Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ερώτηση στους Υπουργούς Ανάπτυξης και Οικονομικών κατέθεσε ο βουλευτής Ευβοίας της Νέας Δημοκρατίας Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος, με βασικό θέμα την αναποτελεσματικότητα εφαρμογής του συστήματος εισροών-εκροών.
Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος
Κωνσταντίνος Μαρκόπουλος

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης είναι το ακόλουθο:

Το σύστημα εισροών – εκροών πρωτοπαρουσιάστηκε ως μέτρο καταπολέμησης του λαθρεμπορίου καυσίμων προ 1 ½ έτους, στο τέλος του 2012 και η υποχρέωση σύνδεσης & εφαρμογής του από τα πρατήρια υγρών καυσίμων Αττικής και Θεσσαλονίκης (1ος κύκλος) έληγε στις 27 Αυγούστου 2013. Όμως ουσιαστικά δεν εφαρμόστηκε ποτέ.

Είναι σκόπιμο να αναφέρουμε πως σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις το κύκλωμα λαθρεμπορίας καυσίμων θεωρείται υπεύθυνο για φοροδιαφυγή άνω του 1 δις ετησίως.

Σήμερα, βάσει δημοσιεύματος της Καθημερινής της Κυριακής, «μόνο 10 πρατήρια στέλνουν ανελλιπώς στοιχεία στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, την ώρα που 1.135 έχουν ζητήσει, να λάβουν χρήματα από το ΕΣΠΑ (έως 5.000 ευρώ) για τη χρηματοδότηση της εγκατάστασης του συστήματος».
Ο ελεγκτικός μηχανισμός του Υπουργείου Ανάπτυξης παρουσιάζεται υποτονικός και από πλευράς ελέγχων και από πλευράς επιβολής κυρώσεων στους παραβάτες. Μόνο πρόσφατα και μετά από την δημοσιότητα που έλαβε το ζήτημα, αναφέρεται επίσης στο άρθρο του Τάσου Τέλογλου στην Καθημερινή της Κυριακής πως, «οι ελεγκτές του Υπουργείου Ανάπτυξης βρήκαν ότι πρατήρια που ελέγχθηκαν τη νύχτα της προσπερασμένης Τρίτης, μετά την έφοδο στα γραφεία της ΕΤΕΚΑ, εμφάνιζαν αποκλίσεις στις αντλίες τους μέχρι και 6%, σε σχέση με αυτό που πλήρωνε ο καταναλωτής, έχοντας δεξαμενές ασύνδετες με τις αντλίες ή δεξαμενές χωρίς ηλεκτρονικές βέργες μέτρησης».

Την ίδια στιγμή, την Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014, το Υπουργείο Οικονομικών έδωσε αυστηρή διορία, έως τις 31 Μαρτίου τ.ε., στους πρατηριούχους, προκειμένου να ολοκληρώσουν τη διασύνδεσή τους με το σύστημα εισροών-εκροών της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων. Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, οι σχετικές προθεσμίες θα εφαρμοστούν απαρέγκλιτα.

Από την άλλη πλευρά, καταγγέλλεται πως πολλά, κυρίως μικρά, πρατήρια υγρών καυσίμων κινδυνεύουν με «λουκέτο» διότι δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στο κόστος τοποθέτησης του συστήματος. Η τοποθέτηση του συστήματος επιδοτείται με το 30%, του συνολικού κόστους. Δύο εξελίξεις έχουν δυσχεράνει την θέση των πρατηριούχων, η πρώτη το κόστος το οποίο αντί των 8.000 έως 13.000 ευρώ, πρακτικά εκτινάχτηκε στις 20.000 έως 25.000 ευρώ και η δεύτερη το γεγονός πως δεν έγινε εφικτό να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ η τοποθέτηση και να επιδοτηθεί με 100%.

Τέλος, είναι απαραίτητο να τονιστεί πως «στις περιπτώσεις πρατηριούχων που κατά τον έλεγχο διαπιστωθεί ότι λειτουργούν, διακινούν ή εμπορεύονται καύσιμο, μέσω αντλιών ή δεξαμενών που δεν έχουν περιληφθεί στο εγκατεστημένο σύστημα εισροών εκροών, πέραν των προβλεπόμενων ποινικών κυρώσεων, θα επιβάλλεται διοικητικό πρόστιμο 100.000 ευρώ και αφαίρεση της άδειας λειτουργίας του πρατηρίου».

Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί

Περιγράφεται από τον νόμο και τις σχετικές εγκυκλίους το σύστημα εισροών – εκροών και ποια είναι τα συγκεκριμένα και δεσμευτικά χαρακτηριστικά του; Οι συνολικά 33 εταιρίες που εγκαθιστούν το συγκεκριμένο σύστημα συνολικά 33 εταιρείες που εγκαθιστούν το σύστημα έχουν IZO. Έχει ελέγξει το Υπουργείο Ανάπτυξης την πιστοποίηση των προϊόντων τους και των υπηρεσιών τους;

Ενώ, όπως προαναφέραμε, τα πρατήρια Αττικής και Θεσσαλονίκης είχαν την υποχρέωση να συνδεθούν στο σύστημα στις 27 Αυγούστου 2013, σήμερα παρατηρείται υπερβολική καθυστέρηση. Πού οφείλεται; Γιατί δεν μπήκε το σύστημα σε εφαρμογή μέχρι σήμερα; Υπάρχουν πολιτικές και υπηρεσιακές ευθύνες των παραγόντων των δύο Υπουργείων; Έχει διαταχθεί έρευνα και ποια τα αποτελέσματα αυτής;

Εξετάζεται να δοθεί εκ νέου αναβολή; Ποιος ο σχεδιασμός των δύο αρμοδίων Υπουργείων;

Πόσοι έλεγχοι λαμβάνουν χώρα, ετησίως, στην Αττική και Πανελλαδικά; Ποια τα ευρήματα; Σε περιπτώσεις παραβάσεων επιβλήθηκαν πρόστιμα και ποια είναι αυτά;

Να δοθεί αναλυτικός κατάλογος. Εισπράχθηκαν τα όποια πρόστιμα από το Ελληνικό Δημόσιο;

Γιατί το αρμόδιο Υπουργείο δεν μερίμνησε ώστε να ικανοποιηθεί το πάγιο αίτημα των ομοσπονδιών βενζινοπωλών και να ενταχθεί το έργο εγκατάστασης του συστήματος στο ΕΣΠΑ, με χρηματοδότηση 100%;

Ο ερωτών βουλευτής

ΚΩΣΤΑΣ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΣ




Δημοφιλή σήμερα

Απέτρεψε την έναρξη εργασιών εγκατάστασης των διοδίων στο δρόμο Χαλκίδας-Σχηματάρι ο Χ. Παγώνης

Απέτρεψε την έναρξη εργασιών εγκατάστασης των διοδίων στο δρόμο Χαλκίδας-Σχηματάρι ο Χ. Παγώνης

17/01/2017
Τις πρώτες εργασίες της κατασκευάστριας εταιρείας για την εγ...
Έξι θέσεις εργασίας στο Δήμο Χαλκιδέων

Έξι θέσεις εργασίας στο Δήμο Χαλκιδέων

18/01/2017
Την προκήρυξη έξι θέσεων εργασίας με σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου, ανακοίνωσε ο ΔΟΠΠΑΧ....
Στα χιονισμένα χωριά του δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων ο Σταύρος Θεοδωράκης

Στα χιονισμένα χωριά του δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων ο Σταύρος Θεοδωράκης

16/01/2017
Περιοδεία στα χιονισμένα χωριά του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων πραγματοποίησε το πρωί της Κυριακής 15 Ιανουαρίου ο Σ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας