Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ακόμα τα περιμένουμε τα ηλεκτροκίνητα τρένα στη Χαλκίδα, τα οποία ούτε ο Άγιος Βασίλης δε θα μας τα φέρει. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το παρακάτω ρεπορτάζ της Ισοτιμίας.
Προαστιακός, Βαθύ Αυλίδος.
Προαστιακός, Βαθύ Αυλίδος.

Στο Κατάρ ετοιμάζονται να κατασκευάσουν σιδηροδρομικές γραμμές στην άμμο! Η γερμανική Deutsche Bahn, υπογράφοντας το μεγαλύτερο συμβόλαιο στην ιστορία της, ανέλαβε να κατασκευάσει σιδηροδρομικό δίκτυο στο εμιράτο, το οποίο περιλαμβάνει δίκτυο μετρό στη Ντόχα.

Στην Ελλάδα εδώ και 20 χρόνια παλεύουμε να ολοκληρώσουμε τον κεντρικό σιδηροδρομικό άξονα Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη Ειδομένη, παρόλο που 11,3 δισ. ευρώ (6,3 δισ. ευρώ από κοινοτικές χρηματοδοτήσεις και 5 δισ. ευρώ από αμιγώς εθνικούς πόρους) έχουν εκταμιευτεί γι’ αυτό το σκοπό.

Αν και την τριετία 2007-09 παρουσιάζονται σαφή δείγματα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρόμου, με κυριότερο την επέκταση του Προαστιακού στην Κόρινθο και το Κιάτο και τη δημιουργία των ενδιάμεσων σταθμών, τα κύρια σιδηροδρομικά έργα, όπως τα τμήματα Τιθορέα - Δομοκός και Αίγιο - Πάτρα, αλλά και η ολοκλήρωση της εγκατάστασης σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ηλεκτροκίνησης στο σύνολο της ΠΑΘΕ/Π έχουν μεταφερθεί ως «έργα - γέφυρες» στο Δ΄ΚΠΣ (ΕΣΠΑ), με αβέβαιη την ολοκλήρωσή τους το 2013.

Το κύριο πρόβλημα στον προγραμματισμό και στην εκτέλεση των σιδηροδρομικών έργων εξακολουθεί να παραμένει, πέρα από τις χρονοβόρες διαγωνιστικές και μελετητικές διαδικασίες, η υποεκτίμηση του κόστους τους. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι, κατά την σύνταξη του ΕΠ «Σιδηρόδρομοι» του 1994, προβλεπόταν ότι το 2000 θα είχαν ολοκληρωθεί μια σειρά από παρεμβάσεις, όπως η γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη και Τιθορέα - Λιονοκλάδι, κάτι που δεν έχει γίνει έως σήμερα.

Με ντηζελοκινητήρες

Ενώ στην προηγμένη Ευρώπη, το σύνολο των τρένων κινείται με ηλεκτροκίνηση, στην Ελλάδα η κίνηση των συρμών γίνεται κυρίως με ντηζελοκινητήρες. Το δίκτυο, στο οποίο έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί η ηλεκτροκίνηση, είναι εξαιρετικά περιορισμένο (μονάχα στο τμήμα Ειδομένη - Θεσσαλονίκη - Λιτόχωρο - Λάρισα και 32 χλμ. στο αστικό κομμάτι του Προαστιακού προς το αεροδρόμιο), αντιπροσωπεύοντας το 1215% επί του συνόλου. Ενδεικτική των καθυστερήσεων είναι η παράταση που δόθηκε στην κοινοπραξία Alstom Transport - J&P Άβαξ για την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα ΣΚΑ - Κιάτο. To έργο, προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ, έπρεπε να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2009, καθότι η σύμβαση υπογράφτηκε τον Αύγουστο του 2007.

Ωστόσο, η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε παράταση οχτώ μηνών (Μάρτιος 2010), βάζοντας σε μπελάδες τον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, οι οποίοι καλούνται να δρομολογήσουν επιπρόσθετα ντιζελοκίνητα τρένα στη γραμμή. Ακόμη, η ΕΡΓΟΣΕ έχει αναθέσει στην εταιρεία Alstom την αναβάθμιση του συστήματος ηλεκτροκίνησης στη γραμμή Οινόη - Χαλκίδα, με χρόνο παράδοσης το πρώτο τρίμηνο του 2009.

Ωστόσο, για ποικίλους λόγους, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ αδυνατεί ακόμα να εγκαινιάσει δρομολόγια με ηλεκτροκίνητα τρένα στην Χαλκίδα, κάτι το οποίο αναμένεται να συντελεστεί το πρώτο τρίμηνο του 2010. 

Έλεγχος από κλιμάκιο της Ε.Ε.

Στο μικροσκόπιο της Ε.Ε. έχει περιέλθει το έργο της αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής «Πειραιάς - ΣΚΑ» και ειδικότερα το τμήμα Ρουφ - Αθήνα - Τρεις Γέφυρες. Κλιμάκιο της Ε.Ε. επισκέφθηκε ινκόγκνιτο την Ελλάδα πριν από μερικούς μήνες, επιθεωρώντας το έργο, το οποίο έχει προκηρυχτεί από τον ΟΣΕ.

Το έργο, αρχικού προϋπολογισμού 160 εκατ. ευρώ, έχει ανάδοχο την κοινοπραξία Άκτωρ - Τέρνα - Siemens. Στελέχη του ΟΣΕ αναφέρουν ότι το έργο εγκρίθηκε από την Ε.Ε., η οποία προσέφερε χρηματοδότηση 92 εκατ. ευρώ. Πάντως, μεγάλη ανησυχία και δυσφορία έχει προκληθεί σε υπηρεσιακά στελέχη του ΟΣΕ, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ η καθυστέρηση στην σύνθεση των νέων διοικητικών συμβουλίων.

Ενδεικτικό είναι ότι στον ΟΣΕ, τον ΕΔΙΣΥ και την ΕΡΓΟΣΕ έχει να συγκληθεί δ.σ. τρεις περίπου μήνες, με ορατό το κίνδυνο απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. 

Εκτροχιασμός των αρχικών σχεδιασμών

Με νέο εκτροχιασμό των αρχικών χρονοδιαγραμμάτων κινδυνεύουν οι σημαντικότερες συμβάσεις της ΕΡΓΟΣΕ στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι - Δομοκός. Στο τμήμα Τιθορέα - Λιανοκλάδι κατασκευάζεται νέα διπλή γραμμή υψηλών ταχυτήτων, η οποία θα αντικαταστήσει την παλαιά, μειώνοντας το χρόνο διαδρομής κατά 25 λεπτά.

Το συνολικό κόστος κατασκευής του έργου είναι 694 εκατ. ευρώ, περιλαμβανομένης της σήραγγας Καλλιδρόμου. Η τελευταία αρχική σύμβαση (Α.Σ. 535/06), για την εν λόγω σήραγγα, με την κοινοπραξία Άκτωρ - Τέρνα - J&P Άβαξ προέβλεπε να ολοκληρωθούν οι εργασίες σε 40 μήνες από την έναρξή τους. Με δεδομένο ότι οι εργασίες άρχισαν στις 28/9/2006, η σήραγγα θα έπρεπε να είναι έτοιμη στις αρχές του 2010. Ωστόσο, σε μεταγενέστερο χρόνο, δόθηκε νέα καταληκτική ημερομηνία, η 23/4/11. Πληροφορίες αναφέρουν ότι υπολείπονται λίγα χιλιόμετρα για την ολοκλήρωσή της, αν και έχουν υποβληθεί αιτήματα να τροποποιηθούν οι υφιστάμενες μελέτες.
 




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας