Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων τονίζει σε ανακοίνωσή της πως, στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε χθες 4 Αυγούστου 2010,στο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, το θέμα της συζήτησης αφορούσε, ότι κατά την διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων των ιδιοκτητών Δ.Χ. αυτοκινήτων, διαπιστώθηκε από τις αρμόδιες υπηρεσίες «τσίμπημα των τιμών λιανικής» χωρίς αυτό να δικαιολογείται από ανάλογες αυξήσεις των τιμών των διυλιστηρίων.

Η ΠΟΠΕΚ καταδικάζει όλους όσους προσπαθούν να εκμεταλλευτούν ανάλογες καταστάσεις στην λειτουργία της αγοράς. Επισημαίνουμε όμως ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου δεν επιδεικνύουν ανάλογη ευαισθησία για τις μεγάλες αποκλίσεις των τιμών λιανικής και τις τελικές υψηλές τιμές, οι οποίες είναι αποτέλεσμα των στρεβλώσεων και της κακής λειτουργίας του ανταγωνισμού. Αυτό, παρά το γεγονός ότι τα προβλήματα αυτά είναι χρόνια και επιβαρύνουν τον καταναλωτή σε μόνιμη βάση, ενώ οι όποιες ανατιμήσεις έγιναν κατά τη διάρκεια της απεργίας των βυτιοφορέων ήταν αποτέλεσμα της έκρυθμης κατάστασης που επικρατούσε στην αγορά κατά το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα.
Η επεξεργασία όλων των στοιχείων που βρίσκονται θεωρητικά στο Υπουργείο και αφορούν την τιμολόγηση των καυσίμων από τα διυλιστήρια μέχρι τα πρατήρια, θα βοηθήσει ώστε να αναδειχθούν οι αιτίες και οι υπεύθυνοι των μεγάλων αποκλίσεων σε βάρος των καταναλωτών.
Αισχροκέρδεια υπάρχει στον χώρο της αγοράς πετρελαιοειδών, η οποία αποδεικνύεται από τις μεγάλες αποκλίσεις που υπάρχουν μεταξύ γεωγραφικών περιοχών και μεταξύ πρατηρίων. Όπου υπάρχουν αποκλίσεις, σημαίνει ότι την διαφορά των αποκλίσεων κάποιοι, την βάζουν στη τσέπη τους. Η βασική αιτία των μεγάλων αποκλίσεων είναι οι Συμβάσεις Αποκλειστικής Συνεργασίας των εταιρειών με τους πρατηριούχους, οι περισσότερες των οποίων δεν αναφέρουν ούτε τιμές χονδρικής, ούτε εκπτώσεις, ούτε συγκεκριμένα αντικειμενικά κριτήρια με τα οποία γίνεται η τιμολόγηση.
Ποιοι είναι ωφελημένοι από τις μεγάλες αποκλίσεις;
Πως δικαιολογείται όταν σε πολλές περιπτώσεις το χονδρεμπορικό κέρδος είναι μεγαλύτερο του λιανεμπορικού;
Το αδίκημα αυτής της πρακτικής δεν είναι η αισχροκέρδεια, αλλά ο Αθέμιτος Ανταγωνισμός, η Οικονομική Εξάρτηση και Δεσπόζουσα Θέση των ισχυρών της αγοράς πετρελαιοειδών.

Ακολουθείστε μας στο Google News