Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Η κλινική διαιτολόγος Ιωάννα Κατσαρόλη στη Χαλκίδα, μας εξηγεί πως μπορούμε να περάσουμε αλώβητοι από το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι.
Διατροφή: τι πρέπει να προσέξουμε στις διακοπές των Χριστουγέννων
Διατροφή: τι πρέπει να προσέξουμε στις διακοπές των Χριστουγέννων

Για τους περισσότερους από εμάς η περίοδος των εορτών είναι ταυτόσημη με το φαγητό και σαν στερημένοι από καιρό, τρώμε ασταμάτητα… μέχρι τελικής πτώσης! Το φαγοπότι μας φυσικά συνοδεύουν ευφάνταστες δικαιολογίες όπως «μια φορά το χρόνο τα τρώμε!» ή «γιορτές είναι ας φάμε!».

Οι προφάσεις όμως αυτές δεν είναι αρκετές  για να μας σώσουν, μετά το πέρας των εορτών, από το «μαρτύριο του φερμουάρ», καθώς όσοι θαρραλέοι ανέβουν στη ζυγαριά θα διαπιστώσουν ότι ο δείκτης της ζυγαριάς μπορεί να έχει μετακινηθεί προς τα δεξιά δυο ακόμα και πέντε ολόκληρα κιλά!

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε προκειμένου οι χριστουγεννιάτικες γαστριμαργικές ατασθαλίες να μην μας ταλαιπωρούν για όλο τον χρόνο;

Στρώνοντας το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι…
•Προετοιμάστε μια πλούσια – πολύχρωμη σαλάτα, στοχεύοντας σε ποικιλία ωμών ή/και βρασμένων λαχανικών. Η ανάμειξη χρωμάτων και γεύσεων, θα κάνει τη σαλάτα σας ευπαρουσίαστη άρα και πιο εύληπτη. Ξεκινήστε το γεύμα σας με τη σαλάτα, φροντίζοντας μάλιστα αυτή να είναι ατομική. Όσο πεινασμένοι και εάν είστε δε θα φάτε λαίμαργα το φαγητό σας, ενώ θα σας βοηθήσει να φτάσετε πιο γρήγορα σε κορεσμό.
•Σερβίρετε το φαγητό σας σε μικρότερο πιάτο, καθώς είναι πλέον σαφές ότι το μεγαλύτερο πιάτο οδηγεί σε μεγαλύτερη κατανάλωση φαγητού. Σερβίρετε τεχνηέντως το φαγητό σας απλώνοντάς το στο πιάτο και θυμηθείτε ότι το μάτι μας συνήθως είναι αχόρταγο και όχι το στομάχι.
•Προτιμήστε να τρώτε καθιστοί σε τραπέζι και όχι όρθιοι ή στον καναπέ. Μάλιστα, καλό θα ήταν να ξεκινήσετε το γεύμα σας εφόσον έχετε προετοιμάσει τη σαλάτα και έχετε σερβίρει το φαγητό σας. Σκεφτείτε λοιπόν ότι τρώτε μέσα από ένα δίσκο, έχοντας μπροστά σας μόνο το φαγητό που σας αναλογεί. Ο χώρος σας δεν είναι το τραπέζι, αλλά το πιάτο σας.

Εάν δεν χορταίνεις… σταμάτα!
•Αφαιρέστε εξ αρχής μια πιρουνιά στην άκρη του πιάτου σας και προσπαθήστε να την αποφύγετε. Έτσι θα καταφέρετε να φάτε λιγότερο, χορταίνοντας με μικρότερη ποσότητα. Σταματήστε το γεύμα σας όταν έχετε φτάσει σε κορεσμό. Έχω χορτάσει δε σημαίνει «δε θέλω άλλο, αλλά μπορώ ακόμα λίγο».
•Προσπαθήστε να  τρώτε αργά και να μασάτε καλά, καθώς έτσι θα καταφέρετε να εντοπίσετε πιο εύκολα τα σήματα κορεσμού και πληρότητας.
•Επιλέξτε κόκκινο κρασί αντί για μπύρα ή άλλα αλκοολούχα ποτά, όμως 1-2 ποτηράκια σε κάθε γεύμα είναι αρκετά…

Ακόμα και  σε άκια π.χ. κουραμπιεδάκια, παρότι μικρά, εάν είναι πολλά παχαίνουν!
•Τα γλυκίσματα δεν παχαίνουν!! Τα πολλά γλυκίσματα παχαίνουν. Χαρείτε τα χωρίς άγχος και τύψεις, αλλά με μέτρο. Κάθε φορά λοιπόν που θέλετε να τσιμπολογήσετε λίγο κουραμπιέ ή ένα κομματάκι μπακλαβά, πετάξτε σε μια σακούλα απορριμμάτων τον «πειρασμό» σας. Στο τέλος της ημέρας θα προσέξετε ότι η σακούλα είναι γεμάτη με άσκοπο φαγητό. Αναλογισθείτε ότι αυτά που υπάρχουν στη σακούλα, θα είχαν «πεταχτεί» στο στομάχι σας και το στομάχι σας δεν είναι σκουπιδοτενεκές. Εάν τελικά δεν καταφέρετε να ελέγξετε τη λαιμαργία σας, προσπαθήστε τουλάχιστον να σερβίρετε το φαγητό σε πιάτο προκειμένου να περιορίσετε την ποσότητα αλλά και για να το απολαύσετε. Όταν τσιμπολογάμε, συνήθως τρώμε ενοχικά και οι τύψεις έχουν θερμίδες!

Ας βάλουμε στοίχημα φέτος τις γιορτές να μην πάρουμε βάρος. Για να περάσουμε καλά δεν πρέπει απαραίτητα να φάμε λες και δεν υπάρχει αύριο!

Καλές γιορτές!

Ιωάννα Κατσαρόλη
Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, MSc

Αβάντων 50 (Παλαιό Δημαρχείο)
Χαλκίδα Τηλ: 2221075727
Mobile: 6973822933

Mail: info@peridiatrofis.gr
Site: www.peridiatrofis.gr




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας