Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Κορίνα Γιαννάκη
για το eviaportal.gr:
k.giannaki-@-eviaportal.gr
Πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Δευτέρας 9 Δεκεμβρίου η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Χαλκιδέων, με μοναδικό θέμα συνεδρίασης την επιβολή διοδίων στο δρόμο Χαλκίδας-Σχηματαρίου και την αύξηση της τιμής των διοδίων στις Αφίδνες.
Δημοτικό Συμβούλιο
Δημοτικό Συμβούλιο

Πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση ζητήθηκε από το Δήμαρχο Χαλκιδεών Αθανάσιο Ζεμπίλη να τηρηθεί ενός λεπτού σιγή στη μνήμη του αποθανόντος Σταμάτη Λυμπέρη.

Στη σημερινή συνεδρίαση παρεβρέθησαν μεταξύ άλλων οι βουλευτές του νομού Ευβοίας Δημήτρης Αναγνωστάκης, Βαγγέλης Αποστόλου και Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος, ο Περιφερειάρχης Στερεάς των Ανεξάρτητων Ελλήνων Χρήστος Θεοδουλίδης, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Στέφανος Μπασινάς, ο Γιώργος Μπουραντάς, ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Συλλόγου Χαλκίδας Νίκος Γεωργάτος, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματοβιοτεχνών Ευβοίας Ηλίας Θαλάσσης, ο πολιτευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Ευβοίας Σταύρος Μακαρίου, οι περιφερειακοί σύμβουλοι Κώστας Κουλουρίδης, Γιώργος Μπαντούνας, ο Οικονομολόγος Γιώργος Μητροπέτρος, ο Πρόεδρος των εργαζομένων στο δήμο Χαλκιδέων Δημήτρης Γεωργακόπουλος κ.α.

Το λόγο πήρε αρχικά ο βουλευτής Ευβοίας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος, ο οποίος δήλωσε: «Έχουμε να αντιμετωπίσουμε πρώτον το σχέδιο νόμου που αφορά τους εθνικούς δρόμους δεν αναφέρεται σε τιμολόγια διοδίων. Δυστυχώς ή ευτυχώς αυτά που προκύπτουν είναι προσυμφωνημένα προ τετραετίας πενταετίας και για αυτό δεν υπάρχουν αριθμοί σε αυτό το σχέδιο νόμου. Έχουμε να κάνουμε με συμβάσεις παραχώρησης ήδη δομημένες σε ότι αφορά τον εσωτερικό τους οικονομικό άξονα. Είχα επικοινωνία με τους αρμόδιους διευθυντές που ασχολήθηκαν με τις συμβάσεις σήμερα του αντίστοιχου Υπουργείου και αυτό το οποίο ειπώθηκε είναι το γεγονός ότι στην πρόθεση του Υπουργείου είναι να ανακοινωθούν εκπτωτικά συγκεντρωτικά τιμολόγια είτε για τους πολίτες της Εύβοιας είτε για αυτούς που συχνά μετακινούνται στην Αθήνα, που θα φτάνουν το 80%. Μένει να το επιβεβαιώσει ο Υπουργός που θα το κάνει σήμερα (Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου) ή αύριο. Δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να ανακουφίσει τους πολίτες μας, δεν ανακουφίζει τους εκδρομείς από την Αθήνα αλλά είναι αυτό μόνο που μπορώ να καταθέσω στη συζήτηση ενημερωτικά, η οποία ξεκινά απόψε στη Βουλή. Θεωρώ ότι εκτός από την αντίθεση είναι πολύ σημαντικό να προκύψουν και συγκεκριμένες προτάσεις οι οποίες θα αποτελούσαν πλοηγό για την ίδια την κυβέρνηση. Η αντίθεση δεν βοηθάει. Το κομμάτι Χαλκίδας-Σχηματαρίου έγινε με δημόσιες δαπάνες και όχι με ανταποδοτικά, ενδεχομένως η τοποθέτηση διοδίων να αποτελεί οριακή παρανομία. Στην ουσία του ζητήματος η κατάσταση που επικρατεί στο νομό ούτε διασώζεται αν διατηρηθούν και δεν αυξηθούν τα διόδια ούτε καταστρέφεται μόνο από αυτό».

Στη συνέχεια το λόγο πήρε ο βουλευτής Ευβοίας του ΣΥΡΙΖΑ Βαγγέλης Αποστόλου, δηλώνοντας μεταξύ άλλων: «Ξεκαθαρίζω ένα πράγμα. Επέμενα στην ιδιαίτερότητα. Δεν έχει καμία σχέση το έργο Χαλκίδα-Σχηματάρι με το υπόλοιπο έργο παραχωρήσεων. Η παραχώρηση πέρασε στη Βουλή και θα περάσει. Εμείς καλούμαστε πως θα οργανωθούμε για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση. Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι ο φορέας που οφείλει να πρωτοστατήσει σε αυτή τη διαμρτυρία. Αν δεν ξεσηκωθεί όλη η τοπική κοινωνία με μπροστάρη το Δήμο δεν θα καταφέρουμε τίποτα. Η απάντηση του Υπουργού Υποδομών χρησιμοποιήστε παράδρομους, έχετε παράδρομους, αν δεν έχετε λεφτά ήταν προκλητικότατη! Εμείς θα είμαστε δίπλα και μπροστά σε αυτή την προσπάθεια. Χρειάζεται ένας σχεδιασμός να εμποδίσουμε να τεθούν σε λειτουργία τα συγκεκριμένα διόδια».

Έπειτα το λόγο πήρε ο βουλευτής της Δημοκρατικής Αριστεράς Δημήτρης Αναγνωστάκης, ο οποίος έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις: «Η απάντηση του Χρυσοχοίδη να χρησιμοποιούμε τον παράδρομο ήταν προκλητικότατη. Θα δώσω τη δική μου μάχη μαζί με τους υπόλοιπους που έχουμε διαφορετική άποψη για αυτό το νομοσχέδιο. Θα αφήσω και το νομοσχέδιο στο Δ.Σ. Να το δείτε και να ζητήσουν οι επικεφαλείς των παρατάξεων αντίγραφο αν χρειαστούν να το δουν.  Το Ελληνικό Δημόσιο χωρίς να έχει τη συμβατική υποχρέωση αναλαμβάνει εξ ολοκλήρου την ευθύνη κάλυψης του δημοσιονομικού ελέγχου. Ο υπεύθυνος είχε την υποχρέωση να χρηματοδοτεί το έργο και τελικά έρχεται το Δημόσιο χωρίς να έχει υποχρέωση να χρηματοδοτήσει τα έργα. Η εισπρακτική πολιτική δεν λαμβάνει υπόψητη στοιχειώδη πραγματικότητα και αντιδρά σπασμωδικά σε μεγάλα εργολαβικά και οικονομικά συμφέροντα. Οι πολίτες δεν έχουν πλέον τη δυνατότητα να πληρώσουν μεγάλα ποσά για τη χρήση των δρόμων που είναι δημόσια αγαθά. Δεύτερον θα χρησιμοποιούν τους παράδρομους με ότι αρνητικό συνεπάγεται αυτό για την ασφάλεια τους. Τρίτον θα μειωθούν τα έσοδα από τα διόδια αφού θα μειωθεί το κυκλοφοριακό. Τέταρτον θα αυξηθεί το κόστος μεταφορών δηλαδή θα αυξηθεί η τιμή των μεταφερόμενων προιοντων σε μια εποχή που έχουμε ανάγκη τη μείωση της τιμής των προϊόντων σε σούπερμαρκετ και παντού. Οι μόνοι κερδισμένοι είναι οι εργολάβοι και οι παραχωρησιούχοι. Για τη ΔΗΜΑΡ είναι δεδομένη η καταψήφιση. Δεν μπορούμε να συνεναίσουμε στην εφαρμογή των διοδίων, στην εφαρμογή νέων παράπλευρων διοδίων και άρα θα καταψηφίσουμε το συγκεκριμένο νομοσχέδιο».

Παίρνοντας το λόγο ο Δήμαρχος Χαλκίδας Αθανάσιος Ζεμπίλης δήλωσε: «Μαζί με άλλους δημάρχους εκπροσωπήσαμε την ΚΕΔΕ στην κεντρική επιτροπή. Μετέφερα την οργή των συμπολιτών μου για την τοποθέτηση των διοδίων. Όταν βρεθήκαμε με τον Υπουργό Εργασίας για τα κλειστά εργοστάσια ο ίδιος ο Υπουργός παραδέχτηκε ότι παντού υπάρχει πρόβλημα ύφεσης και αποβιομηχάνισης αλλά ο νομός της Εύβοιας βρίσκεται στο τραγικότερο σημείο. Εχουμε μια οικονομία που χειμάζεται. Όταν γινόταν η τριμερή συνάντηση με τη Σέλμαν είπα στον Υπουργό έρχονται οι άνεργοι συμπολίτες μου και οι οποίοι θα πληρώσουν μετ επιστροφής στα διόδια 4.20€. Με τα νέα δεδομένα θα φτάσει 8.20€. Έχουμε μια αύξηση 100%. Είναι τραγικό αυτό που συμβαίνει. Και θα μειωθεί η επισκεψιμότητα και οι πολίτες θα επιλέγουν τη  διαδρομή μέσω της παλαιάς οδού. Είναι μια μακάβρια επιλογή και είπα στον Υπουργό είναι σαν να μας λέτε "ανοίξτε ξανά τον κατάλογο των νεκρών συμπολιτών σας από τα τροχαία ατυχήματα που είχαμε παρασύρσεις πεζών και μαθητών". Αυτή είναι η εναλλακτική πρόταση του Χρυσοχοίδη. Αυτό που του είπα μετά την παραδοχή του Βρούτση ότι ο νομός μας είναι αυτός που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα και μετά την παραδοχή του Χρυσοχοϊδη ότι η Εύβοια έχει αρχέγονο οδικό δίκτυο, αυτοί οι άνθρωποι θα πρέπει να πληρώνουν το 100%. Πέραν της επιβολής των διοδίων Χαλκίδας-Σχηματαρίου έχουμε και αύξηση στην τιμή των διοδίων στις Αφίδνες. Πρέπει όλοι οι φορείς της πόλης να αντιπαλέψουμε αυτήν την απόφαση. Κλιμάκωση των κινητοποιήσεων, αντίδραση και αντίσταση για να αποφύγουμε την επιβολή διοδίων. Πρέπει να τους κάνουμε τη ζωή δύσκολη και σε μεγάλο βαθμό να προσπαθήσουμε να τους αποτρέψουμε. Δεν έχουμε δικαίωμα σαν δημοτικό συμβούλιο να σιωπήσουμε. Είμαστε στην αντίπερα όχθη και πρέπει να μαχόμαστε για όλα τα ζητήματα ανεξαρτήτων αν υπάρχουν μεμψιμοιρίες. Δεν μπορούν να γίνονται αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις! Πρέπει να γίνονται μαζικές και κεντρικές. Αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να υπάρξει και μια μαζική συμμετοχή του κόσμου. Στο επόμενο διάστημα θα πρέπει να κλιμακώσουμε τις κινητοποιήσεις και να υπάρξει η ενεργοποίηση των πολιτών. Τέλος θα πρέπει να επιδοθεί και το ψήφισμα και σε καμία περίπτωση δεν θα δεχθούμε την επιβολή διοδίων».

Λαμβάνοντας το λόγο ο αρχηγός της μείζονος αντιπολίτευσης Χρήστος Παγώνης δήλωσε: «Αυτονόητη η καθολική άρνηση και αντίδραση του δημοτικού απέναντι σε επιβαρύνση τέτοιων φαινομένων σε τέτοιες επιβαρύνσεις που δεν έχουν να κάνουν με την περιοχή μας. Είμαστε αντίθετοι όλοι. Αυτό που θέλω να πω είναι ότι ελπίζω η σημερινή συνεδρίαση δεν θα είναι σαν αυτές που είχαν προηγηθεί και τελικά συνέβησαν άλλα πράγματα γιατί θέλαμε να αποκτήσει μια δημοσιότητα σε τέτοιας μορφής θέματα τώρα που τα φώτα είναι στραμμένα πάνω μας. Ανεπιθύμητοι στο νομό όποιος ψηφίζει αυτού του είδους τις συμβάσεις. Αυτό πρέπει να δώσουμε να καταλάβουν οι βουλευτές.Θα πρέπει να κάνουμε προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας για αυτήν την παρανομία. Σχεδιασμός αντιδράσεων με Επιμελητήριο για να μη λέμε μόνο ηρωικούς λόγους και από την πίσω πλευρά να περνιούνται οι διαδικασίες για το μαρασμό του νομού».

Εν συνεχεία παίρνοντας το λόγο ο Γιώργος Βλαχογιώργος έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις: «Ποτέ δεν συνέναισε το δημοτικό και το νομαρχιακό τμήμα σε αυτά τα διόδια. Τι να πω και τι να προτείνω; Διστάζω να προτείνω την πρόταση του Δήμαρχου να εμποδίσουμε τον εργολάβου ή να προχωρήσουμε σε γκρέμισμα των διοδίων γιατί πολλοί από το Δημοτικό Συμβούλιο που ανήκουν στις παρατάξεις της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ θα πουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ προωθεί τη βία. Θα πω μόνο ότι δεν εκείνοι (σ.σ. συγκυβέρνηση) δεν θα σταματήσουν μπροστά σε τίποτα. Φτάνουν με τη βία που ασκούν στον ελληνικό λαό 4 χρόνια τώρα και αυτή η βία δεν είναι άλλη από τη φτώχεια. Το μόνο όπλο που έχουμε στα χέρια μας είναι η ανατροπή τους».

Ακολούθως το λόγο έλαβε ο Γιώργος Φραντζής, ο οποίος δήλωσε: «Το θέμα των διοδίων είναι κατεξοχήν πολιτικό και δείχνει ιδιαίτερη ευαισθησία στους εργολάβους των μαζικών μέσων. Αν οι εργολάβοι το εγκαταλείψουν αυτό το συνοθύλευμα που λέγεται κυβέρνηση θα καταρρεύσει. Η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου πρέπει να είναι πολιτική. Να ζητήσουμε την παραίτηση τους για να προκηρυχθούν εκλογές. Η τοπική αυτοδιοίκηση έχει δεχθεί τη μεγαλύτερη επίθεση. Η κυβέρνηση επεμβαίνει σε όλα και δεν αφήνει την τοπική αυτοδιοίκηση να λειτουργήσει. Η απόφαση του συμβουλίου θα πρέπει να είναι να μη λειτουργήσουν τα διόδια και να εξαντλήσουμε όλες τις δυνατότητες μας, ακόμα και τις νομικές. Η αντίδραση θα πρέπει να είναι καθολική στα μέτρα και τις πρακτικές της κυβέρνησης.  Αν δεν παίξουμε τον ιστορικό μας ρόλο θα έχουμε βουλευτές που θα κάνουν ότι θέλουν. Να μην τους επιτρέπουμε να μας θεωρούν ηλίθιους. Να υπάρξει και εισαγγελική έρευνα για το θέμα των εθνικών οδών. Οι συμβάσεις είναι προγραμματικές. Τα κόμματα που θα κυβερνήσουν στο μέλλον να το δουν αυτό το θέμα. Δεν μπορούν να αφήνουν αυτό το καρκίνωμα που λέγεται κυβέρνηση να καταστρέφει άλλο πια τη χώρα».

Τέλος, το λόγο έλαβε ο Βαγγέλης Σταματούκος, ο οποίος δήλωσε τα ακόλουθα: «Για να κυκλοφορεί κάποιος ελέυθερος στους δρόμους έχει πληρώσει πολλούς φόρους, όπως είναι ο φόρος προστιθέμενης αξίας, ειδικός φόρος στα καύσιμα, τέλη κυκλοφορίας και πολλά άλλα. Το βασικό ζήτημα της σημερινής συνεδρίασης και θεωρώ ότι είναι θετικό που γίνεται αυτή η συζήτηση σήμερα είναι το ζήτημα της επιβολής διοδίων, της αύξησης της τιμής των διοδίων και του παράδρομου. Εφόσον έχουμε πληρώσει για αυτούς τους δρόμους πρέπει αυτά να τα ξεπεράσουμε. Να εμποδίσουμε την εγκατάσταση και τη δημιουργία και να πρωτοστατήσουμε ώστε να δημιουργήθει ένα πανελλαδικό δίκτυο κατάργησης των διοδίων. Αν απλώσουμε τραχανά είπε ο κ. Μαρκόπουλος δεν θα οδηγηθούμε πουθενά. Νομίζω ότι αν απλώσουμε θα οδηγηθούμε σε πολλά και κυρίως στην παρανομία. Το να θεωρούμε ότι θα διεκδικήσουμε μέσω της δικαστικής οδού τη μη επιβολή των διοδίων ονειροβατούμε. Πρέπει να υπάρξει αντίσταση και αντίδραση ώστε να δουν ότι δεν τους κοροιδεύουμε και ότι είμαστε διατεθειμένοι να παλέψουμε και να το ανατρέψουμε».

Το λόγο έλαβαν και όλοι οι προαναφερθέντες παριστάμενοι, των οποίων οι δηλώσεις δε διέφεραν από τις τοποθετήσεις των συμβούλων και των βουλευτών, αφού η επιβολή των διοδίων και η αύξηση στις τιμές είναι ένα βασικό θέμα που αφορά ολόκληρη την τοπική κοινωνία και χρειάζεται συλλογικός αγώνας για την ανατροπή των σχεδίων της κυβέρνησης και καθολική συμμετοχή όλης της κοινωνίας.




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας