Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr

Ο Σωκράτης Σκλιάς, που οι πολίτες τον έμαθαν από τη Δημοτική Αστυνομία Χαλκίδας, της οποίας είχε την ευθύνη τα προηγούμενα χρόνια, τώρα έρχεται να βάλει τάξη στην καθαριότητα του ενιαίου Καλλικρατικού Δήμου Χαλκίδας, αλλά και στα κυκλοφοριακά ζητήματα, αφού είναι δύο εκ των αρμοδιοτήτων του. Ο ίδιος δηλώνει πιο ήρεμος σήμερα, και έτοιμος να κάνει το καλύτερο δυνατό για το Δήμο.

Ο Αντιδήμαρχος Χαλκίδας, Σωκράτης Σκλιάς
Ο Αντιδήμαρχος Χαλκίδας, Σωκράτης Σκλιάς

Μιλάει αποκλειστικά στο www.eviaportal.gr, για τις αρμοδιότητές του, τα προβλήματα που αντιμετώπισε στους τομείς που ανέλαβε, ενώ εκφράζει τη διαφωνία του για το διαχωρισμό αρμοδιοτήτων στην καθαριότητα.

Κι αν τα πήγε καλά με την Δημοτική Αστυνομία, όπου ήταν μόνος του… ενώ τώρα έχει οριστεί τμηματάρχης και υπάρχει βοήθεια στο πολιτικό πρόσωπο που φέρει και την ευθύνη της λειτουργίας του, ο Σωκράτης Σκλιάς ως συνταξιούχος άλλωστε, έχει και το χρόνο και την όρεξη να δουλέψει για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.
Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι λέει για τις κυκλοφοριακές αλλαγές που ετοιμάζονται στη Χαλκίδα, με την πεζοδρόμηση της Αβάντων – ως την οδό Αγγελάτου, αλλά και για τους τομείς ευθύνης του. Να σημειωθεί, ότι πέραν της αντιδημαρχίας Καθαριότητας – Ανακύκλωσης, των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, έχει την ευθύνη λειτουργίας των Λαϊκών Αγορών, των καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος και είναι πρόεδρος της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής.

Eviaportal.gr: Ως αντιδήμαρχος του Καλλικρατικού Δήμου Χαλκίδας, αναλάβατε ένα δύσκολο κομμάτι, αυτό της καθαριότητας και ανακύκλωσης. Πέστε μας για την κατάσταση που παραλάβατε και τι ενέργειες έχουν γίνει αυτό το χρονικό διάστημα, στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων σας;
Σ.Σ.: «Καταρχήν να πούμε για την ανακύκλωση. Πρόβλημα εντοπίσαμε στο Ληλάντιο, με την έννοια ότι ο πρώην Δήμος Ληλαντίων δεν είχε μπει σε πρόγραμμα ανακύκλωσης. Ήδη έχω στείλει σχετικό έγγραφο στην Εταιρεία Ανακύκλωσης, προκειμένου να μας χορηγήσει αυτοκίνητο και κάδους, όπως έγινε και με άλλους Δήμους. Το Ληλάντιο, που έχει περίπου 15.000 κατοίκους έχει ανάγκη την ανακύκλωση. Δυστυχώς όμως, σε προφορική επικοινωνία που είχα με την Εταιρεία, διαπίστωσα πως δεν έχει προβλεφθεί για τον Καλλικράτη, η χορήγηση επιπλέον εξοπλισμού, ώστε να ανταποκριθούμε στις ανάγκες όλων των Δήμων που συνενωθήκαν. Αν τελικά, δεν μπορέσουμε να έχουμε βοήθεια από την Ελληνική Εταιρεία Ανακύκλωσης, έχουμε βάλει στον Προϋπολογισμό του Δήμου ένα ποσό, προκειμένου να αγοράσουμε εμείς κάδους ανακύκλωσης και με τα δικά μας μέσα να ανταποκριθούμε στις ανάγκες και του Ληλαντίου, ως προς το κομμάτι της ανακύκλωσης. Από ‘κει και πέρα, η Αρτάκη είχε ανακύκλωση, που όμως την έκανε σε συνεργασία με το Δήμο Μεσσαπίων, που είχε και το αυτοκίνητο της ανακύκλωσης. Οπότε μετά τη συνένωση των Δήμων, το κομμάτι της ανακύκλωσης της Αρτάκης το έχει αναλάβει η Χαλκίδα. Μπορώ όμως να πω, ότι πάει καλά, όπως και στις περιοχές Ανθηδώνας και Αυλίδας, που έτσι κι αλλιώς είχαν αυτοκίνητο και λειτουργούσαν την ανακύκλωση από κοινού. Εμείς προχωρήσαμε σε αλλαγή δρομολογίων στον ενιαίο Καλλικρατικό Δήμο Χαλκίδας, για την καλύτερη αποκομιδή και εξυπηρέτηση των πολιτών».

Eviaportal.gr:
Οι πολίτες είναι συνεργάσιμοι στο θέμα της ανακύκλωσης;
Σ.Σ.: «Σε επίσκεψη που έκανα στο Σχηματάρι, στην εταιρεία που συγκεντρώνει τα ανακυκλώσιμα είδη, διαπίστωσα πως υπάρχουν κενά και το πρόγραμμα ανακύκλωσης στον ενιαίο Δήμο Χαλκίδας σηκώνει μεγάλη βελτίωση. Είναι στα άμεσα σχέδιά μας μια εκ νέου εκστρατεία σωστής ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών σχετικά με την ανακύκλωση».

Eviaportal.gr: Πάμε στον τομέα της καθαριότητας. Ποιο κομμάτι της, είναι στις δικές σας αρμοδιότητες;
Σ.Σ. «Έχω την ευθύνη των απορριμματοφόρων. Από 1 Απριλίου τα καροτσάκια και ο καθαρισμός δημόσιων χώρων περνάνε στις αρμοδιότητες των Δημοτικών Κοινοτήτων για κάθε Δημοτική Ενότητα. Εγώ προσωπικά, διαφωνώ με αυτό τον διαχωρισμό. Πιστεύω ότι δεν θα είναι λειτουργικός. Καταρχήν, υπάρχουν ζητήματα, που θα δυσκολέψουν το έργο της καθαριότητας, όπως το γεγονός ότι δεν υπάρχει έτσι κι αλλιώς πολύ προσωπικό, πώς θα γίνεται η μεταφορά του, ο εξοπλισμός του. Ωστόσο, υπάρχει σχετικά απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, οπότε απλά θα κοιτάξουμε να την υλοποιήσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο».

Eviaportal.gr:
Αναφερθήκατε στο προσωπικό. Αυτή τη στιγμή τι αριθμό εργαζομένων έχει η καθαριότητα;
Σ.Σ.: «Από 5 Φεβρουαρίου έφυγαν 130 συμβασιούχοι, που ήταν όλοι της καθαριότητας. Με ασφαλιστικά που έγιναν 1 Μαρτίου, πήραμε πάλι 71 άτομα. Όμως έχουμε 19 4ωρίτες που τέλος Μαρτίου θα φύγουν και αυτοί, καθότι λήγουν οι συμβάσεις τους. Εν τω μεταξύ, ήδη έχουν λήξει συμβάσεις και υπάρχει πρόβλημα σε Ληλάντιο, Αυλίδα και Ανθηδώνα. Στην Αρτάκη δεν αντιμετωπίζουμε πρόβλημα, δεδομένου ότι με ασφαλιστικά ξαναπήραν 9 άτομα. Όπως καταλαβαίνετε για να μπορέσει να λειτουργήσει ο Ενιαίος Δήμος και να καλύψει όλες τις ανάγκες των Δημοτικών Ενοτήτων, απαιτείται τουλάχιστον μία 8μηνη σύμβαση. Ελπίζω να μπορέσει να γίνει άμεσα».

Eviaportal.gr:
Δώστε μας μια εικόνα της καθαριότητας των Δημοτικών Ενοτήτων του Δήμου Χαλκίδας;
Σ.Σ.: «Καταρχήν, να επισημάνω, πως με του που ανέλαβα αντιδήμαρχος Καθαριότητας, προτεραιότητά μου ήταν να ενημερωθώ για την κατάσταση που επικρατεί σε κάθε περιοχή, για τις ανάγκες που υπάρχουν και πώς αυτές μπορούν να καλυφθούν με το υπάρχον προσωπικό και εξοπλισμό του ενιαίου Δήμου Χαλκίδας. Για το λόγο αυτό όρισα επόπτες σε κάθε Δήμο, οι οποίοι κατέγραψαν τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων, τα προβλήματα που διαπίστωσαν πως υπάρχουν και ήδη έχουμε κάνει διορθωτικές κινήσεις στην κατεύθυνση βελτίωσης της κατάστασης. Να τονίσω, πως δεν υπήρχαν επόπτες μέχρι σήμερα (εκτός από τη Χαλκίδα), και έτσι δεν γινόταν κανένας έλεγχος ούτε στο ωράριο του προσωπικού, ούτε στα δρομολόγια και την αποκομιδή των απορριμμάτων.
Τώρα για κάθε περιοχή ξεχωριστά, να σας πως, ότι στη Χαλκίδα η καθαριότητα λειτουργεί κανονικά, πιστεύω και σωστά. Βέβαια, πάντα υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, αλλά σε αυτό πρέπει να βοηθήσουν και οι ίδιοι οι πολίτες. Δεν γίνεται να μην θέλουν γειτονιές της Χαλκίδας τους κάδους απορριμμάτων, αλλά και να μην συμμορφώνονται με το ωράριο των απορριμματοφόρων. Δηλαδή σε περιοχές όπως Κακαρά, Γκορτζή, Παπαθανασίου, Κουρέντι, δεν ήθελαν οι κάτοικοι κάδους, όμως ενώ γνωρίζουν ότι πρέπει να βγάζουν τα σκουπίδια τους μια ώρα πριν περάσει το απορριμματοφόρο, πολλοί δεν το τηρούν, με αποτέλεσμα να γεμίζουν οι δρόμοι σκουπίδια και να δημιουργείται μια απαράδεκτη εικόνα για την πόλη μας. Αναγκαστήκαμε να αυξήσουμε τα δρομολόγια του Σαββατοκύριακου, προκειμένου να μην έχουμε το φαινόμενο σκουπιδιών στο δρόμο. Ωστόσο η καθαριότητα μπορεί να πάει ακόμα καλύτερα αν έχουμε τη συνεργασία των πολιτών.
Επίσης, πρέπει να επισημάνω, πως στη Χαλκίδα καθημερινά βγαίνουν ανοιχτά αυτοκίνητα και μαζεύουν αντικείμενα, που δεν μπορεί να πάρει το απορριμματοφόρο. Στο τηλέφωνο 22210 24444, από τις 7 το πρωί έως τις 3 το μεσημέρι, οι πολίτες μπορούν να επικοινωνούν και να ενημερώνουν, για αντικείμενα που βγάζουν, ώστε να περνάει το αυτοκίνητο να τα μαζεύει. Βέβαια, υπάρχουν και ασυνείδητοι που βγάζουν μπάζα, τα οποία ο Δήμος κανονικά δεν παίρνει».

Eviaportal.gr:
Η Χαλκίδα, όμως έχει ψηφίσει Κανονισμό Καθαριότητας. Αυτός χρησιμοποιείται ως εργαλείο από σας για τη συμμόρφωση των πολιτών;
Σ.Σ. «Ναι. Έχω ορίσει υπεύθυνο επόπτη καθαριότητας, που βγαίνει πρωί και βράδυ και ελέγχει την κατάσταση. Ήδη έχουν επιβεβαιωθεί πρόστιμα σε καταστηματάρχες και ιδιώτες για καθαριότητα και ανακύκλωση. Όμως, τα πρόστιμα, δεν είναι λύση. Θα πρέπει ο καθένας από μας ξεχωριστά να κατανοήσουμε, πως η καθαριότητα της πόλης είναι πρώτα προσωπική μας υπόθεση και έπειτα υποχρέωση των υπηρεσιών του Δήμου».

Eviaportal.gr: Στους λοιπούς Δήμους αντιμετωπίσατε προβλήματα;
Σ.Σ. «Στο Ληλάντιο, η αποκομιδή γινόταν νύχτα. Αλλάξαμε το ωράριο και πλέον γίνεται η αποκομιδή πρωινές ώρες, εκτός από 1 – 2 δρομολόγια στο κέντρο του Βασιλικού, που βγαίνουν γύρω στις 3 με 4 τα ξημερώματα. Θεωρήσαμε πως αυτές οι αλλαγές θα είναι πιο λειτουργικές, όπως και η καθημερινή αποκομιδή σκουπιδιών από τα απορριμματοφόρα μας, ενώ σε κάποιες περιοχές, όπως Λάμψακος, Μύτικα και μέρος του Αφρατίου, αυξήσαμε τα δρομολόγια. Όπως σας είπα, όρισα και επόπτη που ελέγχει την καθαριότητα της περιοχής. Ωστόσο, στο Ληλάντιο βρήκαμε και το μεγαλύτερο πρόβλημα. Ο Δήμος δεν είχε τον κατάλληλο εξοπλισμό και τα αυτοκίνητα για να μαζεύει τα μεγάλα αντικείμενα και στην περιοχή είχαν δημιουργηθεί χωματερές και η κατάσταση ήταν ανεξέλεγκτη. Οπότε μια από τις κινήσεις μας ήταν να καθαριστούν σιγά σιγά αυτοί οι χώροι που είχαν μετατραπεί σε σκουπιδότοποι και σύντομα τόσο στο Ληλάντιο, όσο και στις λοιπές Δημοτικές Ενότητες θα υπάρξει ενημέρωση όλων των πολιτών για το ωράριο και τα δρομολόγια των απορριμματοφόρων, καθώς και πότε θα περνάνε τα ανοιχτά αυτοκίνητα για τα μεγάλα αντικείμενα, προκειμένου να βελτιώσουμε και άλλο την εικόνα.
Στην Ανθηδώνα, επίσης όρισα επόπτη. Αυτή τη στιγμή η αποκομιδή γίνεται σε καθημερινή βάση, κάτι που δεν ίσχυε πριν. Να σκεφτείτε πως το 3ήμερο της Κ.Δευτέρας ούτε το Ληλάντιο, ούτε η Δροσιά, η Αρτάκη, η Αυλίδα έβγαζαν απορριμματοφόρα. Φέτος, βγάλαμε παντού και ανακύκλωσης και καθαριότητας. Να επισημάνω, πως και στην περιοχή της Ανθηδώνας βρήκαμε πολλούς χώρους που είχαν μετατραπεί σε σκουπιδότοπους και τους καθαρίσαμε, ενώ βάλαμε κάδους σε σημεία που δεν θα δημιουργήσουν παρόμοιο πρόβλημα.
Σε Αρτάκη και Αυλίδα δεν αντιμετωπίσαμε σοβαρά προβλήματα, απλά αλλάξαμε δρομολόγια και ωράριο, προκειμένου να βελτιώσουμε την καθαριότητα, ενισχύοντας σε κάποιες περιπτώσεις της περιοχές αυτές με απορριμματοφόρα από τη Χαλκίδα. Πιστεύω, πως αυτούς τους πρώτους μήνες που έχω αναλάβει την καθαριότητα και ανακύκλωση στον ενιαίο Δήμο Χαλκίδας, έχουμε ήδη βάλει μια τάξη και προχωράμε με προγραμματισμό για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα».

Eviaportal.gr:
Έχετε όμως στις αρμοδιότητές σας και το κυκλοφοριακό. Έχει γίνει κάποιος σχετικός σχεδιασμός;
Σ.Σ. «Για τη Χαλκίδα, ετοιμάζεται μελέτη για την πεζοδρόμηση της οδού Αβάντων και την αλλαγή κατεύθυνσης κίνησης των οχημάτων σε Αβάντων - Καραμουρτζούνη – Κακαρά. Επίσης εξετάζουμε το ενδεχόμενο εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης, που ισχύει σε άλλες πόλεις».

Eviaportal.gr:
Παρατηρούμε, πως παρά το γεγονός ότι ο Δήμος είχε τοποθετήσει κολωνάκια σε δρόμους, ώστε να αποτρέπεται η στάθμευση οχημάτων, συνεχίζετε σε κεντρικούς δρόμους η παράνομη στάση και στάθμευση.
Σ.Σ «Σ’ αυτό μπορεί να απαντήσει μόνο η Δημοτική Αστυνομία, με πρόστιμα για παράνομη στάθμευση οχημάτων. Από κει και πέρα, πιστεύω, πως η νησίδα, μπορεί να λειτουργήσει προς τη σωστή κατεύθυνση. Για παράδειγμα στην Αγγελή Γοβιού, αλλά και στη Χαϊνά, στο ύψος της «Ομπρέλας» και μέχρι το κτίριο της Νομαρχίας. Σ’ ότι αφορά τους λοιπούς Δήμους, είμαστε στο στάδιο της ενημέρωσης σχετικά με τα κυκλοφοριακά προβλήματα και ανάγκες που μπορεί να υπάρχουν, ώστε να ληφθούν αποφάσεις για επίλυσή τους».

Eviaportal.gr: Μια και αναφέρατε τη Δημοτική Αστυνομία. Ήταν στην ευθύνη σας τα προηγούμενα χρόνια. Οι πολίτες σας είχαν συνδέσει με τη λειτουργία της. Σας λείπει;
Σ.Σ. «Θα σας πω ότι έχω ηρεμήσει….»

Eviaportal.gr:
Έχετε την ευθύνη και των Λαϊκών Αγορών. Σε αυτόν τον τομέα τι κινήσεις γίνονται; Βλέπουμε παραγωγούς που αντιδρούν έντονα με την αλλαγή θέσεως, αλλά και πολίτες αγανακτισμένους από τα πολλά χρόνια λειτουργίας της λαϊκής στη γειτονιά τους.
Σ.Σ. «Έχουμε δημιουργήσει γραφείο με υπεύθυνο τον Β.Καρατζά και περιμένουμε από το Υπουργείο την εγκύκλιο για να συσταθεί αρμόδια Επιτροπή που θα αναλάβει τον Κανονισμό Λειτουργίας των Λαϊκών Αγορών. Ήδη έχουμε προτάσεις για αλλαγές των λαϊκών αγορών σε όλο το Δήμο. Αυτές θα περάσουν από τη Δημοτική Κοινότητα, την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και τέλος από το Δημοτικό Συμβούλιο. Όμως, από τη στιγμή που θα ψηφιστεί ο Κανονισμός, θα προβλέπεται ωράριο, θέσεις παραγωγών, εφαρμογή του κανονισμού καθαριότητας, έλεγχος αδειών. Και να τονίσω πως θα υπάρχουν συνέπειες στη μη τήρηση των παραπάνω. Τώρα σχετικά με τη λαϊκή του Σαββάτου, το θέμα είναι ξεκάθαρο και ήδη το μεγαλύτερο μέρος των εμπόρων έχουν πάει στις νέες θέσεις τους και η Λαϊκή λειτουργεί. Πιστεύω ότι και οι υπόλοιποι θα πάνε στο χώρο που έχουμε ορίσει. Να επισημάνω, πως σε επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα συζητηθούν οι προτάσεις που έχουν κατατεθεί – τρεις στον αριθμό – για νέες αλλαγές θέσεως, που θα ισχύουν για ένα χρόνο έκαστη, οπότε να μην βαρύνεται μια γειτονιά με τη λειτουργία της λαϊκής περισσότερα χρόνια".

Eviaportal.gr:
Είστε ικανοποιημένος από τους πρώτους μήνες δραστηριοποίησής σας ως αντιδήμαρχος;
Σ.Σ. «Ναι είμαι. Γιατί μου αρέσει αυτό που κάνω. Το κάνω γιατί το αγαπώ και όχι για τα λεφτά, που μπορεί κάποιος να σκεφτεί. Άλλωστε ως συνταξιούχος παίρνω μόνο έναν μισθό. Αγαπώ και τιμώ και τους συμπολίτες μου, που με εξέλεξαν και πάλι στο Δήμο και θα προσπαθήσω όσο το δυνατόν περισσότερο και καλύτερα να ανταπεξέλθω στις υποχρεώσεις που έχει ο Δήμος και η αντιδημαρχία».




Δημοφιλή σήμερα

«Street Festival» στον Πεζόδρομο της Ερμού στη Χαλκίδα

«Street Festival» στον Πεζόδρομο της Ερμού στη Χαλκίδα

13/9/2018
Το πρώτο υπαίθριο Φεστιβάλ στον Πεζόδρομο της Ερμού είναι γεγονός....
Η ταινία «Η καλόγρια» στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone

Η ταινία «Η καλόγρια» στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone

13/9/2018
Η ταινία «Η καλόγρια» έρχεται στον Κινηματογράφο ΜΑΓΙΑ movietone από την Πέμπτη 20 εώς και την Τετάρτη 26 Σεπτεμβρίου 2018....
Τον Οκτώβριο το Ιστορικό Παζάρι Αυλωναρίου

Τον Οκτώβριο το Ιστορικό Παζάρι Αυλωναρίου

19/9/2018
Το Ιστορικό Παζάρι του Αυλωναρίου θα πραγματοποιηθεί από τις 7 μέχρι τις 14 Οκτωβρίου 2018. ...

Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Αρχή της σελίδας