Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Επιστολή στον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με βασικό θέμα το οδικό δίκτυο της Εύβοιας αλλά και τα διόδια στο δρόμο Χαλκίδας-Σχηματάρι απέστειλε ο Δήμαρχος Κύμης-Αλιβερίου Θανάσης Μπουραντάς.
Θανάσης Μπουραντάς
Θανάσης Μπουραντάς
Στην επιστολή ο Θανάσης Μπουραντάς ενημερώνει τον Υπουργό για την κατάσταση που επικρατεί στο οδικό δίκτυο της Εύβοιας καθώς και τις καθυστερήσεις που αντιμετωπίζουν μεγάλα έργα, ενώ ζητάει να οριστεί άμεσα μια συνάντηση προκειμένου να συζητήσουν αυτά τα θέματα από κοντά.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής είναι το ακόλουθο

Κύριε Υπουργέ,

Το βασικό οδικό δίκτυο της Εύβοιας, ο διαμήκης άξονας, που διατρέχει τον Νομό από το βόρειο μέχρι το νότιο άκρο και προς την Κύμη, είναι από τα πλέον επικίνδυνα της χώρας με πολύ μεγάλη κυκλοφορία και με πολλούς νεκρούς κάθε χρόνο όπως και σοβαρούς τραυματισμούς.

Είναι οδικό δίκτυο, που θα έπρεπε να είχε κατασκευαστεί πριν από κάποιες δεκαετίες.

Η Εύβοια είναι μέσα στην πρώτη δεκάδα των μεγαλύτερων Νομών της χώρας

Βρίσκεται δίπλα στο λεκανοπέδιο Αττικής και είναι τόπος επίσκεψης και αναψυχής εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών, κάθε χρόνο, κυρίως από το λεκανοπέδιο Αττικής, με αποτέλεσμα, μεγάλα χρονικά διαστήματα, οι συνθήκες κυκλοφορίας να είναι εφιαλτικές.

Πρέπει να σημειωθεί ότι σε όλο το Νομό και κυρίως στις παραλίες, αλλά και στις ορεινές περιοχές οι παραθεριστικές κατοικίες είναι χιλιάδες και συνεχώς αυξάνονται.

Οι υποδομές που υπάρχουν και όχι μόνο οι οδικές, δεν επαρκούν να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες που δημιουργούνται.

Ιδιαίτερα τους μήνες του καλοκαιριού που πέρασε, η κατάσταση ξέφυγε από κάθε έλεγχο.

Πρέπει επιτέλους η Πολιτεία να ασχοληθεί με τα προβλήματα των υποδομών στην Εύβοια, γιατί οι κάτοικοι του λεκανοπεδίου Αττικής, δεν μένουν μόνο στην Αττική, αλλά μετακινούνται κυρίως στις πλησιέστερες περιοχές και ταλαιπωρούνται μαζί με τον ντόπιο πληθυσμό της Εύβοιας, που είναι η πλησιέστερη και ιδιαίτερα ελκυστική περιοχή.

Στον τομέα των υποδομών οδοποιίας του Νομού, που είναι το μεγαλύτερο και σοβαρότερο πρόβλημα και κυρίως στον διαμήκη άξονα, έργο αρμοδιότητας του Υπουργείου και της Κρατικής Περιφέρειας μέχρι 30/06/2011, και στην συνέχεια της Αιρετής, δεν έχει διατεθεί μέχρι σήμερα από το Ταμείο Συνοχής ούτε ένα ευρώΔεν έχει διατεθεί βέβαια ούτε από άλλο πρόγραμμα και φυσικά αναφερόμαστε στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο, από Αιδηψό – Χαλκίδα – Λέπουρα.

Κατασκευάστηκε μόνο το Τμήμα Χαλκίδα-Σχηματάρι (11 χιλιόμετρα Εθνικό Δίκτυο), αλλά πληρώθηκε από το Π.Ε.Π. Στερεάς Ελλάδας.

Το τμήμα Σχηματάρι - Χαλκίδα κατασκευάστηκε ως Δημόσιο ΄Εργο.  Δηλαδή δεν το κατασκεύασε κάποιος ιδιώτης, ώστε να του χρωστά η Ελληνική Πολιτεία, για να αποπληρωθεί το έργο με διόδια.

Παρόλα αυτά την δεκαετία 2000, η Πολιτεία διέθεσε το τμήμα Σχηματάρι – Χαλκίδα, στον παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού, σαν να είχε εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της προς τον Νομό της Εύβοιας και αποφάσισε να συμβάλλουν πλέον και οι Ευβοείς στην αντιμετώπιση ευρύτερων προβλημάτων της χώρας.

Δεν υπάρχει καμιά λογική σε αυτή την ενέργεια της Πολιτείας.  Η Εύβοια έχει οδικό δίκτυο ξεπερασμένο από πολλές δεκαετίες, δέχεται τέτοιο κυκλοφορικό φόρτο, ώστε η κατάσταση να είναι εκρηκτική, έχουμε συνεχώς ατυχήματα στα οποία χάνονται πολλές ανθρώπινες ζωές, ενώ μέχρι σήμερα έχει επιδειχθεί πλήρης αδιαφορία για αυτό το μεγάλο πρόβλημα του βασικού οδικού δικτύου και παρ’ όλα αυτά ένα εσωτερικό οδικό τμήμα, το Σχηματάρι – Χαλκίδα, προσφέρεται για την πληρωμή έργου στην Δυτική Ελλάδα.

Να σημειωθεί επίσης ότι από το 1992, που καθιερώθηκαν τα διόδια στο Καπανδρίτι μέχρι το 2009, που καταργήθηκαν, μετά από κινητοποιήσεις, έχουν πληρωθεί χωρίς λόγο, από την Εύβοια κυρίως, περισσότερα από 200 εκ. €.

Όλα αυτά ανάγκασαν τους φορείς της Εύβοιας και τους πολίτες, να κινητοποιηθούν, στα Διόδια Σχηματαρίου, στο ΥΠΕΧΩΔΕ, στη Χαλκίδα.

Εκτός από τα Διόδια, υπήρχε και το μεγάλο πρόβλημα των μελετών, του διαμήκη άξονα, για το οποίο δεν έδειχναν οι αρμόδιοι ενδιαφέρον να τις χρηματοδοτήσουν.

Μετά από όλο αυτό τον θόρυβο που δημιουργήθηκε με τις κινητοποιήσεις, χρηματοδοτήθηκαν αρκετές από τις μελέτες και σήμερα είναι ολοκληρωμένες οι εξής παρακάμψεις:
  • της Χαλκίδας,
  • του Βασιλικού.
  • της Αμαρύνθου και
  • του Αλιβερίου.
Να σημειώσουμε ότι η Παράκαμψη ΒΑΣΙΛΙΚΟΥ εντάχθηκε στα
Προγράμματα του ΥΠΕΧΩΔΕ, με χρηματοδότηση από Εθνικούς Πόρους, δημοπρατήθηκε και ανατέθηκε αλλά δεν ξεκίνησε η κατασκευή της
, γιατί είχαν αρχίσει οι περικοπές, λόγω των μνημονίων και των αλλεπάλληλων μέτρων και μειώσεων στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Είχε συμφωνηθεί με το ΥΠΕΧΩΔΕ, να δημοπρατηθεί αμέσως μετά την παράκαμψη Βασιλικού και η παράκαμψη ΑΜΑΡΥΝΘΟΥ, αφού οι μελέτες και των δύο ολοκληρώθηκαν την ίδια περίοδο.  Όμως για τους ίδιους λόγους, η παράκαμψη Αμαρύνθου δεν δημοπρατήθηκε.

Σημειώνεται ότι από το 2011, εντάχθηκε η Παράκαμψη Χαλκίδας, στο Εθνικό Σκέλος του Προγράμματος Προσβασιμότητας με σκοπό να ολοκληρωθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, όπως σύνταξη τευχών Δημοπράτησης, ώστε να μεταφερθεί στα έργα της επόμενης προγραμματικής περιόδου 2014-2020.

Το Νοέμβριο 2013, ο διαμήκης άξονας της Εύβοιας από Αιδηψό μέχρι Κάρυστο χαρακτηρίστηκε, από τα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ως Διευρωπαϊκό Δίκτυο και επομένως μπορούν να αξιοποιηθούν οι πιστώσεις του Ταμείου Συνοχής ή και άλλων σχετικών προγραμμάτων, για την ένταξη των έργων με ολοκληρωμένες μελέτες του διαμήκη άξονα που αυτή την στιγμή είναι οι εξής:

Οι παρακάμψεις Βασιλικού, Αμαρύνθου και Αλιβερίου, ενώ στα όρια του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου εκπονείται η μελέτη του τμήματος Λέπουρα-Κύμη, που οδηγεί στο Λιμάνι της Κύμης.

Σημειώνουμε ότι η μελέτη αναθεώρησης του Περιφερειακού Πλαισίου Χωροταξικού Σχεδιασμού & Αειφόρου Ανάπτυξης (ΠΠΧΣ&ΑΑ) της Περιφέρειας Στερεάς που εκπονείται, προτείνει να γίνουν μελέτες για να χαρακτηριστεί ο άξονας Χαλκίδα-Κύμη ως εκτεταμένο ΔΕΔ-Μ, ενώ θα έπρεπε να χαρακτηριστεί ως βασικό διευρωπαϊκό δίκτυο.

Να σημειωθεί ότι σύμφωνα με το ισχύον ΠΠΧΣΑΑ 2003, ο άξονας , ΠΑΘΕ-Χαλκίδα-Κύμη, ανήκει στο πρωτεύον διεθνές εθνικό δίκτυο και εμείς πιστεύουμε ότι θα πρέπει το Λιμάνι της Κύμης να χαρακτηριστεί ως πύλη επικοινωνίας της Νότιας Ελλάδας με τον Εύξεινο Πόντο και τα Τουρκικά Παράλια, αφού είναι δεδομένο ότι οι οικονομικές σχέσεις με την Τουρκία και τις χώρες του Εύξεινου Πόντου έχουν σημαντικό μέλλον.

Για όλους αυτούς τους λόγους, θα πρέπει το Υπουργείο να ασχοληθεί επειγόντως, με τα προτεινόμενα έργα, ενώ θα πρέπει να ολοκληρωθούν όσες μελέτες καθυστερούν, όπως αυτή του Τμήματος ΛΕΠΟΥΡΑ – ΚΥΜΗ (εκτελείται από την Περιφέρεια) και παράλληλα προτείνουμε να ενταχθούν από το Υπουργείο οι εξής μελέτες:
  • Παράκαμψη Ερέτριας.
  • Τμήμα (3) χιλιομέτρων, μετά το τέλος της Παράκαμψης Αμαρύνθου προς Αλιβέρι.
  • Σύνδεση των Παρακάμψεων μεταξύ τους.
Κύριε Υπουργέ.

Όπως προαναφέραμε η ενέργεια προηγούμενων Κυβερνήσεων να επιβάλλουν Διόδια στο Τμήμα Σχηματάρι-Χαλκίδα για την κατασκευή της ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ στην Δυτική Ελλάδα είναι ακατανόητη, προσβάλει τους πολίτες της Εύβοιας, υποτιμόντας την νοημοσύνη τους, την στιγμή που στο βασικό οδικό δίκτυο ( Διαμήκης Άξονας ) δεν έχει κατασκευαστεί κανένα έργο, αν και στη χώρα βρίσκεται πλέον σε εξέλιξη το 5ο Κ.Π.Σ.

Γνωρίζουν οι πολίτες της Εύβοιας πως αν και τώρα δεν δοθεί προτεραιότητα στο
βασικό οδικό δίκτυο του Νομού, τότε η προοπτική για ένα ασφαλές και σύγχρονο
οδικό δίκτυο μετατίθεται για το 2030 και μετά.

Για όλους αυτούς τους λόγους οι φορείς της Εύβοιας έχουν αποφασίσει, πριν από δύο περίπου χρόνια, να αντιδράσουν με κάθε τρόπο, στην διαχρονική στάση της πολιτείας.  Όμως σήμερα η χώρα έχει νέα πολιτική ηγεσία και προέχει η συνεργασία και η συνεννόηση, γι΄ αυτό πρέπει να ορίσετε συνάντηση, το συντομότερο δυνατό.

Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Γ. ΜΠΟΥΡΑΝΤΑΣ



Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Σχόλια

[1]
Μαρτίνα Αρτσίδου (11/1/2017 6:48:34 μμ)
Στηρίζω θερμότατα την αίτηση του κ.Μπουραντά και προσθέτω ότι όχι μόνον χρειάζεται ένας μοντέρνος δρόμος προς την Κύμη και την Αιδηψό από Χαλκίδα για αυτοκίνητα, αλλά και πεζόδρομοι για τους τουρίστες! Αισθάνομαι εδώ στην Εύβοια όσο αφορά την υποδομή σαν τον Μεσαίωνα. Και δεν πρόκειται μόνον για μια μεγάλη κεντρική αρτηρία, αλλά για όλους τους δρόμους που οδηγούν στις παραλίες της Εύβοιας. Αλλά να γίνουν και από ειδικευμένους τεχνίτες και όχι από κουμπάρους!
Σημείωση: Όλα τα σχόλια αποτελούν προσωπικές απόψεις των συμμετεχόντων, και με κανέναν τρόπο δεν εκφράζουν την άποψη του EVIAPORTAL.GR. Σε κάθε περίπτωση όμως το EVIAPORTAL.GR διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια τα οποία είναι υβριστικού ή συκοφαντικού περιεχομένου.

Αρχή της σελίδας