Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ερώτηση κατέθεσε ο Ανεξάρτητος Βουλευτής Ευβοίας Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος, στον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Κωστή Χατζηδάκη, με κύριο θέμα την παράκαμψη του Βασιλικού Ευβοίας.
Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος.
Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος.

Ο πολύπαθος νομός Ευβοίας παρουσιάζει μια εικόνα αποβιομηχάνισης και η ανεργία ανεβαίνει σε ύψη ρεκόρ. Οποιαδήποτε προσπάθεια ανάπτυξης έχει ως προαπαιτούμενο ένα ασφαλές και σύγχρονο οδικό δίκτυο. Δυστυχώς η εικόνα που παρουσιάζει το οδικό δίκτυο της Εύβοιας είναι απελπιστική και κατατάσσει τον νομό στις πρώτες θέσεις τροχαίων ατυχημάτων ανά χιλιόμετρο, κάθε χρόνο.

Επί σειρά ετών οδικά έργα παραμένουν εκκρεμή είτε στο στάδιο ευρέσεως χρηματοδότησης, είτε στο στάδιο των μελετών είτε σε εργασίες που έχουν διακοπεί. Το γεγονός ότι η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει χαρακτηριστεί ως αναπτυγμένη περιφέρεια (στόχος II) σε συνδυασμό με τους κανονισμούς του ΕΣΠΑ, έχουν οδηγήσει σε αποκλεισμό χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια, των οδικών έργων στο νομό. Για το λόγο αυτό, τον Αύγουστο 2011, ο Υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων, κ. Ιωάννης Μαγκριώτης είχε εξαγγείλει από το βήμα του Ελληνικού Κοινοβουλίου, τη χρηματοδότηση υποδομών της Περιφέρειας με πρόσθετα κονδύλια τουλάχιστον 150 εκατομμυρίων Ευρώ, από εθνικούς πόρους και από υπερδεσμεύσεις του Περιφερειακού Επιχειρησιακού Προγράμματος. Επίσης είναι γνωστή η προσπάθεια της Κυβέρνησης να ενταχθεί ο βασικός οδικός άξονας της Εύβοιας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών ώστε να αποκτήσει Ευρωπαϊκή πηγή χρηματοδότησης.

Τα δύο πλέον ώριμα έργα προς κατασκευή, στο νομό Ευβοίας, είναι οι παρακάμψεις Χαλκίδας και Βασιλικού Ευβοίας. Η δημοπράτηση του έργου της Παράκαμψης Βασιλικού έγινε στις 18-08-2009 και η σύμβαση κατασκευής του έργου υπογράφηκε στις 30-11-2010. Δημιουργήθηκαν πολλά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και τη χρηματοδότηση. Ο κ. Μαγκριώτης είχε ανακοινώσει ότι ο πρώτος ανάδοχος αποχώρησε. Επίσης έχει ανακοινωθεί ότι η ανάδοχος κοινοπραξία υπέβαλε στις 20/02/2012 Ειδική Δήλωση – Αίτηση για τη διάλυση της σύμβασης με υπαιτιότητα του κυρίου του έργου. Σήμερα, το γεγονός είναι ότι εργοτάξιο ακόμη δεν λειτουργεί και το μέλλον του έργου είναι άγνωστο.

Ερωτάται ο κος Υπουργός

1) Υπάρχει αυτή τη στιγμή ανάδοχος του έργου ή έχει διαλυθεί η σύμβαση; Στη δεύτερη περίπτωση υπάρχει επόμενος στην δημοπράτηση που προτίθεται να αναλάβει την κατασκευή του έργου ή θα χρειασθεί νέα δημοπράτηση;

2) Διατέθηκαν στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας τα 150 εκατομμύρια που είχε εξαγγείλει ο κ. Μαγκριώτης τον Αύγουστο 2011 και σε ποιά ακριβώς έργα μοιράστηκαν;

3) Έχει εξασφαλιστεί χρηματοδότηση για την κατασκευή του έργου; Ποιές ακριβώς είναι οι πηγές και ποιό είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου;

Ο ερωτών βουλευτής

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας