Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Σχόλιο του πρώην δήμαρχου Αυλώνος Δημήτρη Κατσούλη.
Δημήτρης Κατσούλης
Δημήτρης Κατσούλης

Η επιβολή διοδίων στον  δρόμο Σχηματάρι – Χαλκίδα, επανήλθε αυτές τις ημέρες στο προσκήνιο  με αφορμή απάντηση του Υπουργείου Υποδομών στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. Είναι γνωστό επίσης ότι τα έσοδα των διοδίων αυτών θα χρηματοδοτήσουν την κατασκευή της Ιονίας Οδού. Αυτό προβλέπεται ασφαλώς σε ήδη υπογεγραμμένες συμβάσεις και αποτυπώνει για μία ακόμη φορά την στρεβλή αντίληψη των φωστήρων που σχεδιάζουν και διαχειρίζονται τις χρηματοδοτήσεις των μεγάλων έργων οι οποίοι θεωρούν ίσως ότι η Εύβοια οφείλει να πληρώσει γιατί ο άξονας Σχηματάρι- Χαλκίδα χρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς Πόρους.  Όποια όμως και να είναι είτε η αιτία είτε η αφορμή αυτής της στρεβλής αντίληψης δεν πρέπει να γίνει δεκτή και αυτό οι κάθε λογής αρμόδιοι είναι υποχρεωμένοι να το γνωρίζουν.

Όταν οι Ευβοιώτες αλλά και οι επισκέπτες της Εύβοιας αναγκάζονται να κινηθούν στο επικίνδυνο και φονικό οδικό δίκτυο του νομού το οποίο παραμένει κατά το μεγαλύτερο μέρος στην ίδια απαράδεκτη κατάσταση πολλές δεκαετίες τώρα είναι τουλάχιστον παράλογο να τοποθετηθούν  διόδια για να χρηματοδοτηθεί έργο το οποίο δεν χωροθετείται στην Εύβοια και δεν αφορά άμεσα τους κατοίκους της. Φανταστείτε πόσο παράλογο θα ήταν, αντίστροφα, να τοποθετηθούν διόδια μεταξύ Ναυπάκτου και Αγρινίου για να χρηματοδοτηθούν οι δρόμοι της Εύβοιας!!! Οι παραλογισμοί γίνονται πολιτικά τερατουργήματα όταν επαναλαμβάνονται εν μέσω αυτής της βαθύτατης κρίσης.

Η τοποθέτηση διοδίων συνοδεύεται από την λειτουργία της έννοιας της ανταποδοτικότητας. Μόνο η ανταποδοτικότητα μπορεί να νομιμοποιήσει ουσιαστικά -δηλαδή να δικαιολογήσει και να κάνει αποδεκτή, όχι απλώς να καταστήσει νόμιμη- την  απαίτηση για πληρωμή διοδίων. Στα διόδια αυτά δεν υφίσταται η ανταποδοτικότητα.

Ήδη οι φορείς της Εύβοιας και οι εκπρόσωποι της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας τοπικής αυτοδιοίκησης έχουν επανειλημμένα διατρανώσει την απόλυτη αντίθεσή τους. Την ίδια αγανάκτηση νιώθουν και οι Ευβοιώτες. Τώρα ίσως είναι η στιγμή που πρέπει να διακηρυχθεί η απόλυτη άρνηση στην πληρωμή αλλά προηγουμένως και στην τοποθέτηση διοδίων στον δρόμο Σχηματάρι- Χαλκίδα. Να απαιτηθεί άμεσα η αναθεώρηση των όποιων συμβάσεων έτσι ώστε να μην  υφίστανται και οι αντίστοιχες νομικές υποχρεώσεις οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν μπορούν να δεσμεύσουν και να νομιμοποιηθούν στην συνείδηση κανενός και συνεπώς για μας, τους Ευβοιώτες δεν πρέπει έχουν καμία ισχύ.

Είναι καιρός να αντιστρέψουμε τα πράγματα. Εξάλλου οι προοπτικές χρηματοδότησης των Ευβοϊκών Οδικών Αξόνων δεν είναι δεδομένες. Όσα ακούγονται ως υποσχέσεις είναι πολύ μακρινές «υποθέσεις εργασίας» όταν δεν έχουν δρομολογηθεί χρηματοδοτήσεις ήδη δημοπρατημένων έργων. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι προσπάθειες σταματούν περιμένοντας πάλι μετά την κρίση να συνεχιστεί το ίδιο τροπάριο. Είναι καιρός να αναζητηθούν και άλλες πηγές χρηματοδότησης, συμπληρωματικές ή εναλλακτικές, τόσο από τα ευρωπαϊκά κονδύλια αλλά και –γιατί όχι- μέσα από την μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων. Σωστά έχει υπογραμμιστεί ότι μόνο τότε έχει νόημα η συζήτηση για την ανταποδοτικότητα και την πληρωμή διοδίων. Αποκλειστικά και μόνο για τους δρόμους της Εύβοιας. Πέραν αυτών ούτε ένα λεπτό του ευρώ.

Είναι καιρός να διευρύνουμε τους ορίζοντες των αναπτυξιακών αναζητήσεων και των ευκαιριών που πρέπει να δράξουμε. Να σχεδιάσουμε και να προνοήσουμε. Για την ώρα όμως δεν επιτρέπεται να υποκύψουμε σε σχεδιασμούς ή και νομικές δεσμεύσεις που δεν υπηρετούν το  συμφέρον της κοινωνίας μας και δεν βελτιώνουν άμεσα και ουσιαστικά την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Εύβοιας.




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας