Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr

Πραγματοποιήθηκε στις 25 , 26 και 27 Ιουλίου με πολύ μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία το Διεθνές Συνέδριο με θέμα την Οδική Ασφάλεια.

Το Συνέδριο αυτό:
• οργανώθηκε από την Οικονομική Επιτροπή για θέματα Ευρώπης του ΟΗΕ
• τελούσε υπό την αιγίδα του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και
• φιλοξενήθηκε και συντονίστηκε από το Επιμελητήριο Ευβοίας.

Στο Συνέδριο πήραν μέρος 150 συμμετέχοντες από τον δημόσιο και τον ιδιωτικό τομέα της Ελλάδος και άλλων χωρών της Νοτιο - Ανατολικής Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων αντιπροσωπειών από τα Υπουργεία Μεταφορών, Δημοσίων Έργων, Εσωτερικών, Υγείας και Παιδείας από:
• την Αλβανία
• την Βοσνία και Ερζεγοβίνη
• την Βουλγαρία
• την Κροατία
• το Μαυροβούνιο
• την Ρουμανία
• την Σερβία
• την Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας
• την Τουρκία
• τη Γαλλία
• την  Ιταλία και
• την Ολλανδία.

Συμμετείχε επίσης,  δι' εκπροσώπου της, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Μεταξύ των συμμετεχόντων στο συνέδριο ήταν επίσης, εκπρόσωποι από:
• το Ορθόδοξο Κέντρο του Οικουμενικού Πατριαρχείου στο Chambesy της Ελβετίας
• το  Παρατηρητήριο Μεταφορών της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης (South East Europe Transport Observatory - SEETO)
• τη FIA Foundation
• την Παγκόσμια Συνεργασία για την Οδική Ασφάλεια (Global Road Safety Partnership - GRSP)
• την Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Θυμάτων Οδικής Κυκλοφορίας (European Federation of Road Traffic Victims - FEVR)
• το Εθνικό Μετσόβειο Πολυτεχνείο Αθηνών (Ε.Μ.Π.)
• το Σύλλογο Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (Σ.Ε.Σ)
• το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» (Ι.Ο.ΑΣ.)
• τον Πανελλήνιο Σύλλογο Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων (Π.Σ.Σ.Α.Μ.Ε.Ε.)
• τα Ελληνικά Επιμελητήρια από όλη την Ελλάδα
• η Ελληνική Ομοσπονδία Καλαθοσφαίρισης (Ε.Ο.Κ.)
• η FIBA Europe και παίκτες από την εθνική ομάδα καλαθοσφαίρισης της Ελλάδας.
Παρέστησαν τέλος
• Εκπρόσωπος του κ. Νομάρχη
• ο Δήμαρχος Χαλκιδέων
• εκπρόσωποι φορέων και υπηρεσιών του Νομού
• Εκπρόσωποι της επιχειρηματικής κοινότητας και 
• Εκπρόσωποι των  Επαγγελματικών Οργανώσεων της περιοχής.

Εκπρόσωποι των μέσων μαζικής ενημέρωσης σε εθνικό και τοπικό επίπεδο παρακολούθησαν τις συνεδρίες και συμμετείχαν στη Συνέντευξη Τύπου.

Το Συνέδριο άνοιξε με σχετικό Χαιρετισμό του, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ευβοίας κ. Παναγιώτης Σίμωσης ενώ στην συνέχεια ακολούθησαν Χαιρετισμοί από την Γενική Διευθύντρια της Οικονομικής Επιτροπής του ΟΗΕ κυρία Eva Molnar και τον Αντιπρόεδρο του ΕΕΣΥΜ κ. Βαγγέλη Σπανουδάκη.

Ακολούθως αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον κ. Γεώργιο Βασιλακόπουλο πρόεδρο Fiba Europoe, τους παίκτες της Εθνικής Ομάδας Φραγκίσκο Αλβέρτη και Ευανθία Μάλτση, τον πρ. προπονητή της ομάδας κ. Κώστα Πολίτη , επεσήμαναν την ανάγκη ύπαρξης της Οδικής Ασφάλειας και στην προσοχή που θα πρέπει να επιδεικνύουν οι οδηγοί ενώ υπέγραψαν όλοι ειδική αφίσα με σχετική διακήρυξη.
Με την διακήρυξη προήγαγαν το “Fair Play” και την “Ομαδική δουλειά” για τη διατήρηση της ασφάλειας στους δρόμους στην Ελλάδα και αλλού. Υπογράμμισαν ότι τα άτομα συνήθως δεν αναγνωρίζουν τη σημασία της συμμόρφωσης με τους κανόνες, θεωρώντας πως ένα λάθος ή μια μικρή «κάμψη» των κανόνων επηρεάζει μόνο τους ίδιους κάτι που δεν είναι αληθές. Οι Έλληνες πρωταθλητές της καλαθοσφαίρισης κάλεσαν τον κόσμο να τηρούν τους κανόνες και να αρχίσουν να λειτουργούν σαν ομάδα και να παίζουν τίμια στην οδική κυκλοφορία.

Στην συνέχεια και κατά την διάρκεια διαλείμματος που ακολούθησε παραχωρήθηκε συνέντευξη τύπου στα τοπικά και εθνικά ΜΜΕ.

Ακολούθως άρχισαν οι εργασίες του Συνεδρίου μετά την έναρξη που έκανε εκ μέρους του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών η κυρία Ευαγγελία Τσάγκα , γενική διευθύντρια του υπουργείου και οι οποίες εργασίες κράτησαν δύο ημέρες 25 και 26 Ιουνίου ενώ το Σάββατο 27 Ιουνίου οι σύνεδροι επισκέφθηκαν την Κύμη και είδαν την διαδρομή της περιοχής και τα επικίνδυνα σημεία αυτού του οδικού δικτύου με ξενάγηση που έγινε από αξιωματικό της Τροχαίας Χαλκίδας.

Με την βασική επισήμανση ότι έχουμε 1,3 εκατομμύρια ανθρώπους νεκρούς παγκοσμίως και εκατομμύρια ακόμη τραυματίες ή ανάπηρους κάθε χρόνο σαν αποτέλεσμα οδικών ατυχημάτων, η οδική ασφάλεια έχει εξελιχθεί σε μία μεγάλη παγκόσμια κοινωνική, οικονομική, αναπτυξιακή ανησυχία καθώς και ανησυχία σχετικά με την υγεία.
Μόνο στην Ευρώπη, περίπου 127.000 άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο και 2,4 εκατομμύρια ακόμη τραυματίζονται ή μένουν ανάπηροι, προκαλώντας, εκτός του ανθρώπινου πόνου, δυσθεώρητα κόστη ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων δολαρίων, αποτελώντας το 1,5 έως 2,5% του ευρωπαϊκού Α.Ε.Π.
Παρά την σχετική πρόοδο που καταγράφηκε τα τελευταία χρόνια, οι χώρες της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης υποφέρουν ακόμη από υψηλούς αριθμούς θυμάτων οδικών ατυχημάτων που συνεχώς συμβαίνουν στην περιοχή. Παρ’ όλα αυτά, οι αιτίες των οδικών ατυχημάτων είναι γνωστές και μπορούν να αποφευχθούν.
Αυτές περιλαμβάνουν υπερβολική ταχύτητα, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, μη χρήση ζωνών ασφαλείας, παιδικών συστημάτων πρόσδεσης και κράνους, καθώς και το μη σεβασμό προς τους ευάλωτους χρήστες των οδών, όπως πεζούς και ποδηλάτες και μη ασφαλή οδική υποδομή.

Οι συμμετέχοντες επεσήμαναν ότι η ενδυνάμωση της διατομεακής διεθνούς συνεργασίας μεταξύ κυβερνήσεων και διεθνών οργανισμών του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα ανά τον κόσμο και η αύξηση του ενδιαφέροντος για την παγκόσμια κρίση οδικής ασφάλειας ήταν μεταξύ των κύριων μηνυμάτων προς την διεθνή κοινότητα και η οποία περιλαμβάνεται στο ψήφισμα 62/244 για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, υιοθετημένη από την 62η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών, στις 31 Μαρτίου 2008.

Σαν μέρος του παγκοσμίου σχεδίου των Ηνωμένων Εθνών για τη θέση των περιφερειακών και εθνικών στόχων για τη μείωση των θυμάτων οδικής κυκλοφορίας, το οποίο πραγματοποιείται από τις πέντε Περιφερειακές Επιτροπές των Ηνωμένων Εθνών και υποστηρίζεται από το ψήφισμα 62/244, αυτό το συνέδριο παρείχε μια θαυμάσια ευκαιρία για ειδικούς από την Ευρώπη να συζητήσουν μέτρα για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας, να μοιραστούν βέλτιστες πρακτικές και να αυξήσουν ακόμα περισσότερο το επίπεδο ετοιμότητας σχετικά με τα θέματα οδικής ασφάλειας.
 
Η παγκόσμια agenda οδικής ασφάλειας και τα τρέχοντα σχέδια και πρωτοβουλίες, η οδική ασφάλεια στην Ευρώπη, την Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη και την Ελλάδα ειδικότερα ήταν μεταξύ των θεμάτων που συζητήθηκαν έντονα μεταξύ των συμμετεχόντων. Οι συμμετέχοντες έμαθαν σχετικά με τις πιο πρόσφατες εξελίξεις που έχουν λάβει χώρα σαν αποτέλεσμα επιβολής διατομεακής προσέγγισης της οδικής ασφάλειας, σχετικά με αποτελεσματικά προγράμματα και πολιτικές που εφαρμόζονται ήδη ή είναι προγραμματισμένα, καθώς και σχετικά με τις κοινωνικές, οικονομικές και αναπτυξιακές επιπτώσεις που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια αλλά και τις επιπτώσεις στη δημόσια υγεία.
Οι εισηγήσεις της ομάδας Εργασίας του Οργανισμού για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (Organisation for Economic Co-Operation and Development – OECD) «Προς το μηδέν – αισιόδοξοι στόχοι οδικής ασφάλειας και η Προσέγγιση Ασφαλούς Συστήματος» παρουσιάστηκαν.

Συζητήθηκε επίσης η Προσέγγιση Ασφαλούς Συστήματος και η συνεισφορά της θέσης και επίτευξης αισιόδοξων στόχων οδικής ασφάλειας για τη μείωση των θυμάτων οδικής κυκλοφορίας.

Ειδικοί των μεταφορών από την Γαλλία, την Ιταλία και την Ολλανδία  μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους όπου αναπτύσσοντας εθνικά σχέδια οδικής ασφάλειας, θέτοντας στόχους και εφαρμόζοντας τους επιτυχώς, πέτυχαν απτά αποτελέσματα. Οι συμμετέχοντες ήταν της άποψης πως αυτά τα παραδείγματα καλών πρακτικών οδικής ασφάλειας αποτελούν έγκυρες πηγές έμπνευσης για αυτούς για την υιοθέτηση εθνικών στόχων οδικής ασφάλειας και/ή να θέσουν σε προτεραιότητα βήματα που θα οδηγήσουν στην επίτευξη των στόχων μέχρι το 2015.

Οι συμμετέχοντες επίσης επικρότησαν την συνεχή αφοσίωση της οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. στην προώθηση παγκοσμίων ενεργειών, συστηματικά και έγκαιρα, μέσω της ανάπτυξης τεχνικών συμπεριφοράς του χρήστη της οδού (οδηγός), του οχήματος και της υποδομής, καθώς επίσης και ενεργειών άλλων Περιφερειακών Επιτροπών των Ηνωμένων Εθνών στην Ασία, την Αφρική, τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Ενημερώθηκαν για τις σχετικές πολιτικές και προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμπεριλαμβανομένης της προόδου της εφαρμογής της δέσμευσης των 27 χωρών-μελών  της Ε.Ε. για μείωση στο μισό των θανάτων από την οδική κυκλοφορία ως το 2010, σε σύγκριση με το 2000. Ενημερώθηκαν επίσης για τις προσπάθειες της FIA Foundation και της Επιτροπής αυτής για την Παγκόσμια Οδική Ασφάλεια για την ανάδειξη των προβλημάτων οδικής ασφάλειας ανά τον κόσμο, ειδικότερα σε χώρες χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων, καθώς επίσης και την agenda του Πρώτου Παγκόσμιου Υπουργικού Συνεδρίου για την Οδική Ασφάλεια το οποίο θα πραγματοποιηθεί στη Μόσχα, 19-20 Νοεμβρίου 2009 και την προτεινόμενη υιοθέτηση της «Δεκαετίας Ενεργειών 2010-2020 – Ώρα για δράση». Το έργο του Παρατηρητηρίου Μεταφορών Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης (South East Europe Transport Observatory - SEETO), καθώς επίσης και του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου Αθηνών και των μη κυβερνητικών οργανισμών Παγκόσμια Συνεργασία για την Οδική Ασφάλεια (Global Road Safety Partnerdhip - GRSP), Πρόγραμμα Αξιολόγησης Δρόμων (International Road Assesment Programme - iRAP), Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Θυμάτων Οδικής Κυκλοφορίας (European Federation of Road Traffic Victims - FEVR), Παρατηρητήριο Οδικής Κυκλοφορίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, Ινστιτούτο οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» και Πανελλήνιος Σύλλογος Συμβούλων Ασφαλούς Μεταφοράς Επικίνδυνων Εμπορευμάτων συζητήθηκε επίσης.

Οι εκπρόσωποι των Ελληνικών Επιμελητηρίων που συμμετείχαν στο Συνέδριο υιοθέτησαν μια Διακήρυξη, με την οποία δεσμεύονται να υποστηρίξουν το έργο  της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε., να χρησιμοποιήσουν το δίκτυο τους στην Ελλάδα για να υποστηρίξουν ενημερωτικές εκστρατείες και να αυξήσουν την ετοιμότητα προκειμένου να ευαισθητοποιήσουν τους χρήστες των οδών να βελτιώσουν τη συμπεριφορά τους, να συνηγορήσουν υπέρ συγκεκριμένων μέτρων τα οποία βελτιώνουν την οδική ασφάλεια, να εγκαθιδρύσουν ένα χρηματοδοτικό μηχανισμό για την υποστήριξη των προσπαθειών για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα, και καλούν τις χώρες της Νοτιο-Ανατολικής Ευρώπης να ενεργοποιηθούν, να συμφωνήσουν για τους στόχους της οδικής ασφάλειας και να  εφαρμόσουν πλήρως της συνθήκες της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε.
Μέσα στην διακήρυξη των εκπροσώπων των Ελληνικών Επιμελητηρίων έγινε ειδική αναφορά για το Οδικό Δίκτυο της Εύβοιας που αναφέρει τα εξής:
΄΄Εμείς οι Εκπρόσωποι των Ελληνικών Εμπορικών , Βιομηχανικών , Βιοτεχνικών και Επαγγελματικών Επιμελητηρίων που συμμετείχαμε στο Συνέδριο της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του ΟΗΕ για την βελτίωση της Οδικής Ασφάλειας στην Νοτιοανατολική Ευρώπη και γνωρίσαμε μέρος του Οδικού Δικτύου του Νομού Ευβοίας , διαπιστώσαμε ότι αυτό δεν είναι στην κατάσταση που θα έπρεπε , με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγάλος αριθμός ατυχημάτων , ατυχημάτων που κατατάσσουν την περιοχή στις πρώτες θέσεις παγκοσμίως. Το οδικό αυτό δίκτυο χρήζει ιδιαίτερης προσοχής από την υπεύθυνη αρχή με άμεσες παρεμβάσεις΄΄.
Οι συμμετέχοντες καλωσόρισαν τις ενθαρρυντικές θετικές εξελίξεις αλλά αναγνώρισαν πως τα θύματα της οδικής κυκλοφορίας εξακολουθούν να επηρεάζουν σημαντικά τις χώρες τους, κυρίως τους νέους ανθρώπους και πως η οδική ασφάλεια δεν είναι μόνο ένα μεταφορικό ζήτημα, αλλά είναι ένα κοινωνικό και οικονομικό πρόβλημα, το οποίο επιδρά αρνητικά στις αναπτυξιακές προσπάθειες των χωρών τους. Κοινή πεποίθηση ήταν πως η βελτίωση της οδικής ασφάλειας μπορεί να θεωρηθεί σαν ένα κοινωνικό συμβόλαιο, στο οποίο όλοι οι συμβαλλόμενοι και από τον δημόσιο και από τον ιδιωτικό τομέα θα πρέπει να θεωρούνται υπεύθυνοι για τις σχετικές τους ενέργειες και αποτυχίες.

Ενώ η προσοχή θα πρέπει να στραφεί κυρίως στα μέτρα αποφυγής των οδικών ατυχημάτων, τα μέτρα για την αντιμετώπιση των συνεπειών των ατυχημάτων είναι εξίσου σημαντικά για την εξασφάλιση ελάχιστων απωλειών ζωής και τραυματισμό ατόμων εγκλωβισμένων στα συντρίμμια. Με αυτό υπόψη, στενή συνεργασία και συντονισμός μεταξύ σχετικών φορέων όπως η αστυνομία, οι υγειονομικές υπηρεσίες, η πυροσβεστική και τα νοσοκομεία είναι απολύτως απαραίτητη.

Σημειώνοντας ότι η απόλυτη και οικουμενική αξία της ανθρώπινης ακεραιότητας και της ζωής αποτελούν βασικό συστατικό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, οι συμμετέχοντες υπογράμμισαν τις ευθύνες των χρηστών των οδών, σαν μέλη της κοινωνίας, να συμπεριφέρονται σύμφωνα με τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας και να σέβονται ο ένας τον άλλο.

Δίνοντας βάση στην αυξανόμενη σημασία του τουρισμού σαν οικονομικού παράγοντα ανάπτυξης, οι συμμετέχοντες αισθάνθηκαν ότι οι ασφαλείς οδοί μπορούν να αποτελέσουν ένα ακόμα πλεονέκτημα προκειμένου να προσελκύσουν τουρισμό από την Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη.
Στο πλαίσιο της διεθνούς συνεργασίας μεταξύ κυβερνήσεων επιχειρηματικού και πολιτικού κόσμου σε ένα σχέδιο προσανατολισμένο στις ενέργειες για την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας και την υποστήριξη των θυμάτων και των οικογενειών τους, οι συμμετέχοντες επισήμαναν ότι οι θρησκευτικοί φορείς μπορούν να παίξουν ένα σημαντικό ρόλο και πως αυτό αποτελεί ένα θέμα το οποίο θα πρέπει να αξιοποιηθεί.   
Οι συμμετέχοντες Έλληνες και Ξένοι σύνεδροι επισκέφθηκαν στις 27.6.09 τα σημαντικότερα σημεία της Εύβοιας που παρουσιάζουν κινδύνους για την οδική ασφάλεια και συνειδητοποίησαν πως το οδικό δίκτυο της Εύβοιας είναι προβληματικό σε σχέση με την ασφάλεια που παρέχει. Θεώρησαν πως αυτό το γεγονός πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τις αρμόδιες αρχές της Ελλάδας και να αντιμετωπιστεί άμεσα. Επιπλέον, είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν  μερικά από τα πιο όμορφα σημεία της ευρύτερης περιοχής και να έχουν την εμπειρία της ελληνικής φιλοξενίας.
Θεωρώντας την οδική ασφάλεια σαν ένα πρόβλημα το οποίο μπορεί να λυθεί μόνο μέσω συλλογικών προσπαθειών και συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν στα παρακάτω

Εισηγήσεις:

1. Τα μαθήματα που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, ειδικά σχετικά με τις πρωτοβουλίες για την οδική ασφάλεια και τις πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν τις Κυβερνήσεις να θέσουν και να επιτύχουν τους στόχους οδικής ασφάλειας με σχετικά χαμηλό κόστος και σε σύντομο χρονικό ορίζοντα, θα πρέπει να διαχυθούν προς άλλες κυβερνητικές αρχές που εμπλέκονται με την οδική ασφάλεια στις χώρες που συμμετείχαν στο σεμινάριο (Υπουργεία Εσωτερικών, Μεταφορών, Υγείας και Παιδείας).

2. Η ποσοτικοποίηση του προβλήματος της οδικής ασφάλειας μέσω καλών εθνικών στατιστικών και έρευνας είναι ένα απαραίτητο πρώτο βήμα για την δημιουργία εκστρατειών για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Για το λόγο αυτό, οι χώρες θα πρέπει να υιοθετήσουν/βελτιώσουν τη μεθοδολογία για τη συλλογή πληροφοριών και να δημιουργήσουν/βελτιώσουν τις υπάρχουσες εθνικές ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων σχετικά με τα οδικά ατυχήματα. Για τα παραπάνω, το Λεξικό Τεχνικών Όρων της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. θα ήταν μια κατάλληλη βάση.

3. Οι Κυβερνήσεις έχουν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο να παίξουν στη δημιουργία ασφαλών συνθηκών οδικής κυκλοφορίας μέσω της νομοθεσίας, της επιβολής και της παιδείας ενώ επίσης απαιτείται να βελτιστοποιήσουν τις δαπάνες τους. Η μείωση του αριθμού των θυμάτων οδικής κυκλοφορίας οδηγεί σε μειωμένα κόστη για τα κράτη και την κοινωνία. Προτείνεται στις χώρες που δεν έχουν ακόμα θέσει στόχους για την οδική ασφάλεια, να ξεκινήσουν να αναλύουν και να μοντελοποιούν πληροφορίες, προκειμένου να θέσουν στόχους μείωσης θυμάτων οδικής κυκλοφορίας βασισμένους σε πραγματικά δεδομένα. Επιπλέον,  θα πρέπει να συλλέγονται στοιχεία προκειμένου να υπάρχουν δείκτες σε σχέση με διαφορετικά προβλήματα οδικής ασφάλειας ή ομάδες χρηστών των οδών (για παράδειγμα, διαφορετικούς στόχους για την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, χρήση των ζωνών ασφαλείας και παιδικών μέσων πρόσδεσης και χρήση κράνους). Κατά τη θέση των στόχων, η αποτελεσματικότητα θα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε περίπτωση, στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

4. Η πολιτική θέληση και δέσμευση είναι “στοιχεία-κλειδιά” τα οποία απαιτούνται για την κατάλληλη θεώρηση της οδικής ασφάλειας σαν προτεραιότητα από κάθε άποψη, αλλά κυρίως για την εξασφάλιση κονδυλίων για την βελτίωση της υποδομής, την παιδεία, εκπαίδευση και επιβολή, τα οποία είναι μέτρα υψηλού κόστους.  

5. Η διεθνής συνεργασία και ανταλλαγή γνώσης σχετικά με την οδική ασφάλεια θα πρέπει να ενδυναμωθεί περαιτέρω λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των χωρών χαμηλών και μέσων εισοδημάτων. Με αυτό υπόψη, σαν πρώτο βήμα, ένας αριθμός συμβουλευτικών αποστολών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μετά το συνέδριο κατόπιν αιτήματος των χωρών με σκοπό να μελετηθούν τα προβλήματα τους σχετικά με την οδική ασφάλεια και να τις βοηθήσουν να θέσουν στόχους σε μια διμερή βάση.

6. Προτείνεται οι Κυβερνήσεις να συμμετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στις Συνθήκες των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια και της Οδικής Σήμανσης και Σημαοδότησης, 1968, οι οποίες πραγματοποιούνται στην Ομάδα Εργασίας για την Οδική Ασφάλεια (WP.1). Αυτό θα παρείχε ακόμη μια κατάλληλη πλατφόρμα όπου η κάθε χώρα μαθαίνει από την εμπειρία της κάθε μιας άλλης και είναι σε θέση να συγκρίνουν τις εξελίξεις τους στην επίτευξη των στόχων τους με άλλες χώρες στην περιφέρεια.

7. Τα αποτελέσματα του συνεδρίου θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην τελική έκθεση για το σχετικό πρόγραμμα του Ο.Η.Ε., η οποία θα πρέπει να κοινοποιηθεί στο Παγκόσμιο Υπουργικό Συνέδριο για την Οδική Ασφάλεια το οποίο θα πραγματοποιηθεί στη Μόσχα, τον Νοέμβριο του 2009, και να προωθηθεί περαιτέρω σαν οδηγός που θα πρέπει να ακολουθηθεί από όλες τις χώρες των γεωγραφικών περιοχών των Περιφερειακών Επιτροπών των Ηνωμένων Εθνών.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν στην Στρογγυλή Τράπεζα Οδικής Ασφάλειας με τον τίτλο “Είμαστε Θύματα της Επιτυχίας Ανάπτυξης;”, η οποία οργανώνεται από την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. στις 23 Σεπτεμβρίου 2009 στην Γενεύη.

Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους στο Επιμελητήριο Εύβοιας και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, για τη θερμή φιλοξενία του συνεδρίου στη Χαλκίδα υπό εξαιρετικές συνθήκες, το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για την υποστήριξη της εκδήλωσης, τους ομιλητές για την παρουσίαση της εμπειρίας τους και την παροχή πιθανών λύσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη, και την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. για την οργάνωση του Συνεδρίου. 

Θεωρώντας την οδική ασφάλεια σαν ένα πρόβλημα το οποίο μπορεί να λυθεί μόνο μέσω συλλογικών προσπαθειών και συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν στα παρακάτω

Εισηγήσεις:

1. Τα μαθήματα που διδάχθηκαν κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου, ειδικά σχετικά με τις πρωτοβουλίες για την οδική ασφάλεια και τις πρακτικές που μπορούν να βοηθήσουν τις Κυβερνήσεις να θέσουν και να επιτύχουν τους στόχους οδικής ασφάλειας με σχετικά χαμηλό κόστος και σε σύντομο χρονικό ορίζοντα, θα πρέπει να διαχυθούν προς άλλες κυβερνητικές αρχές που εμπλέκονται με την οδική ασφάλεια στις χώρες που συμμετείχαν στο σεμινάριο (Υπουργεία Εσωτερικών, Μεταφορών, Υγείας και Παιδείας).

2. Η ποσοτικοποίηση του προβλήματος της οδικής ασφάλειας μέσω καλών εθνικών στατιστικών και έρευνας είναι ένα απαραίτητο πρώτο βήμα για την δημιουργία εκστρατειών για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Για το λόγο αυτό, οι χώρες θα πρέπει να υιοθετήσουν/βελτιώσουν τη μεθοδολογία για τη συλλογή πληροφοριών και να δημιουργήσουν/βελτιώσουν τις υπάρχουσες εθνικές ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων σχετικά με τα οδικά ατυχήματα. Για τα παραπάνω, το Λεξικό Τεχνικών Όρων της Οικονομικής Επιτροπής για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. θα ήταν μια κατάλληλη βάση.

3. Οι Κυβερνήσεις έχουν έναν πρωταγωνιστικό ρόλο να παίξουν στη δημιουργία ασφαλών συνθηκών οδικής κυκλοφορίας μέσω της νομοθεσίας, της επιβολής και της παιδείας ενώ επίσης απαιτείται να βελτιστοποιήσουν τις δαπάνες τους. Η μείωση του αριθμού των θυμάτων οδικής κυκλοφορίας οδηγεί σε μειωμένα κόστη για τα κράτη και την κοινωνία. Προτείνεται στις χώρες που δεν έχουν ακόμα θέσει στόχους για την οδική ασφάλεια, να ξεκινήσουν να αναλύουν και να μοντελοποιούν πληροφορίες, προκειμένου να θέσουν στόχους μείωσης θυμάτων οδικής κυκλοφορίας βασισμένους σε πραγματικά δεδομένα. Επιπλέον,  θα πρέπει να συλλέγονται στοιχεία προκειμένου να υπάρχουν δείκτες σε σχέση με διαφορετικά προβλήματα οδικής ασφάλειας ή ομάδες χρηστών των οδών (για παράδειγμα, διαφορετικούς στόχους για την οδήγηση μετά από κατανάλωση αλκοόλ, χρήση των ζωνών ασφαλείας και παιδικών μέσων πρόσδεσης και χρήση κράνους). Κατά τη θέση των στόχων, η αποτελεσματικότητα θα πρέπει να πρυτανεύσει σε κάθε περίπτωση, στο μέγιστο δυνατό βαθμό.

4. Η πολιτική θέληση και δέσμευση είναι “στοιχεία-κλειδιά” τα οποία απαιτούνται για την κατάλληλη θεώρηση της οδικής ασφάλειας σαν προτεραιότητα από κάθε άποψη, αλλά κυρίως για την εξασφάλιση κονδυλίων για την βελτίωση της υποδομής, την παιδεία, εκπαίδευση και επιβολή, τα οποία είναι μέτρα υψηλού κόστους.  

5. Η διεθνής συνεργασία και ανταλλαγή γνώσης σχετικά με την οδική ασφάλεια θα πρέπει να ενδυναμωθεί περαιτέρω λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες των χωρών χαμηλών και μέσων εισοδημάτων. Με αυτό υπόψη, σαν πρώτο βήμα, ένας αριθμός συμβουλευτικών αποστολών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί μετά το συνέδριο κατόπιν αιτήματος των χωρών με σκοπό να μελετηθούν τα προβλήματα τους σχετικά με την οδική ασφάλεια και να τις βοηθήσουν να θέσουν στόχους σε μια διμερή βάση.

6. Προτείνεται οι Κυβερνήσεις να συμμετάσχουν ενεργά στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στις Συνθήκες των Ηνωμένων Εθνών για την Οδική Ασφάλεια και της Οδικής Σήμανσης και Σημαοδότησης, 1968, οι οποίες πραγματοποιούνται στην Ομάδα Εργασίας για την Οδική Ασφάλεια (WP.1). Αυτό θα παρείχε ακόμη μια κατάλληλη πλατφόρμα όπου η κάθε χώρα μαθαίνει από την εμπειρία της κάθε μιας άλλης και είναι σε θέση να συγκρίνουν τις εξελίξεις τους στην επίτευξη των στόχων τους με άλλες χώρες στην περιφέρεια.

7. Τα αποτελέσματα του συνεδρίου θα πρέπει να συμπεριληφθούν στην τελική έκθεση για το σχετικό πρόγραμμα του Ο.Η.Ε., η οποία θα πρέπει να κοινοποιηθεί στο Παγκόσμιο Υπουργικό Συνέδριο για την Οδική Ασφάλεια το οποίο θα πραγματοποιηθεί στη Μόσχα, τον Νοέμβριο του 2009, και να προωθηθεί περαιτέρω σαν οδηγός που θα πρέπει να ακολουθηθεί από όλες τις χώρες των γεωγραφικών περιοχών των Περιφερειακών Επιτροπών των Ηνωμένων Εθνών.

Οι συμμετέχοντες κλήθηκαν στην Στρογγυλή Τράπεζα Οδικής Ασφάλειας με τον τίτλο “Είμαστε Θύματα της Επιτυχίας Ανάπτυξης;”, η οποία οργανώνεται από την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. στις 23 Σεπτεμβρίου 2009 στην Γενεύη.

Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την ευγνωμοσύνη τους στο Επιμελητήριο Εύβοιας και τον Ελληνικό Επιμελητηριακό Σύνδεσμο Μεταφορών, για τη θερμή φιλοξενία του συνεδρίου στη Χαλκίδα υπό εξαιρετικές συνθήκες, το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών για την υποστήριξη της εκδήλωσης, τους ομιλητές για την παρουσίαση της εμπειρίας τους και την παροχή πιθανών λύσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Νοτιο-Ανατολική Ευρώπη, και την Οικονομική Επιτροπή για την Ευρώπη του Ο.Η.Ε. για την οργάνωση του Συνεδρίου. 

Οι ανωτέρω επισημάνσεις και εισηγήσεις αναφέρονται στα συμπεράσματα που εκδόθηκαν μετά την λήξη του Συνεδρίου και υιοθετήθηκαν ομόφωνα από τους παρισταμένους συνέδρους έλληνες και ξένους και τα οποία συμπεράσματα θα αναρτηθούν στην ιστοσελίδα της Οικονομικής Επιτροπής του ΟΗΕ και θα αποσταλούν σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες.

Το Επιμελητήριο Ευβοίας εκφράζει την ικανοποίησή του για την ολοκλήρωση των εργασιών του Συνεδρίου για το οποίο εστέφθησαν όλα με απόλυτη επιτυχία. Το Επιμελητήριο Εύβοιας θεωρεί δικαιωμένο για την πρωτοβουλία που πήρε να φιλοξενήσει και να συντονίσει ένα τόσο σπουδαίο συνέδριο στην  Χαλκίδα. Τέτοιου είδους υψηλού επιπέδου συνέδρια δεν είναι συχνό φαινόμενο και το ότι όλοι έμειναν ικανοποιημένοι από την διεξαγωγή του ικανοποιεί και αυτό τούτο το Επιμελητήριο.
Τέλος το Επιμελητήριο Εύβοιας εκφράζει την ικανοποίησή του για το γεγονός ότι τόσο στην διακήρυξη των εκπροσώπων των Επιμελητηρίων που παρακολούθησαν το συνέδριο όσο και στα συμπεράσματα του Συνεδρίου ετέθη ειδική παράγραφος επισήμανση για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας , ότι αυτό είναι προβληματικό σε σχέση με την ασφάλεια που παρέχει γεγονός ότι θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη από τις αρμόδιες αρχές της Ελλάδος και ότι θα πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
Το ότι μέσα σε μία διακήρυξη Εκπροσώπων Επιμελητηρίων και στα συμπεράσματα ενός διεθνούς συνεδρίου περιλαμβάνεται παράγραφος επισήμανση για το μη ασφαλές οδικό δίκτυο του Νομούς μας αυτό και μόνο αναδεικνύει το θέμα και θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά οι υπεύθυνοι.




Δημοφιλή σήμερα

Νέο πρόγραμμα, νέα πρόσωπα και ο mr Ράδιο Αρβύλα Χρήστος Κιούσης στον Home Radio 89.1

Νέο πρόγραμμα, νέα πρόσωπα και ο mr Ράδιο Αρβύλα Χρήστος Κιούσης στον Home Radio 89.1

20/09/2017
Ο αγαπημένος σταθμός της πόλης μας, που τα τελευταία χρόνια κάνει τη διαφορά στα...
Ο Χρήστος Παγώνης για το κλείσιμο του Καταφυγίου ζώων στο Βασιλικό

Ο Χρήστος Παγώνης για το κλείσιμο του Καταφυγίου ζώων στο Βασιλικό

22/09/2017
Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων Χρήστος Παγώνης με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξηγεί τους λόγους για το κλείσιμο ...
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων του 1ου Edipsos Multisport & Wellness Festival

Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων του 1ου Edipsos Multisport & Wellness Festival

20/09/2017
Στα Λουτρά Αιδηψού θα πραγματοποιηθεί το 1ο Edipsos Multisport & Wellness Festival. ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας