα γίνουν αυτά τα παιδιά; Πως θα ενσωματωθούν στα σχολεία γενικής παιδείας με τα υπάρχοντα προβλήματα που προαναφέραμε και με την απουσία εξειδικευμένου προσωπικού ,αφού δε θα γίνουν προσλήψεις αναπληρωτών συναδέλφων Ειδικής αγωγής οι οποίοι τόσα χρόνια είναι σε ομηρία;

Επίσης καταργείται και η εκπαίδευση των Ελλήνων τσιγγάνων. Δίνοντας το ελληνικό κράτος 300 ευρώ το χρόνο για κάθε τους παιδί για να φοιτήσει υποχρεωτικά στο σχολείο ‘έφερνε τα παιδιά στα σχολεία μας. Τώρα πια τελείωσε κι αυτό μιας και τους έβαλε όριο, το ποσό των 3000 ευρώ ετήσιο εισόδημα, που όλοι το ξεπερνούν, αφού το τεκμαρτό ετήσιο εισόδημα μόνο για το αμάξι που έχουν είναι 4000-5000 ευρώ.

Ακόμα επειδή στα σχολεία εργάζονται και οι καθαρίστριες και οι σχολικοί τροχονόμοι που ξέρουμε με τι εργασιακό καθεστώς εργάζονται και πως αμείβονται άμα πληρωθούν. Τι θα κάνει ο καλλικρατικός Δήμος Χαλκιδέων με τις συμβάσεις τους την επόμενη σχολική χρονιά και στο εξής; Θα κάνετε διαγωνισμό ΑΣΕΠ ή θα αναθέσετε την καθαριότητα των σχολείων σε μεγαλοεργολάβους; Aναγκαίο  είναι να ανανεώσετε όλες τις συμβάσεις και να τις μετατρέψετε σε καθεστώς αορίστου χρόνου.

Τελειώνοντας και ζητώντας από το Δημοτικό Συμβούλιο να συνεδριάσει και να συζητήσει διεξοδικά όπως πρέπει το θέμα της παιδείας ως το μοναδικό θέμα μια ολόκληρης συνεδρίασης, απαιτούμε να διασφαλιστούν τα παρακάτω, ως ρεαλιστικές άμεσες και σύγχρονες ανάγκες  κάθε λαϊκής οικογένειας.

• Μόνιμη και σταθερή δουλεία για όλους.

• Αποκλειστικά δημόσια δωρεάν ενιαία και αναβαθμισμένη Παιδεία ,Υγεία πρόνοια με κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης σε αυτούς τους τομείς.

• Μαζικοί διορισμοί μόνιμου εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού στην εκπαίδευση.

• Αξιοποίηση όλων των κτηρίων δημόσιων ,δημοτικών για τη λύση των κτηριακών αναγκών σε όλες τις βαθμίδες και ανέγερση νέων.

• Αντισεισμική θωράκιση όλων των σχολικών κτηρίων.

• Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη των γονιών.

• Δωρεάν εξετάσεις στα δημόσια νοσοκομεία ανεξάρτητα από τον ασφαλιστικό φορέα των γονιών και ειδικά για τους άνεργους γονείς

• Κανένα παιδί να μην εγκαταλείπει το δημόσιο σχολείο πριν τα 18  του χρόνια».




Δημοφιλή σήμερα

Ολοκληρώνεται το έργο της Παράκαμψης των Λουτρών Αιδηψού

Ολοκληρώνεται το έργο της Παράκαμψης των Λουτρών Αιδηψού

14/08/2017
Παραδόθηκε ήδη η είσοδος της πόλης της Αιδηψού εξυπηρετώντας τις ανάγκες κατοίκων και επισκεπτών....
Σύλληψη στην περιοχή Πολιτικά Ευβοίας για καλλιέργεια δενδρύλλια κάνναβης σε οικία

Σύλληψη στην περιοχή Πολιτικά Ευβοίας για καλλιέργεια δενδρύλλια κάνναβης σε οικία

14/08/2017
Κατασχέθηκαν 13 δενδρύλλια κάνναβης, ύψους έως και 1,70 μέτρων, καθώς και μικροποσότητ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας