Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Η Βουλευτής Εύβοιας του ΣΥΡΙΖΑ, Ζωή Λιβανίου, ανέλαβε την πρωτοβουλία την οποία συνυπέγραψαν ακόμα 32 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με την προστασία των εργαζομένων σε υπηρεσίες delivery.
Λιβανίου
Λιβανίου
Μεταξύ άλλων η Ζωή Λιβανίου ζητά από τα Υπουργεία Εργασίας και Εσωτερικών να διασφαλιστεί ότι οι εργαζόμενοι προμηθεύονται από τους εργοδότες όλα τα αναγκαία μέσα για την προστασία τους, ότι τα μέσα που χρησιμοποιούν είναι κατάλληλα συντηρημένα και ανήκουν στην επιχείρηση, ότι οι εργαζόμενοι είναι ασφαλισμένοι και ότι τυχόν παραβάσεις του ΚΟΚ ή παράλειψη μέσων προληπτικής προστασίας θα επιβαρύνουν με πρόστιμο και την επιχείρηση στην οποία απασχολείται ο εργαζόμενος. 

Η Εύβοια όπως και πολλές άλλες περιοχές της Ελλάδας, πληρώνουν βαρύ φόρο αίματος λόγω της μη λήψης προληπτικών μέτρων προστασίας των εργαζόμενων οδηγών δικύκλων. Η άμεση ενεργοποίηση των εργοδοτών στην κατεύθυνση της απαρέγκλιτης χρήσης όλων των μέτρων ασφαλείας που προβλέπονται και η σωστή συντήρηση των μέσων που χρησιμοποιούνται μπορούν να σώσουν ζωές. 

Ακολουθεί η ερώτηση:
 
Προς τους κ.κ. Υπουργούς:
-Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης
-Εσωτερικών

ΘΕΜΑ: Συνθήκες εργασίας και προστασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων (Delivery)

Καθημερινά παρατηρούμε στους δρόμους εργαζόμενους οδηγούς δικύκλωνπου απασχολούνται στη διανομή κυρίως γρήγορου φαγητού, να μετακινούνται στου δρόμους χωρίς να τηρούν τους κανόνες ασφαλείας και παραβιάζοντας συχνά κανόνες οδικής κυκλοφορίας ενώ δεν είναι και λίγες οι περιπτώσεις χρήσης ακατάλληλων οχημάτων στις σχετικές υπηρεσίες. 

Το τελευταίο διάστημα, τόσο σε πόλεις της Εύβοιας, όσο και στην Αθήνα αλλά και σε όλη τη χώρα, σημειώνονται τροχαία ατυχήματα με θύματα οδηγούς δικύκλων εν ώρα εργασίας, κάποια από αυτά μάλιστα με τραγική κατάληξη για τους εργαζόμενους. 

Σύμφωνα με καταγγελίες των εργαζομένων στις διανομές που έπεσαν θύματα τροχαίων ατυχημάτων, εκτός των άλλων συνεπειών παραμένουν χωρίς εισόδημα για το διάστημα που απαιτείται για την αποθεραπεία τους, συχνά χάνουν τη θέση τους λόγω της αδυναμίας τους να εργαστούν, χωρίς να μπορούν να δικαιωθούν αφού είχαν αποδεχτεί να εργαστούν ανασφάλιστοι λόγω ανάγκης.  
Επίσης, συχνές είναι οι προφορικές κυρίως και όχι επώνυμες καταγγελίες για ανασφάλιστη εργασία εργαζόμενων οδηγών δικύκλων και διανομέων, για μη τυπική συντήρηση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται, για ποικίλες αυθαιρεσίες των εργοδοτών αλλά και για χρήση ιδιωτικών μέσων των υπαλλήλων για την κάλυψη των αναγκών των επιχειρήσεων. 

Είναι προφανές ότι η απαίτηση για χρήση και συντήρηση των ιδιωτικών δικύκλων εκ μέρους των εργαζόμενων συχνά προκύπτει αυθαιρέτως εκ μέρους των εργοδοτών, ενώ παράλληλα οι εξαιρετικά χαμηλές αμοιβές στο συγκεκριμένο κλάδο, σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν το υψηλό κόστος για την αναγκαία συντήρησή τους, το οποίο μάλιστα επιβαρύνει αποκλειστικά τους εργαζόμενους και ιδιοκτήτες των δικύκλων.
Τόσο στις περιπτώσεις χρήσης δικύκλου που παρέχεται από τις επιχειρήσεις,όσο και στις περιπτώσεις χρήσης ιδιόκτητου δικύκλου εκ μέρους των εργαζόμενων οδηγών, το  ερώτημα που προκύπτει είναι αφενός κατά πόσον τα δίκυκλα είναι ασφαλισμένα και σε καλή κατάσταση και αφετέρου κατά πόσον παρέχεται στους εργαζόμενους κατάλληλο κράνος και κάθε είδους αναγκαίος για την ασφάλειά τους εξοπλισμός.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η φύση της συγκεκριμένης εργασίας είναι εξαιρετικά επισφαλής και παράλληλα εγκυμονεί αυξημένους κινδύνους τροχαίων ατυχημάτων, είναι σαφές ότι η μη λήψη κατάλληλων προληπτικών μέτρων και μέτρων ασφάλειας, έχει σοβαρές επιβαρυντικές συνέπειες για την ζωή και την ασφάλεια των ίδιων των εργαζόμενων, αλλά και για τα ασφαλιστικά ταμεία.

Με βάση τα παραπάνω ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί:
-Εκτός από το αν είναι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι νόμιμα ασφαλισμένοι, που διαπιστώνεται με την περιοδικότητα των ελέγχων που πραγματοποιούνται, πώς διαπιστώνεται η τήρηση των προληπτικών μέτρων προστασίας τους κατά την εργασία τους;
-Πώς ελέγχεται η τυπική συντήρηση των οχημάτων που χρησιμοποιούν για την εργασία τους;
-Σε παραβάσεις που διαπιστώνει η τροχαία, καταγράφεται κατά πόσον αυτές συμβαίνουν εν ώρα εργασίας; Υπάρχει κάποια επίπτωση στον εργοδότη εάν διαπιστωθούν τέτοιου τύπου παραβάσεις; 
-Διασταυρώνονται οι όποιες παραβάσεις; Σημειώνονται σε ώρα εργασίας σύμφωνα με τις ώρες που ο εργαζόμενος είναι δηλωμένος ότι εργάζεται; Διασταυρώνονται περιπτώσεις πλήρως ανασφάλιστων εργαζομένων;
-Διαπιστώνεται και πώς, η ιδιοκτησία και η καταλληλότητα του οχήματος; 
-Στις περιπτώσεις ατυχημάτων στο δελτίο συμβάντος, καταγράφεται εάν ο εμπλεκόμενος ήταν σε ώρα εργασίας; Υπάρχουν στοιχεία ασφαλισμένων που αιτήθηκαν αποζημίωση από τα ασφαλιστικά τους ταμεία λόγω εργατικού ατυχήματος για τέτοιου τύπου εργασία; Εάν ναι, πώς αξιολογείται στατιστικά σε σχέση με τις καταγραφές της τροχαίας;
-Προβλέπονταιπρωτοβουλίες που θα υποχρεώσουν τους εργοδότες να λαμβάνουν μεγαλύτερη μέριμνα και να φροντίζουν ώστε να τηρούνται απαρέγκλιτα τουλάχιστον τα προληπτικά μέτρα ασφαλείας μεταξύ των οποίων και η τυπική συντήρηση των οχημάτων;  



Δημοφιλή σήμερα

Ο ΟΛΝΕ για την διακοπή εργασιών στην επιχείρηση «Αστέρια»

Ο ΟΛΝΕ για την διακοπή εργασιών στην επιχείρηση «Αστέρια»

24/04/2018
Στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας αλλά και τήρηση της νομιμιμότητας η θέση του ΟΛΝΕ για τα Αστέρια. ...
Νέα εταιρική μορφή για το Ράδιο Ταξί Χαλκίδας

Νέα εταιρική μορφή για το Ράδιο Ταξί Χαλκίδας

24/04/2018
Το Ράδιο-Ταξί Χαλκίδας από τις 20 Απριλίου 2018 πραγματοποίησε αλλαγή νομικής μορφής και από Ένωση μετασχηματίστηκε σε Συνεταιρισμό. ...
Το TEDx Chalkida διοργανώνει για 2η χρονιά το «No barrier tour»

Το TEDx Chalkida διοργανώνει για 2η χρονιά το «No barrier tour»

23/04/2018
Για δεύτερη συνεχή χρονιά το TEDx Chalkida διοργανώνει, την Κυριακή 6 Μαΐου 2018 και ώρα 10:00 στο Κολυμβητήριο της Χαλκίδας...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας