Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Κορίνα Γιαννάκη
για το eviaportal.gr:
k.giannaki-@-eviaportal.gr
Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση που διοργάνωσε ο Συμεών Κεδίκογλου σε συνεργασία με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Στερεάς Ελλάδας, κ. Η. Παπαλιαλέξη με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός: Από τη θεωρία στη δράση!».
Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για το σχολικό εκφοβισμό στη Χαλκίδα
Πραγματοποιήθηκε η εκδήλωση για το σχολικό εκφοβισμό στη Χαλκίδα

Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν ο Πρόεδρος της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Χαλκίδας Αντώνης Νικολακάκης, η Πρόεδρος του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας Βέτα Κορωναίου, η δημοτική σύμβουλος Αναστασία Μακαρώνα-Ψυχογιού, ο Γιώργος Συρίμης κ.α.

Στο κατάμεστο Συνεδριακό Κέντρο της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας, οι παριστάμενοι είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν ενδιαφέρουσες ομιλίες, να ακούσουν εμπειρίες εκπαιδευτικών, να ενημερωθούν για τα προγράμματα αντιμετώπισης της βίας και του σχολικού εκφοβισμού κ.α. Παράλληλα στο φουαγιέ ειδικά slides πρόβαλλαν τις εργασίες των μαθητών και την εκδήλωση, ενώ πραγματοποιήθηκε και το βιωματικό εργαστήρι για παιδιά από τη συγραφέα Λιάνα Δενεζάκη.

Παίρνοντας το λόγο ο κ. Συμεών Κεδίκογλου δήλωσε: «Αγαπητοί μου συμπολίτες είναι ιδιαίτερη χαρά που βρίσκομαι σήμερα ανάμεσα σας και είναι μεγάλη χαρά να μιλάω μπροστά σε ένα γεμάτο αμφιθέατρο, πράγμα δύσκολο σε αυτές τις εποχές για τους πολιτικούς. Αλλά εδώ είμαστε για ένα άλλο θέμα. Είμαστε για την ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό και η σημερινή συμμετοχή σας αποδεικνύει πάρα πολλά πράγματα.

Με μεγάλη χαρά λοιπόν βρίσκομαι ανάμεσα σας σε μια δράση που από την πρώτη στιγμή στο Υπουργείο Παιδείας την αγκάλιασα και την έβαλα στην πρώτη γραμμή.
Η εικόνα που μου είχε μεταφερθεί για την εικόνα της βίας και αναφορικά με τα κρούσματα της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία δυστυχώς δεν είναι η καλύτερη. Κατά τη διάρκεια των πρώτων μηνών στο Υπουργείο είχα πολλές συναντήσεις με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς σχετικά με το θέμα του εκφοβισμού. Παράλληλα με εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στις επάλξεις με την καθημερινή τους επαφή με τους μαθητές και τους γονείς να έχουν αναπτύξει αξιόλογες δράσεις για την πρόληψη του φαινομένου. Όπως φυσικά και οι εκπαιδευτικοί που είναι μαζί μας σήμερα και έχουν την ευκαιρία να μας παρουσιάσουν μερικές από αυτές τις καλές τακτικές. Ταυτόχρονα ωστόσο εντόπισα και μερικές δυσλειτουργίες στο σύστημα έτσι όπως είχε διαμορφωθεί. Για αυτό το λόγο προχώρησα σε μια σειρά ενεργειών που θα σας αναφέρω στη συνέχεια.

Πριν από αυτό όμως θέλω να σας τονίσω ότι πίσω από κάθε μας ενέργεια και δράση κρύβονται 2 βασικές αρχές. Πρώτον ο σεβασμός στη διαφορετικότητα. Είναι βαθιά μας πεποίθηση είτε μιλάμε για το πιο απλό κρούσμα bullying είτε για ακραίες περιπτώσεις ρατσιστικής βίας, το να κατανοήσουμε ότι όχι μόνο   πρέπει να αναεχθούμε αλλά έχουμε να κερδίσουμε από τη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου είναι πραγματικά χρήσιμο. Έτσι ο στόχος μας είναι να φτάσουμε στο μαθητή και να σπάσουμε τη σιωπή. Φροντίζουμε για τη διαμόρφωση ενός υποστηρικτικού πλαισίου για τα κρούσματα βίας και εκφοβισμού αλλά όλα αυτά δεν έχουν νόημα αν ο εκφοβισμός και μαζί με αυτόν και οι γενεσιουρές αιτίες του δεν βγούνε στο φως. Ξέρουμε ότι το ζήτημα της ενδοσχολικής βίας και τους εκφοβισμού προϋπάρχει του Παρατηρητηρίου και ήδη έχει απασχολήσει εκπαιδευτικούς και φροντιστήρια. Στόχος του Παρατηρητηρίου είναι να εκμεταλλευτεί αυτή την εμπειρία, να συντονίσει τις δράσεις επιμέρους φορέων υπό τη σκέπη του Υπουργείου Παιδείας και τελικά να συμβάλλει όσο κατά το δυνατόν στην ολοκληρωτική αντιμετώπιση του φαινομένου.

Ενδεικτικά θα σας αναφέρω κάποιες ενέργειες που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί σε αυτή την κατεύθυνση. Πρώτον έχουν γίνει πολλές συναντήσεις με τους 13 συντονιστές των δράσεων, όπου ορίσαμε συντονιστική δράση ανά Περιφέρεια σε όλη την Ελλάδα, όπου συζητήθηκαν εκτενώς οι εμπειρίες τους, οι δράσεις και τα δίκτυα που έχουν αναπτύξει. Δεύτερον, συγκροτήθηκε εκ νέου συντονιστική επιτροπή και επελέγη ένα πιο μικρό σχήμα για να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική η λειτουργία της επιτροπής. Υπεγράφη εγκύκλιος η οποία ορίζει τη δράση του Παρατηρητηρίου. Ορίζεται ότι κεντρικό ρόλο σε θέματα ασφαλείας, ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού έχουν οι συντονιστές δράσεων του Παρατηρητηρίου ανά την Ελλάδα. Επίσης, δεδομένου του ότι έχει αποδειχθεί ότι θα πρέπει να προτιμάται η αντιμετώπιση τέτοιων κρουσμάτων μέσα στη σχολική μονάδα, ζητάμε από τα σχολεία να ορίσουν και ήδη έχουν ορίσει ως υπεύθυνο έναν εκπαιδευτικό. Έτσι έχοντας κάθε σχολείο έναν υπεύθυνο εκπαιδευτικό, τα παιδιά ξέρουν αν παρουσιαστεί το πρόβλημα που θα πάνε και που θα απευθυνθούν και ήδη είμαστε στη φάση που επιμορφώνουμε αυτούς τους υπεύθυνους εκπαιδευτικούς. Υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας με το Χαμόγελο του Παιδιού και την Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου και όπως ξέρετε οι φορείς αυτοί και ο καθένας με τη δική του προσέγγιση έχουν σημαντική εμπειρία σε θέματα βίας και εκφοβισμού. Οι συντελεστές δράσης επιμορφώνονται σε προγραμματισμένες συναντήσεις με τους φορείς αυτούς, ενώ πρόσφατα ενημερώθηκαν από το φορέα 18 άνω για το δύσκολο αγώνα στο θέμα των ανρκωτικών που δυστυχώς ως σήμερα έχει αντιμετωπιστεί ως θέμα ταμπού από τη σχολική κοινότητα, με αποτέλεσμα το φαινόμενο να έχει εξαπλωθεί και όπως ξέρετε συσχετίζεται συχνά το θέμα των ναρκωτικών με τη βία μέσα στα σχολεία.

Δρομολογήσαμε την τροχοποίηση του τεχνικού δελτίου που αφορά το Παρατηρητήριο, ώστε στόχος να είναι μια πιο μαθητικοκεντρική προσέγγιση. Είναι απαραίτητη η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αλλά είναι εξίσου αναγκαίο να φτάσουμε με την αποκεντρωμένων δράσεων στον ίδιο το μαθητή. Ένας από τους βασικούς ρόλους του Παρατηρητηρίου είναι η αποτύπωση του φαινομένου στις σχολικές μονάδες της χώρας. Το Μάιο του 2013 διεξήχθη και ολοκληρώθηκε μια λαϊκή έρευνα, συμμετείχαν 42.000 μαθητές που απευθυνόταν στους μαθητές Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας. Η συμμετοχή τους ήταν σημαντική. Τα στοιχεία αυτής της έρευνας είχαν μείνει για καιρό αναξιοποίητα, πλην όμως σήμερα τα έχουμε στη διάθεση μας, και μετά από πολλή προσπάθεια καταφέραμε να τα επεξεργαστούμε και να τα ανακοινώσουμε επισήμως την 6η Μαρτίου, που είναι η μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού. Πάντως πολλά χρήσιμα συμπεράσματα βγαίνουν ως πρώτη εικόνα λένε ότι αντιμετωπίζουμε τη σχολική βία σε ένα επίπεδο του 10% στα σχολειά μας. Είναι πολύ μεγάλο ποσοστό και δείχνει ότι πραγματικά υπάρχει πρόβλημα.

Την ημέρα αυτή σχεδιάζουμε να επεκτείνουμε και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση χρησιμοποιώντας ερευνητικά εργαλεία προς τους μαθητές και τις μαθήτριες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Αυτή τη στιγμή όπως ξέρετε είναι σε εξέλιξη ο μαθητικός διαγωνισμός “+δημιουργώ”, μέσω του οποίου οι μαθητές και οι μαθήτριες κλήθηκαν να συμμετάσχουν και να δημιουργήσουν το λογότυπο και την αφίσα του Παρατηρητηρίου. Αν και δημιουργοί της δράσης οι μαθητές θα αποτελέσουν και τους αποδέκτες σε μια δράση που στόχο έχει την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας και την ανάλυση θετικών προτύπων συμπεριφοράς καθώς και τις αξίες των σχέσεων που στηρίζονται στο σεβασμό, την κατανόηση και την αποδοχή. Η ολοκλήρωση της δράσης συμπίπτει με την 6η Μαρτίου ημέρα η οποία θα γίνει η επίσημη παρουσίαση των τελικών συμμετοχών, όπου θα βραβεύσουμε εκείνα τα παιδιά που πήραν το πρώτο βραβείο για την καλύτερη αφίσα και το καλύτερο λογότυπο.

Εδώ και μερικά χρόνια έχει καθιερωθεί η 6 Μαρτίου ως ημέρα κατά της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο. Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο Παιδείας προωθεί, μια προσπάθεια που γίνεται πανελλαδικά, την καθιέρωση της ημέρας αυτής ως πανευρωπαϊκής ημέρας κατά του σχολικού εκφοβισμού σε όλη την Ευρώπη. Τέλος λειτουργεί κανονικά το site του Παρατηρητηρίου, το οποίο ανανεώνεται τακτικά και έχει πολύ χρήσιμες πληροφορίες για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και προς μεγάλη μας χαρά έχει και μεγάλη επισκεψιμότητα. Μπορεί κάποιος να το επισκεφθεί πηγαίνοντας στη σελίδα του Υπουργείου και πατώντας το εικονίδιο του Παρατηρητηρίου».

Τέλος αναφέρθηκε και στις αλλαγές που συντελέστηκαν η δρομολογούνται και οι οποίες θα αλλάξουν το χάρτη της εκπαίδευσης στο νομό Ευβοίας. Οι δηλώσεις του είναι οι ακόλουθες:

«Μιας και βρίσκομαι στην ιδιαίτερη πατρίδα μου επιτρέψτε μου να αναφερθώ σε κάποιες αλλαγές που συντελέστηκαν η δρομολογούνται και αλλάζουν το χάρτη εκπαίδευσης στο Νομό. Θα μιλήσω με αποτελέσματα χειροπιαστά και θα αναφέρω έργα που ήδη έχουν πραγματοποιηθεί όπως είναι ενδεικτικά η ίδρυση νέου Ειδικού Σχολείου στην Ιστιαία, Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο, θα κάνουμε τα εγκαίνια την Παρασκευή 28 Φεβρουαρίου. Η λειτουργία Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο Μαντούδι και η ίδρυση του ως αυτόνομου πλέον σχολείου. Η ίδρυση Μουσικού Σχολείου στη Χαλκίδα, που δεν είχαμε όλα αυτά τα χρόνια και ήταν μια μεγάλη παράλειψη. Η λειτουργία του Ειδικού Σχολείου στο Δήμο Κύμης-Αλιβερίου. Η λειτουργία Σχολών Γονέων στο Νομό. Επίσης έργα που δρομολογούνται είναι το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στην Κύμη, η ίδρυση Δημοσίου ΙΕΚ στην Κάρυστο, Τουρισμού και Μαγειρικής και η ίδρυση δημοσίου ΙΕΚ στην Αιδηψό, Θερμαλισμού και Φυσικοθεραπείας.

Τέλος με τη σημερινή αφορμή να σας αναφέρω δυο από τις πιο σημαντικές προσπάθειες που κάνουν στο Υπουργείο στο πλαίσιο των δικών μας αρμοδιοτήτων. Πρώτον θα ξεκινήσω όπως ήδη έχετε ακούσει με το Κοινωνικό Φροντιστήριο, μια καινοτόμο δράση με στόχο την άμεση αντιμετώπιση της ανεργίας των νέων και των μακροχρόνια ανέργων επιστημόνων. Προσλαμβάνουμε λοιπόν εκπαιδευτικούς για αυτόν το σκοπό από δυο δεξαμενές. Πρώτον, νέους ανέργους κάτω των 30 ετών και μακροχρόνια ανέργους. Παράλληλα μέσω της ίδιας πράξης θα ωφεληθούν και μαθητές του Γενικού Λυκείου που προέρχονται από φτωχές οικογένειες που δεν μπορούν να εξασφαλίσουν στα παιδιά τους πρόσβαση σε υπηρεσίες που παρέχονται από ιδιωτικούς φορείς εκπαίδευσης. Άρα λοιπόν έχουμε καθηγητές, οι οποίοι προέρχονται από δεξαμενές που είναι χρόνια άνεργοι είτε είναι νέοι εκπαιδευτικοί και έχουμε και παιδιά που επωφελούνται τα οποία είναι από φτωχές οικογένειες. Άρα λοιπόν έχουμε μια διπλή στόχευση.

Η προτεινόμενη πράξη θα υλοποιηθεί αρχικά πιλοτικά σε 5 μεγάλα αστικά κέντρα, μεταξύ των οποίων βρίσκεται και η Χαλκίδα, στα οποία καταγράφονται μεγάλα ποσοστά ανεργίας αλλά και υπάρχει μεγαλύτερη συγκέντρωση μαθητικού πληθυσμού.

Άφησα για το τέλος όχι γιατί είναι λιγότερο σημαντικό αλλά αντιθέτως θέλω να τονίσω το μεγάλο προσωπικό μου ενδιαφέρον τα ζητήματα Ειδικής Αγωγής. Στο Υπουργείο επεξεργαζόμαστε ένα νομοσχέδιο για την Ειδική Αγωγή, έχει οριστεί επιτροπή και το έργο είναι σε εξέλιξη με στόχο να έρθει το συντομότερο στη Βουλή προς ψήφιση. Γιατί η φροντίδα μας πρέπει να αγκαλιάσει πρωτίστως τις ευάλωτες ομάδες».

Έκλεισε την ομιλία του λέγοντας: «Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συνδιοργανωτές της εκδήλωσης γιατί πραγματικά η σημερινή εκδήλωση είναι μια πετυχημένη εκδήλωση, τους εκπαιδευτικούς που ήρθαν να καταθέσουν τις εμπειρίες τους και το έργο τους, το Χαμόγελο του Παιδιού πολύτιμο συνεργάτη, τους Πανεπιστημιακούς που μας έκαναν την τιμή να συμμετάσχουν και τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων για τη δική της προσέγγιση στο θέμα. Το Παρατηρητήριο είναι δίπλα στην εκπαιδευτική κοινότητα και στην αντιμετώπιση του φαινομένου. Σας ευχαριστώ πολύ».




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας