Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ενδιαφέρον έχει το δημοσίευμα της εφημερίδας "Διάβημα" σχετικά με την πρόταση του Εμπορικού Συλλόγου της Λιβαδειάς να ενταχθεί η Βοιωτία στην περιφέρεια Αττικής.

Το ζήτημα της ένταξης του Νομού Βοιωτίας σε ένα ευρύτερο διοικητικό σχήμα πρέπει να τεθεί στην ημερήσια διάταξη της πολιτικής και κοινωνικής συζήτησης εν όψει και της ευρύτερης μεταρρύθμισης του διοικητικού συστήματος της χώρας σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Λιβαδειάς Κώστα Παπασπύρου. «Η προοπτική της δημιουργίας μειζόνων αναπτυξιακών Περιφερειών και η διαφαινόμενη μετατροπή της Περιφέρειας σε δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης, με αποκεντρωμένα διαμερίσματα στο επίπεδο των νομαρχιών, θέτει το ζήτημα σε νέα βάση. Στην προοπτική αυτή, καθίσταται απαραίτητη η ύπαρξη και καταγραφή ενός προβληματισμού, με τελικό στόχο τη διατύπωση ρεαλιστικής και βιώσιμης πρότασης για την βέλτιστη επιλογή ένταξης του Νομού Βοιωτίας σε μια ευρύτερη Περιφέρεια », τονίζει σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Λιβαδειάς.
Παράλληλα κάνει λόγο για ένταξη του Νομού Βοιωτίας σε μια ευρύτερη Περιφέρεια κάτι που στοχεύει στην προώθηση της αειφόρου, ισόρροπης και διαρκούς ανάπτυξης της Βοιωτίας, σύμφωνα με τις φυσικές, οικονομικές και κοινωνικές ιδιαιτερότητές της.

Σύμφωνα πάντα με τον Ε.Σ. και τον ειδικό συνεργάτη του Γιάννη Λιάκο η δημιουργία της νέας Περιφέρειας, στην οποία θα ενταχθεί η Βοιωτία, θα πρέπει να έχει ως βασικούς στόχους:

-- την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της περιοχής

-- τη βιώσιμη ανάπτυξη του χώρου με βάση μια συνεκτική και μακροπρόθεσμη στρατηγική με ισορροπία και κοινωνικό έλεγχο

-- τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και του περιβάλλοντος,

-- την παροχή αποτελεσματικότερων και καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών σε όλους τους πολίτες και

-- τη διασφάλιση της κοινωνικής συνοχής.

Και συνεχίζει εκφράζοντας την άποψη ότι υπάρχουν δύο εναλλακτικές λύσεις για την ένταξη της Βοιωτίας σε ένα ευρύτερο διοικητικό σχήμα - Περιφέρεια:

Η μία λύση είναι αυτή που δημοσίευσε η εφημερίδα «Καθημερινή» της 7ης Οκτωβρίου 2007 στον χάρτη με τις 16 διευρυμένες Νομαρχίες. Σε αυτή την περίπτωση, που ακολουθεί τη λογική της σημερινής Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, η Βοιωτία εντάσσεται σε μία διευρυμένη Νομαρχία με έδρα τη Λαμία και στην οποία περιλαμβάνονται επίσης οι Νομοί Εύβοιας, Φθιώτιδας και Ευρυτανίας. 

Η άλλη λύση είναι η συνένωση της Βοιωτίας με την σημερινή Περιφέρεια Αττικής.

Και η πρόταση όπως έχει συνταχθεί επισημαίνει μεταξύ άλλων:

«Στη Βοιωτία, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου κ. Αριστείδης Ρούσσαρης, στη συνεδρίαση της 19ης Νοεμβρίου 2007, κατέθεσε πρόταση για συνένωση της Βοιωτίας με την Αττική τονίζοντας ότι αυτό επιβάλλει το συμφέρον του Νομού.
Στην Εύβοια, σε σύσκεψη για τις πληγείσες περιοχές από τις καταστροφικές πυρκαγιές του καλοκαιριού του 2007, που πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 21 Οκτωβρίου 2007 στο Δημαρχείο Αλιβερίου, με την παρουσία του Υπουργού Εσωτερικών κ. Προκόπη Παυλόπουλου, του Υφυπουργού κ. Αθανάσιου Νάκου, Βουλευτών και Δημάρχων του Νομού ο Νομάρχης κ. Αθανάσιος Μπουραντάς έθεσε το θέμα της νέας Περιφερειακής Συγκρότησης τονίζοντας ότι για τους Δήμους είναι πιο ώριμες οι συνθήκες, αλλά για τις Νομαρχίες και τις Περιφέρειες υπάρχουν τεράστια προβλήματα.

Ο Νομάρχης Εύβοιας τόνισε χαρακτηριστικά ότι η τοποθέτηση της Εύβοιας στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας δεν ήταν αποκέντρωση αλλά τιμωρία και εξόντωση, ενώ πρόσθεσε πως κανένας Ευβοέας δεν συμφωνεί αφού τίποτε δεν μας συνδέει με τη Λαμία. Υπογράμμισε ότι οι συνενώσεις πρέπει να παρουσιάζουν κοινωνικά, οικονομικά, αναπτυξιακά, πολιτισμικά και γεωγραφικά κριτήρια, ενώ το Σύνταγμα της χώρας προβλέπει και συγκοινωνιακές συνδέσεις οι οποίες δεν υπάρχουν. Πρότεινε τη συνένωση της Εύβοιας με τη Βοιωτία ή την Αττική και κατέληξε λέγοντας ότι οι Ευβοείς δεν θα δεχθούν να καταργηθεί η κοινή λογική ».

Ο Ε.Σ. θεωρεί ότι είναι χρήσιμο να εξεταστεί η άποψη των ειδικών επιστημόνων για το συγκεκριμένο ζήτημα. Και παραθέτει μεταξύ άλλων:

* Μετά την δημοσίευση του κειμένου του Εθνικού Χωροταξικού Σχεδίου οι μεγαλύτεροι κοινωνικοί φορείς της χώρας κατέθεσαν τις παρατηρήσεις τους. Ο Σύλλογος Αρχιτεκτόνων ΣΑΔΑΣ προτείνει χωρική τη - διοικητική διάρθρωση της Ελλάδας σε οκτώ Περιφέρειες, ως εξής:

1) Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

2) Περιφέρεια Κεντρικής και Δυτικής Μακεδονίας

3) Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας

4) Περιφέρεια Κεντρικής Ελλάδας

5) Περιφέρεια Αττικής - Βοιωτίας και Εύβοιας

6) Περιφέρεια Πελοποννήσου

7) Περιφέρεια Αιγαίου

8) Περιφέρεια Κρήτης

Στην πρόταση δηλαδή του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων ΣΑΔΑΣ η Πελοπόννησος εμφανίζεται διοικητικά ενιαία, «διχοτομούνται» τα Ιόνια νησιά, ενώ η Αττική «ενοποιείται» με τη Βοιωτία και την Εύβοια.

«Θα πρέπει να αναφέρουμε-σημειώνει στην πρότασή του ο Ε.Σ. - Ότι η Βοιωτία ήταν συνδεδεμένη για πολλά χρόνια με την Αττική στο διοικητικό σχηματισμό της Αττικοβοιωτίας. Με τον νόμο ΒΧΔ της 6ης Ιουνίου 1899, ΦΕΚ-136, αποσπάσθηκε από το νομό Αττικοβοιωτίας και αποτέλεσε ξεχωριστό νομό. Με τον νόμο ΓΥΛΔ της 16ης Νοεμβρίου 1909, ΦΕΚ-282, συγκροτήθηκε ξανά νομός Αττικοβοιωτίας και τελικά με το νόμο 368 της 20ης Ιουνίου 1943 αποσπάσθηκε οριστικά και αποτελεί μέχρι σήμερα το νομό Βοιωτίας με πρωτεύουσα τη Λιβαδειά και ένα ακόμα σημαντικό κέντρο, τη Θήβα.

Επίσης, λόγω του γεωγραφικού ανάγλυφου και της χωροταξικής θέσης του Νομού Βοιωτίας που αποτελεί «φυσική συνέχεια» του Νομού Αττικής, σε πάρα πολλές περιπτώσεις γίνεται, μέχρι σήμερα, ενιαία αναφορά και αντιμετώπιση της περιοχής της «Αττικοβοιωτίας».

Τα γεγονότα αυτά συνέβαλαν ώστε να επιτευχθεί κοινωνική συνοχή και να δημιουργηθεί κοινή ιστορική συνείδηση μεταξύ των πληθυσμών των νομών Αττικής και Βοιωτίας.

Παρατηρούμε ότι πολλές από τις μελέτες που έχουν δημοσιευθεί καταλήγουν σε προτάσεις που συμπεριλαμβάνουν τη Βοιωτία σε μια ευρύτερη Περιφέρεια μαζί με την Αττική. Είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι συμπίπτει η άποψη των ειδικών επιστημόνων με τη βούληση της τοπικής κοινωνίας. Αυτή η ταύτιση απόψεων μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η πρόταση συνένωσης της Βοιωτίας με την Αττική είναι μια ρεαλιστική, βιώσιμη και αναπτυξιακή επιλογή ».

Σχετικά με διάφορα σενάρια που κατά καιρούς έχουν δει το φως της δημοσιότητας ξεκαθαρίζει ότι «θα είναι σωστό να συνενωθεί όλος ο Νομός Βοιωτίας με την Αττική και όχι μόνο η περιοχή Οινοφύτων και Σχηματαρίου».

Όπως επισημαίνει ο Ε.Σ. «Η συνένωση της Βοιωτίας με την Αττική (και ενδεχόμενα και η συνένωση με την Εύβοια και την Κορινθία) σε μια νέα Περιφέρεια θα διευρύνει όλα τα μεγέθη και θα αμβλύνει τις σημερινές διανομαρχιακές και διαπεριφερειακές ανισότητες. Θα γίνουν συμμέτοχοι των πλεονεκτημάτων της Αττικής και οι κάτοικοι των Νομών Βοιωτίας, Εύβοιας και Κορινθίας ».

Προς την κατεύθυνση της συνένωσης της Βοιωτίας με την Αττική οδηγεί και η πρόταση που κατέθεσε σε δημόσιο διάλογο ο Εμπορικός Σύλλογος Λεβαδείας με τίτλο "ΒΟΙΩΤΙΑ: ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΠΑΡΚΟ ". Η αναπτυξιακή πρόταση για τη Βοιωτία περιλαμβάνει:

Δημιουργία Διεθνούς Αεροδρομίου στην Ορχομενού περιοχή - Κάστρου και πλησίον της Εθνικής Οδού Αθηνών - Λαμίας.

Κατασκευή πίστας Αυτοκινητοδρομίου στον Ορχομενό και πλησίον του Διεθνούς Αεροδρομίου.

Σύνδεση του Διεθνούς Αεροδρομίου και του Αυτοκινητοδρομίου με τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο σε συνέχεια της γραμμής Αθήνα - Θήβα - Λιβαδειά.
Κατασκευή Αυτοκινητόδρομου μεταξύ Ελευσίνας - Θήβας - Κάστρου που θα συνδέει τις δύο Εθνικές Οδούς Πατρών - Αθηνών και Αθηνών - Λαμίας.

Αναβάθμιση του οδικού άξονα Θηβών - Λιβαδειάς - Δελφών - Ιτέας σε Αυτοκινητόδρομο.
Σιδηροδρομική σύνδεση του Διεθνούς Αεροδρομίου με διακλάδωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα - Λιβαδειά - Θεσσαλονίκη.

Σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Ελευσίνας και του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο με τον σιδηροδρομικό άξονα Αθήνας - Θεσσαλονίκης.
Δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου.

Οι υποδομές αυτές δείχνουν προς μια συγκεκριμένη κατεύθυνση:

Το Αεροδρόμιο θα εξυπηρετεί την αγορά των 5,5 εκατ. κατοίκων της Αττικής καθώς θα βρίσκεται σε απόσταση 100 χλμ από την Αθήνα, χρονοαπόσταση μικρότερη από 1 ώρα, πάνω στον Εθνικό οδικό άξονα Αθηνών - Λαμίας.
Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος θα εξυπηρετεί τις αστικές, προαστιακές και περιαστικές περιφερειακές σιδηροδρομικές μεταφορές στον Νομό Αττικής και στους γειτονικούς Νομούς Βοιωτίας, Εύβοιας και Κορινθίας. Ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος δημιουργεί τα νέα προάστια της Αθήνας: Κόρινθος, Χαλκίδα, Θήβα και Λειβαδιά.

Και η πρόταση καταλήγει: «Πιστεύουμε ότι αυτή πρέπει να είναι η θέση της Βοιωτίας στη νέα πραγματικότητα που θα διαμορφωθεί με τη Διοικητική Μεταρρύθμιση. Μια ισότιμη συμμετοχή και συνεργασία σε ένα ενιαίο διοικητικό σχήμα με την Αττική, που μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη της Βοιωτίας, στην αύξηση της απασχόλησης, στην οικονομική και κοινωνική συνοχή ».

 
 
 




Δημοφιλή σήμερα

Ο Χρήστος Παγώνης για το κλείσιμο του Καταφυγίου ζώων στο Βασιλικό

Ο Χρήστος Παγώνης για το κλείσιμο του Καταφυγίου ζώων στο Βασιλικό

22/09/2017
Ο Δήμαρχος Χαλκιδέων Χρήστος Παγώνης με ανάρτηση του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξηγεί τους λόγους για το κλείσιμο ...
Προσωρινός Πρόεδρος του Α.Ο. Χαλκίς αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος Αναγνωστάκης

Προσωρινός Πρόεδρος του Α.Ο. Χαλκίς αναλαμβάνει ο Κωνσταντίνος Αναγνωστάκης

21/09/2017
Το Δ.Σ. του Α.Ο. Χαλκίς συνεδρίασε εκτάκτως το βράδυ της Τετάρτης 20 Σεπτεμβρίου, στα γραφεία της ομ...
Γνώρισε τα ιστορικά κτίρια της πόλης μας, γιατί…το καλύτερο AntiGraffiti είναι η παιδεία!

Γνώρισε τα ιστορικά κτίρια της πόλης μας, γιατί…το καλύτερο AntiGraffiti είναι η παιδεία!

15/09/2017
Ο Δικηγορικός σύλλογος Χαλκίδας θα πραγματοποιήσει δράση για την προστασ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Σχόλια

[1]
Θεοδώρα (27/2/2013 6:44:06 πμ)
Θεωρώ πολύ φυδιολογικό να συνενωθούν οι 2 νομοί.Αυτό έχει να κάνει με το ότι η Αθήνα ασφυκτιά κυριολεκτικά από κόσμο κ η Βοιωτία εντάξει έχει νορμάλ πληθυσμό.Θα μπορούσαν να δημιουργηθούν ωραιότατα προάστια στη Βοιωτία κ να γίνει μετακίνηση πληθυσμών ουτώς ώστε να αποκτηθεί μια ομοιομορφία κ να εκλείψει όλη αυτή η τσιμεντοποίηση του κέντρου.Μπορεί να ακούγεται σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά είναι μια γνώμη..Πόσο χάλια είναι ο Ελαιώνας ας πούμε .Φρίκη.
Σημείωση: Όλα τα σχόλια αποτελούν προσωπικές απόψεις των συμμετεχόντων, και με κανέναν τρόπο δεν εκφράζουν την άποψη του EVIAPORTAL.GR. Σε κάθε περίπτωση όμως το EVIAPORTAL.GR διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια τα οποία είναι υβριστικού ή συκοφαντικού περιεχομένου.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας