Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Μεγάλη Εβδομάδα των Παθών, της Ανάστασης και της κορύφωσης του Θρησκευτικού Συναισθήματος. Ας νιώσουμε το μεγαλείο του Θείου Πάθους που μας  φωτίζει και μας οδηγεί στην Ψυχική Ανάταση και στη δυνατότητα της Αναγέννησης.

Η διατύπωση ενός πλήρη ορισμού του θρησκευτικού συναισθήματος συναντά  εμπόδια καθώς οι σχέσεις του ανθρώπου με το Θείο παίρνουν άπειρες αποχρώσεις και διαβαθμίσεις. Συν τοις άλλοις, το θρησκευτικό συναίσθημα  εκτείνεται πέρα από κάθε επιφανειακό ορισμό. Έτσι, συνηθίζεται να ονομάζουμε ως θρησκευτικό συναίσθημα τη μορφή της συναισθηματικότητας που πηγάζει από την κάθε είδους επικοινωνία του ανθρώπου με το Θείο.
Πρόκειται για αρχαιότατο και πανανθρώπινο συναίσθημα. Τα αρχαιολογικά ευρήματα περιλαμβάνουν μεγάλο αριθμό αντικειμένων που χρησιμοποιούνταν για τη λατρεία, ενώ οι αρχαιότερες τοιχογραφίες - διακοσμήσεις έχουν επίσης σχέση με θρησκευτικά θέματα. Οι άνθρωποι δε που ασπάζονται μια θρησκεία και πιστεύουν σε ένα Θεό υπερέχουν, συγκριτικά των άθεων ή άπιστων, σε πολύ μεγάλο βαθμό. Ακόμα και στις περιπτώσεις που η θρησκεία των ανθρώπων είναι διαφορετική και ο Θεός τους παίρνει διαφορετικό όνομα, δεν παύει να ισχύει το γεγονός ότι όλοι μοιραζόμαστε το ίδιο συναίσθημα. 
Για πολλούς ανθρώπους το θρησκευτικό συναίσθημα αποτελεί την αφετηρία για ποικίλες εσωτερικές καταστάσεις και για κανόνες της προσωπικής, οικογενειακής και κοινωνικής ζωής τους, όπως είναι η ηθική συνείδηση, η καλή πράξη, η καλλιτεχνική δημιουργία, η ευαισθησία στο ωραίο κ.α.
Με δεδομένο λοιπόν ότι αποκαθιστά την εσωτερική ενότητα του ατόμου, ισχυροποιεί τις σχέσεις του με τον κόσμο που τον περιβάλλει και, το σπουδαιότερο, οδηγεί στην ενότητα Ατόμου- Φύσης - Δημιουργού, με ανώτερο σκοπό  την ολοκλήρωση του ανθρώπου, κρίνεται σκόπιμο να διαμορφώνονται τέτοιες συνθήκες που να  επιτρέπουν, να προτρέπουν και να προστατεύουν το θρησκευτικό συναίσθημα. 
Από την παιδική ως την ώριμη ηλικία και από την μονόπλευρη ως την πολυμερή καλλιέργεια του δεν υπάρχουν μόνο βαθμίδες θρησκευτικού συναισθήματος αλλά και όλες οι μορφές της εκτροπής του.
Η ανθρώπινη ιστορία έχει να μας δώσει παραδείγματα θρησκευτικού σκοταδισμού και πνευματικής τύφλωσης. Το θρησκευτικό συναίσθημα και η θρησκευτική πίστη υποβιβάζονται όταν εμπλέκονται με κοσμικά οφέλη, εξυπηρέτηση ολοκληρωτικών αντιλήψεων - ηγεμόνων ή κοινωνικοοικονομικών παραγόντων. Με αφορμή αυτές τις συνθήκες κάποιοι αμφισβητούν  την θρησκευτική αξία με το επιχείρημα ότι η τυφλή δογματική πίστη θέτει τροχοπέδη στον ελεύθερο στοχασμό. Όμως, ο ελεύθερος και ολοκληρωμένος ψυχοσυναισθηματικά άνθρωπος μπορεί να πιστεύει, να δοξάζει και να εμπνέεται από το θρησκευτικό του συναίσθημα και από την πίστη του αποφεύγοντας τον δογματισμό, το φανατισμό και τον θρησκευτικό ρατσισμό.      
Μολονότι υπάρχουν ιστορικά παραδείγματα πνευματικής τύφλωσης, είναι ολότελα εσφαλμένο να παραγκωνίζεται ο ψυχισμός και το συναίσθημα των ανθρώπων με τα οποία αναζήτησαν, αναζητούν και, παρά τα εμπόδια, θα εξακολουθούν να αναζητούν την ελπίδα και την ψυχική αγαλλίαση, μεταξύ άλλων, στη θρησκευτική πίστη και στο υπέρτατο Θείο που συμβολίζει  τις αγνές ηθικές αξίες.
Στην  ουσία του Θεού αδυνατεί να φτάσει ο νους μόνο με τις λογικές διεργασίες του. Με μόνη βάση τη λογική, η θεϊκή υπόσταση αμφισβητείται άμεσα από πολλούς. Η προσέγγιση όμως του Θείου πραγματοποιείται κυρίως με βάση το συναίσθημα και αναιρουμένου του συναισθήματος αναιρείται ο άνθρωπος. Όπως γράφει και ο Σκοτ Πεκ, ψυχίατρος και πνευματικός καθοδηγητής, "η αλήθεια είναι πως υπάρχει χώρος και για την πίστη και για τη λογική. Και μόνον όταν είμαστε σε θέση να ενσωματώνουμε τα καλά στοιχεία της πίστης και της λογικής στη ζωή μας, θα μπορούμε να πλησιάσουμε περισσότερο αυτό που συνιστά την ακεραιότητα". 
Ένας από τους διαπρεπέστερους εκπροσώπους του ευρωπαϊκού διαφωτισμού, ο Βολτέρος, υποστήριζε ότι "ακόμα και αν δεν υπήρχε ένας Θεός, θα έπρεπε να τον εφεύρουμε". Η θρησκευτική πίστη συνεπώς θεωρείται ανάγκη καθώς τα ερωτήματα που δε βρίσκουν απαντήσεις μέσω της ανθρώπινης λογικής, βρίσκουν μέσω της παντοδύναμης πίστης, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ησυχάζει το θνητό πνεύμα.
Ο Jung -σπουδαίος ψυχαναλυτής- προς το τέλος της ζωής του σε μια συνέντευξη του είπε χαρακτηριστικά: 'Αν πιστεύω στο Θεό; Κοιτάξτε, χρησιμοποιούμε τη λέξη πιστεύω όταν νομίζουμε ότι κάτι είναι αλήθεια αλλά δεν έχουμε αρκετά στοιχεία για να το αποδείξουμε. Όχι. Δεν πιστεύω στον Θεό. Ξέρω ότι υπάρχει Θεός'.   
Το Θείο Πάθος κορυφώνεται τη Μεγάλη Παρασκευή. Άνθρωπος και φύση συμμετέχουν στο θάνατο του Χριστού και δοξολογούν Εκείνον  που σύντριψε την εξουσία του κακού. Ο Χριστός νικάει το θάνατο με την ένδοξη Ανάστασή του, σκορπίζοντας έτσι ελπίδα, αισιοδοξία και χαρά. Ο θάνατος, ο φόβος και η κακία παραμερίζονται και τη θέση τους παίρνει η ζωή, η χαρά και το καλό. Το φως της Ανάστασης σκορπίζεται απλόχερα, η ελπίδα και η αισιοδοξία κυριαρχούν, η δυνατότητα για Αναγέννηση, Αναδημιουργία, Αλλαγή είναι πλέον προσιτή σε όλους.
Σε μια εποχή σαν τη σημερινή, που η ειρήνη και η συναδέλφωση των λαών απειλούνται από τον πόλεμο, τον ανταγωνισμό, τα οικονομικά οφέλη και τον ρατσισμό, που  η κρίση αξιών  είναι έκδηλη, που ο άνθρωπος κινδυνεύει να χάσει το σκοπό και το νόημα της ζωής του, ο καθένας μας πρέπει να προσπαθήσει να παραμείνει πραγματικός άνθρωπος, να διατηρήσει την αυθεντικότητά του, να μην διαψεύσει τον εαυτό του και να αξιοποιήσει την ζωή που του δόθηκε. Ένας από τους τρόπους που θα τον κάνουν να το πετύχει είναι με το να αφήσει την προοπτική της Ανάστασης να τον φωτίζει και να τον καθοδηγεί στην δική του 'Συμβολική' Ανάταση και Ανάσταση της Ψυχής και της Ζωής του. 


Σημείωση: Η ορθόδοξη παράδοση αναφέρει "άνευ οίνου και ελαίου". Η πραγματική νηστεία εννοεί όταν απέχετε του λαδιού να απέχετε και του κρασιού γιατί καταναλώνοντας τροφές μη λιπαρές επιτρέπεται στο αλκοόλ να απορροφηθεί ευκολότερα με δυσάρεστες συνέπειες. 

Εύχομαι σε όλους το Άγιο Φως να σας φωτίζει, να σας ενδυναμώνει κα ι να προστατεύει τη ζωή τη δική σας και των αγαπημένων σας!

Καλή Ανάσταση και Χαρούμενο Πάσχα!

Κατερίνα Κ. Μιχαηλίδου
Σύμβουλος - Ψυχοθεραπεύτρια
Ατόμων, Οικογενειών, Ομάδων
Μέλος της E.F.T.Α., ΕΛ.Ε.ΣΥ.Θ., E.A.C.-Ε.Ε.Σ., A.G.P.A.
Δέχεται Χαλκίδα και Αθήνα
Αβάντων 19, 34100
Τηλ: 22210 29386 / 24900




Δημοφιλή σήμερα

Η παιδική θεατρική παράσταση «Μύθου του Αισώπου» στη Χαλκίδα

Η παιδική θεατρική παράσταση «Μύθου του Αισώπου» στη Χαλκίδα

25/07/2017
Το Μικρό Θέατρο Λάρισας περιοδεύει σε όλη την Ελλάδα για 7ο συνεχές καλοκαίρι με τις παραστάσεις Το Ασχημόπαπο, "Ο Βασιλιάς των Λι...
Παναγία Λιαουτσιάνισσα, Κύμη Εύβοιας

Παναγία Λιαουτσιάνισσα, Κύμη Εύβοιας

06/08/2013
Στο συνοικισμό Λιαουτσιάνισσα Κύμης, σε μια μαγευτική τοποθεσία, υψώνεται μεγαλοπρεπής ο Ναός της Παναγίας, αφιερωμένος στην Κοίμηση της Θεοτόκου. Ο ναός εορτάζει την ημέρα Κοιμή...
Πυρκαγιά σε δασική έκταση στον Κοντοδεσπότι Ευβοίας

Πυρκαγιά σε δασική έκταση στον Κοντοδεσπότι Ευβοίας

19/08/2017
Σύμφωνα με την Πυροσβεστική Υπηρεσία εκδηλώθηκε πυρκαγιά σε δασική έκταση στις 00.30 στην περιοχή Κοντοδεσπότι, του δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων. ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας