Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν ότι μέχρι το τέλος του Ιουλίου, ο Προαστιακός Αθήνα - Χαλκίδα θα μπει σε λειτουργία. Ωστόσο αναρωτιέται κανείς για ποιον προαστιακό μιλάμε; Γι' αυτόν που υπόσχονταν το 2006 ή γι' αυτό το έργο, που μας παρουσιάζουν στη Χαλκίδα ως Προαστιακό; Και δυστυχώς ελάχιστοι μιλάνε γι' αυτό και κανένας εκ των αρμοδίων...
Ο νυν σταθμός της Χαλκίδας και ένα από τα λεωφορεία του ΟΣΕ που εξυπηρετούν το κοινό.
Ο νυν σταθμός της Χαλκίδας και ένα από τα λεωφορεία του ΟΣΕ που εξυπηρετούν το κοινό.

Τα τελευταία δημοσιεύματα και οι πληροφορίες αναφέρουν πως απο τον Ιούνιο ξεκίνησαν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και μέχρι τα μέσα Ιουλίου θα ολοκληρωθούν οι εργασίες εγκατάστασης της ηλεκτροκίνησης, οπότε και η γραμμή θα είναι διαθέσιμη για κανονικά δρομολόγια όλο το 24ωρο.

Το θέμα είναι, αν οι Ευβοείς πρέπει να χαρούν; Να ευχαριστήσουν τους αρμοδίους για το έργο; ή να αναρωτηθούν που ακριβώς είναι ο προαστιακός; Και ουδείς θέλει να είναι μίζερος στην κριτική του, αλλά τέλος πάντων γιατί όλο το καιρό που κατασκευάζεται το έργο υπάρχει ένα πέπλο σιωπής γύρω απο αυτό;

Πανοραμική άποψη του σταθμού τρένων της Χαλκίδας, δεξιά διακρίνονται οι αποθήκες που θα αποτελέσουν τον νέο σταθμό.

Πανοραμική άποψη του σταθμού τρένων της Χαλκίδας, δεξιά διακρίνονται οι αποθήκες που θα αποτελέσουν τον νέο σταθμό.

Απευθυνθήκαμε σε αρκετούς, αλλά λίγοι θέλησαν να μοιραστούν την άποψή τους για το έργο του Προαστιακού. Τα ερωτήματα συγκεκριμένα και η αγωνία μία και κοινή για όλους: Τελικά η μια γραμμή μπορεί να ονομάζεται προαστιακός και τι γίνεται με το Σταθμό Χαλκίδας;

Η βουλευτής Εύβοιας του ΠΑΣΟΚ, Κατερίνα Περλεπέ μιλώντας στο EVIAPORTAL επισημαίνει τα παρακάτω:

" Έτσι όπως υλοποιείται το έργο του Προαστιακού δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες που είχε δημιουργήσει η Κυβέρνηση προς το επιβατικό κοινό.
H μία γραμμή
τελικά που καταλήγει στη Χαλκίδα, δεν επαρκεί για τις ανάγκες και κατά συνέπεια ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος φτάνει ουσιαστικά υποβαθμισμένος στην πόλη μας και στο Νομό μας.
Επίσης, μέχρι στιγμής, δεν είναι βεβαιωμένο αν ο χρόνος μέσα στον οποίο θα καλύπτεται η απόσταση Χαλκίδας-Αθήνας μειώνεται αισθητά.
Η  κατασκευή του Προαστιακού έχει καθυστερήσει κατά πολύ σε σχέση με τις αρχικές προβλέψεις και διαβεβαιώσεις των αρμοδίων, και το τελευταίο διάστημα η Κυβέρνηση προσπαθεί να παραδοθεί όπως-όπως το έργο για να δημιουργηθούν εντυπώσεις.
Εκείνο όμως που απαιτείται είναι να υπάρξει μια σαφής εικόνα της κατάστασης και να δοθούν συγκεκριμένες απαντήσεις όσον αφορά τον ακριβή χρόνο της πλήρους ολοκλήρωσης και λειτουργίας του Προαστιακού, τις ώρες και τον αριθμό των δρομολογίων του, το χρόνο στον οποίο θα καλύπτεται η απόσταση Χαλκίδας-Αθήνας, όπως και κάθε άλλο στοιχείο που αφορά τους πολίτες (τιμές εισιτηρίων, σταθμός Χαλκίδας, ενδιάμεσοι σταθμοί κ.λπ.)
Ο αρμόδιος Υπουργός οφείλει σαφείς απαντήσεις γι’ όλα αυτά, που ούτως άλλως έπρεπε να είχαν δοθεί προ πολλού, όπως προ πολλού έπρεπε να είχε αποδοθεί και το  έργο στο επιβατικό κοινό, ολοκληρωμένο και σύγχρονο".

Απο την πλευρά του ο πρώην Δήμαρχος Χαλκιδέων, Δημήτρης Αναγνωστάκης τονίζει σε δήλωσή του:

"Η λειτουργία του προαστιακού που θα ξεκινούσε με βάση τις κυβερνητικές εξαγγελίες το καλοκαίρι του 2007, τελικά φαίνεται οτι θα είναι "ολίγον προαστιακός", αφού από τις πληροφορίες προκύπτει οτι απλά θα έχουμε βελτίωση της υφιστάμενης γραμμής.
Με λίγα λόγια διατήρηση μονής γραμμής και εξομάλυνση κάποιων δυσβατων σημείων.
Οπότε αν κρίνουμε από τη συνολικότερη συμπεριφορά της Κυβέρνησης στον τόπο μας, θα μας "ξεπετάξουν" με λαμπρά εγκαίνια λίγο πριν τις εκλογές και θα προσπαθήσουν να μας πείσουν για τη σπουδαία παρέμβαση στην ποιότητα ζωής μας, για το μεγάλο αναπτυξιακό έργο και τα υπόλοιπα γνωστά!!!
Αυτή τη φορά όμως οι πολίτες ξέρουν! Ξέρουν οτι τελικά ούτε προαστιακό θα έχουμε ούτε τη δέσμευσή τους για παραχώρηση των αποθηκών του ΟΣΕ για πολιτιστική χρήση από την τοπική μας κοινωνία υλοποίησαν!
Τώρα δεν μας ξεγελούν με χάντρες... Έχουν γνώση οι φύλακες..."

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται η δήλωση και του Κώστα Χαϊνά:

"Το βασικό θέμα είναι ότι πέρασε πολύς χρόνος από τότε που υποσχέθηκαν την αναβάθμιση και παραδίδουν όπως – όπως ένα έργο μισερό...

Το όλο έργο καλύπτεται από ένα πέπλο σιωπής που δεν καταλαβαίνουμε, ή μάλλον καταλαβαίνουμε ότι έχουν κάποια σχέδια που μάλλον δεν θα είναι ευχάριστα για τη πόλη μας και τους πολίτες...
Επιβεβαίωση μιας πολιτικής εγκατάλειψης, ουσιαστικά εχθρικής προς το σιδηρόδρομο.
Αυτές να τις ζητήσετε από τους αρμόδιους οι οποίοι δεν έχουν βγάλει ούτε μια ανακοίνωση ενημέρωσης".

Προαστιακός

Το 2003 ιδρύθηκε η Προαστιακός Α.Ε. ως θυγατρική εταιρεία του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας. Η ολοκλήρωση του Προαστιακού είχε προγραμματιστεί αρχικά για το 2010, αλλά παραπέμπεται για το 2014. Η αλήθεια είναι πως το έργο προχωράει με ρυθμούς χελώνας και όχι βάση αρχικού σχεδιασμού, αν κρίνουμε απο τη γραμμή Χαλκίδα - Αθήνα, που άλλα μας υπόσχονταν και άλλα μας παραδίδουν. Το συνολικό δίκτυο του Προαστιακού περιλαμβάνει τις παρακάτω επεκτάσεις:

1. ΣΚΑ - Οινόη

2. Οινόη - Χαλκίδα

3. Οινόη - Θήβα

4. Κόρινθος - Κιάτο

5. ΣΚΑ - Άνω Λιόσια - Ελευσίνα

6. Σύνδεση Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων Ισθμός - Λουτράκι

Με βάση αυτές τις επεκτάσεις το δίκτυο του Προαστιακού θα αποτελείται απο 4 τμήματα:

1. Πειραιάς - Αθήνα (Σταθμός Λαρίσης) - ΣΚΑχαρνών - Αεροδρόμιο

2. ΣΚΑ - Κόρινθος/Λουτράκι

3. ΣΚΑ - Θήβα/Χαλκίδα

4. ΣΚΑ - Α.Λιόσια - Ελευσίνα

Οι επόμενες μελλοντικές επεκτάσεις είναι οι παρακάτω:

Κορωπί - Μαρκόπουλο

Κορωπί - Λαύριο

Πλακεντία - Ραφήνα

48 Λεπτά! Τόσο θα διαρκούν οι μετακινήσεις του επιβατικού κοινού με τα τρένα του Προαστιακού Αθήνα - Χαλκίδα. Τα τρένα θα διανύουν μια απόσταση 22 χιλιομέτρων απο την Οινόη έως τη Χαλκίδα με ενδιάμεσους σταθμούς το Παντείχι και την Αυλίδα, ενώ σύντομα θα δοθούν στην κυκλοφορία και τρείς ακόμη στο Καλοχώρι, τον Αη-Γιώργη και το Στενό, σύμφωνα με τις μέχρι τώρα δημοσιεύσεις που αφορούν στο έργο. Εκτιμάται ότι με 17 νέους σταθμούς έως το 2013, θα εξυπηρετούν τις καθημερινές τους μετακινήσεις περίπου 80.000 κάτοικοι της Βορειοανατολικής Αττικής, Βοιωτίας και Εύβοιας. Μετά τις καθυστερημένες επεκτάσεις του δικτύου προς την Κόρινθο και το Κιάτο, οι επόμενες σημαντικές στάσεις του Ποραστιακού είναι αυτές της Οινόη και της Χαλκίδας. Το φθινόπωρο αναμένεται να λειτουργήσει και η επέκταση του Προαστιακού ως τη Θήβα. Να σημειωθεί ότι η επέκταση του Προαστιακού στη Χαλκίδα είχε αρχικά προγραμματιστεί για το 2006! Το έργο περιλαμβάνει την ανακαίνιση της υπάρχουσας γραμμής και παράλληλα γίνονται βελτιώσεις στους σταθμούς(!) Μέχρι το φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί και το έργο της ηλεκτροκίνησης - σηματοδότησης της γραμμής. Η διαδρομή Χαλκίδα - Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών θα καλύπτεται απο δύο συρμούς ανά ώρα.
Με βάση τις παραπάνω τελευταίες πληροφορίες που αφορούν στο έργο και τη σιωπή των αρομδίων για περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον Προαστιακό και τι γίνεται με το Σταθμό Χαλκίδας, τα συμπεράσματα δικά σας για τη βιασύνη που υπάρχει να παραδοθεί το έργο, έστω και αν καμία σχέση δεν έχει με τους σύγχρονους Προαστιακούς των Ευρωπαϊκών χωρών....




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Σχόλια

[8]
Σικελός (5/7/2009 11:25:52 μμ)
Ομερτά οι κυβερνητικοί ...
Δημήτρης Κ. (6/7/2009 12:43:14 μμ)
Νέοι σταθμοί ... μέσα στην προχειρότητα (βλ. Παντείχι) ... μονή γραμμή ... επικίνδυνες διαβάσεις (βλ. Παντείχι) ... οι χρόνοι που δόθηκαν αμφισβητούνται από τους γνωρίζοντες, τα 48 λεπτά αφορούν Αχαρναί, μέχρι Σταθμό Λαρίσης θα χρειάζεται 90 ή λίγο λιγότερα αν και όταν λειτουργήσει η ηλεκτροκίνηση. Να το χαιρόμαστε...
ΝΙΚΟΣ (6/7/2009 6:56:30 μμ)
Α΅φου πρωτα σας χαιρετισω,θα σας εκφρασω τις επιφυλαξεις μου τοσο για τον χρονο ταξιδιου οσο και για την ηλεκτροκηνηση για την τιμη της διαδρομης δεντο συζητω σιγουρα αυξημενη,{προηγουμενο με συρμο νεας τεχνολογειας).τα 48 λεπτα ειναι απο ΣΚΑ οχι απο αθηνα,εαν προστεθουνκαι αυτος οχρονος τοτε παμε στο παλαιο αρα μηδεν στο πηλικον απο χρονο ,Τομονο καλο που βλεπω η ανακαινηση της γραμης.Το τελειον θα ητο να βλεπαμαι το τρενο να απλονωταν στην ευβοιανα περναγε τηυν γεφυρα ,ονειρο αλλα καλυτερα τα ονειρα, Ευχαριστω ΝΙΚΟΣ
zac-mec (7/7/2009 2:04:50 μμ)
- Ο χρόνος των 48 αποτελεί μέγα ψεύδος! Ενα IC από την Αθήνα χρειάζεται 40min μέχρι την Οινόη. - Η συχνότητα των δρομολογίων θα είναι για κλάματα (insider info) H ΤΡΑΙΝΟΣΕ βρίσκεται στα χέρια ασχέτων με σιδηρόδρομο και τα λάθη και οι επιλογές που γίνονται είναι τραγικά. - Η κυκλοφορία της γραμμής διεκόπη πρόωρα (για όποιον θυμάται) για χατήρι του Πειραιά και του Κιάτου (δεν επαρκούσαν ήδη οι μηχ/γοί) Αμφιβάλλω για το πόσο σύντομα θα επαναλειτουργήσει, αντίστοιχα αμφιβάλλω και για τις συχνότητες δρομολογίων με χαρακτηριστικά Προαστιακού σιδηρόδρομου.
GIANNIS (9/7/2009 3:59:19 πμ)
Ως συνήθως, η προχειρότητα σε όλο της το μεγαλείο. Αντί να λάβουν υπόψη την αξιοποίηση ενός πανέμορφου χώρου της πόλης μας, την αποκέντρωση, την αναβάθμιση άλλων συνοικιών (Μηχανοστάσιο) που διαθέτει εγκαταστάσεις που ανήκουν στον ΟΣΕ, με απεριόροστους χώρους στάθμευσης κλπ. Παρ όλα αυτά, όλοι αυτοί οι ανευθυνουπεύθυνοι, χωρίς καμμία μελέτη, χωρίς γνώση του χώρου, τις ανάγκες της πόλης και΄του σκοπού που έχουν ως χρέος να υπηρετούν. Αυτό που επινόησαν, είναι τρις χειρότερο απ ότι υπήρχε. Παραβίασαν κάθε ιστορική και περιβαλλοντική ευαισθησία, η ακτογραμμή γέμισε με σιδερένια κέρατ και αποκλείστηκε κάθε πρόσβαση των κατοίκων προς τη θάλασσα. Η πόλη αυτή, είχε μια και μοναδική ευκαιρία, να αποκτήσει σύγχρονο σιδηρόδρομο, άλλη μια πανέμορφη παραλία, ιστορικά κτίρια που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν προς όφελος της πόλης, της πολιτιστικής ανάπτυξης, ακόμα και του ίδιου του οργανισμού (Μουσείο ΟΣΕ στο Σταθμαρχείο). Το αποτέλεσμα Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα
aggeliki (31/8/2009 1:21:06 πμ)
kapious nomizo den simferi na doulepsi to treno k opios katalave katalave. o xronos tha mporouse na ine poli ligoteros ala tote tha itan poli antagonistiko to treno k den tha simfere kapious alous... mou prokali orgi to olo thema. krima na min exoume se auti tin poli anthopous me ar@#$@ia. thlivome pragmatika. na to xeromaste sta 90 lepta ! eleos!
ΒΑΡΔΑΚΗΣ ΣΠΥΡΟΣ (18/1/2010 12:27:28 πμ)
Το έργο του Προαστιακού φαίνεται πως αποτελεί ένα από τα μεγάλα οικονομικά σκάνδαλα. Αποτελεί επίσης και κοινωνικό σκάνδαλο (βλέπε σταθμό Μεταμόρφωσης). Δεν είναι γνωστό στο ευρύ κοινό, παρά μόνο σ αυτούς που περιμένουν (μάταια) να εξυπηρετηθούν και για τον λόγο αυτό δεν έχει διευρευνηθεί. Δυστυχώς τέτοια έργα στην Ελλάδα μπορούν να γίνουν και να αξιοποιηθούν μόνο από την ιδιωτική πρωτοβουλία.
spiros (9/4/2010 8:15:57 μμ)
Αφου φαγανε τα λεφτα και φαληρησανε τον ΟΣΕ τωρα ας τον κανουνε δωρο σε ιδωτη και να τους πουμε και μπραβο. Κανενας δημοσιογραφος δεν λεει οτι οι διοικησεις ηταν κλεφτες-σαμποτερ του λαου.
Σημείωση: Όλα τα σχόλια αποτελούν προσωπικές απόψεις των συμμετεχόντων, και με κανέναν τρόπο δεν εκφράζουν την άποψη του EVIAPORTAL.GR. Σε κάθε περίπτωση όμως το EVIAPORTAL.GR διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια τα οποία είναι υβριστικού ή συκοφαντικού περιεχομένου.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας