Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ποια είναι η COSCO και τι σχέση μπορεί να έχει με το Κινέζικο εμπόριο; Έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα παρακάτω:
Κινέζοι στο Πειραιά... Κινέζοι στη Χαλκίδα ... Τούρκοι οι Έμποροι
Κινέζοι στο Πειραιά... Κινέζοι στη Χαλκίδα ... Τούρκοι οι Έμποροι

"Στο λιμάνι της Νάπολης δραστηριοποιείται η σημαντικότερη ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνα, η COSCO, η οποία κατέχει τον τρίτο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο κι έχει αναλάβει τη διαχείριση του μεγαλύτερου τερματικού σταθμού κοντέινερ, σε κοινοπραξία με την MSC, που κατέχει το δεύτερο μεγαλύτερο στόλο στον κόσμο και εδρεύει στη Γενεύη. Ελβετοί και Κινέζοι ενώθηκαν σε κοινοπραξία και αποφάσισαν να επενδύσουν στη Νάπολη, το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεών τους. Εδώ διαθέτουν περισσότερα από εννιακόσια πενήντα μέτρα προκυμαίας, εκατόν τριάντα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα για τον τερματικό σταθμό κοντέινερ και τριάντα χιλιάδες τετραγωνικά μέτρα εξωτερικού χώρου, απορροφώντας σχεδόν το σύνολο της διαμετακομιστικής κίνησης στη Νάπολη….
…. Σε λίγες ώρες θα περάσουν από το λιμάνι τα ρούχα που θα ντύσουν τα παιδιά του Παρισιού για ένα μήνα, οι ψαροκροκέτες που θα τρώνε στην Μπρέσα για ένα χρόνο, τα ρολόγια που θα καλύψουν τους καρπούς των Καταλανών, το μετάξι όλων των αγγλικών ενδυμάτων της σεζόν….
….Τα προϊόντα έχουν πολλές υπηκοότητες, υβριδικές και νόθες. Τα μίσα γεννιούνται στην Κεντρική Κίνα, έπειτα ολοκληρώνονται σε κάποια σλαβική περιφέρεια, τελειοποιούνται στη Βορειοανατολική Ιταλία, συσκευάζονται στην Πούλια ή στα βόρεια των Τιράνων, για να καταλήξουν κατόπιν ποιος ξέρει σε ποια αποθήκη της Ευρώπης. Το εμπόρευμα φέρει αφ’ εαυτού όλα τα δικαιώματα μεταφοράς που κανένα ανθρώπινο όν δε θα μπορέσει ποτέ να αποκτήσει…
Σήμερα στη Νάπολη ξεφορτώνονται εμπορεύματα που προέρχονται σχεδόν αποκλειστικά από την Κίνα: 1.600.000 τόνοι. Αυτά που καταγράφονται. Τουλάχιστον άλλο ένα εκατομμύριο περνά χωρίς να αφήσει ίχνη. Σύμφωνα με την Υπηρεσία Τελωνείων, μόνο στο λιμάνι της Νάπολης το 60% των εμπορευμάτων διαφεύγει τον έλεγχο του τελωνείου, το 20% των δελτίων δεν ελέγχεται, ενώ γίνονται και πενήντα χιλιάδες παραποιήσεις: Το 90% είναι κινέζικης προέλευσης, προϊόντα για τα οποία υπολογίζονται 200 εκ. ευρώ διαφυγόντες φόροι ανά εξάμηνο. Τα κοντέινερ που πρέπει να εξαφανιστούν προτού επιθεωρηθούν βρίσκονται στις πρώτες σειρές. Κάθε κοντέινερ είναι κανονικά αριθμημένο. Υπάρχουν όμως πολλά με την ίδια ακριβώς αρίθμηση. Έτσι, ένα ελεγμένο κοντέινερ βαφτίζει αυτόματα όλα τα ομώνυμά του παράνομα….
…Τον Απρίλιο του 2005, σε τέσσερις επιχειρήσεις που εξαπολύθηκαν σχεδόν ταυτόχρονα σε μικρή απόσταση η μία από την άλλη, το Τμήμα Λαθρεμπορίου και Παραποιημένων Προϊόντων του Τελωνείου κατάσχεσε 24 χιλιάδες τζιν που προορίζονταν για τη Γαλλική Αγορά. 51 χιλιάδες αντικείμενα προερχόμενα από το Μπαγκλαντές με σφραγίδα made in Italy και περίπου 350 χιλιάδες διαφόρων ειδών κούκλες…"
Τα παραπάνω είναι αποσπάσματα από το βραβευμένο βιβλίο του 30χρονου Ρομπέρτο Σαβιάνο, «γόμορρα», που αναφέρεται στην οικονομική αυτοκρατορία και το όνειρο για κυριαρχία της Καμόρρα, περιγράφοντας πραγματικά συμβάντα και παραθέτοντας πραγματικά στοιχεία. Το βιβλίο έγινε και ταινία κερδίζοντας το Μεγάλο Βραβείο της Επιτροπής το 2008, στο Φεστιβάλ των Καννών.

Ίσως, θα πρέπει τα παραπάνω να μας βάλουν σε σκέψεις για το τι ακριβώς θα προσφέρει στην ελληνική οικονομία πραγματικά η COSCO και τι σημαίνει η παρουσία της στο λιμάνι του Πειραιά. Ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Χαλκίδας, Βασίλης Αρμόνης εκφράζει τους φόβους του, ότι ο σχεδιασμός είναι μετά τη Νάπολη και το Άμστερνταμ να εισχωρήσει η Κίνα και σε Πειραιά, ώστε να διακινήσει το εμπόρευμά της σ’ όλη την Ευρώπη και όχι μόνο, ανενόχλητη.
 




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας