Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Με στόχο τη συγκέντρωση χρημάτων για το "Χαμόγελο του Παιδιού" δύο ατρόμητοι κωπηλάτες θα επιχειρήσουν να διασχίσουν θαλάσσια απόσταση 250 περίπου μιλίων και συγκεκριμένα να ξεκινήσουν απο την Εύβοια και να φτάσουν Κρήτη, μόνο με τα κανό τους.
Κώστας Μανατάκης
Κώστας Μανατάκης

Πρόκειται για τον Κώστα Μανατάκη και τον Άγγελο Χριστοφίδη. Το eviaportal.gr ήρθε σε επικοινωνία μαζί τους για το εγχείρημά τους και στηρίζει την προσπάθειά τους. Αξίζει να τονίσουμε πως οι δύο άντρες δεν έχουν βρεθεί ποτέ απο κοντά και η γνωριμία τους έγινε μέσω του διαδικτύου. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε ο Κ.Μανατάκης "μιλάμε σχεδόν ένα χρόνο και ακόμα δεν έχει δει ο ένας τον άλλον...με βρήκε από το ιντερνετ και ήθελε να μου πει τι σκεφτότανε να κάνει και ήθελε να τον συμβουλέψω, και κουβέντα στην κουβέντα δέχτηκα να το κάνουμε μαζί...". Ο Αγγελος Χριστοφίδης έχει εξοχική κατοικία στην Ερέτρια οπου κάθε σαββατοκύριακο το αφιερώνει στις προπονήσεις του, οργώνοντας το νότιο και βόρειο Ευβοικό κόλπο.

Στόχος των δύο αντρών είναι η συγκέντρωση χρημάτων για το "Χαμόγελο του Παιδιού". Μοναδική συντροφιά τους το κανό τους. Θα επιχειρήσουν να διασχίσουν μια απόσταση 250 περίπου μιλίων, Εύβοιας - Κρήτη.

Εν τω μεταξύ αναμένεται ανάρτηση ομάδας στήριξης και προφίλ στο facebook, προκειμένου να ενημερωθεί ο κόσμος για την προσπάθεια και να τη στηρίξει.

Πως μπορείτε να συνεισφέρετε

Λεπτομέρειες για τον λογαριασμό και την κατάθεση χρημάτων θα ανακοινωθούν λίγες ημέρες πριν τον απόπλου.

Σύμφωνα με τους δύο κωπηλάτες:

Ιστορικό

Βάσει της έρευνάς μας, είναι η πρώτη φορά που επιχειρείται ο συγκεκριμένος διάπλους στο Αιγαίο Πέλαγος, με καγιάκ. Έχουν όμως προηγηθεί, κατά την σύγχρονη εποχή, σημαντικά ταξίδια με καγιάκ –και γενικώς, μικρά κωπήλατα σκάφη- στις ελληνικές θάλασσες, καθόλου ασήμαντα ως προς την απόσταση και τον βαθμό δυσκολίας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε ότι έως την έλευση της τεχνολογίας του ιστίου, οι θαλάσσιες συγκοινωνίες στο προϊστορικό Αιγαίο γίνονταν με αποκλειστικά κωπήλατης προώσεως σκάφη (μονόξυλο, σχεδία, παπυρέλλα) και υπάρχουν ενδείξεις ότι οι αποστάσεις που καλύπτονταν δεν ήταν, πάντα, μικρές. Προς επιβεβαίωση αυτού, σχεδιάστηκε και πραγματοποιήθηκε το 1988 το πειραματικό ταξίδι Λαύριο-Μήλος με μία παραδοσιακά χτισμένη παπυρέλλα, υπό την αιγίδα του Ελληνικού Ινστιτούτου Προστασίας Ναυτικής Παράδοσης και τη διεύθυνση του Χάρη Τζάλα.
Κατά τα έτη 1999-2002 υλοποιήθηκαν τα ταξίδια του Κώστα Μανατάκη (περίπλους Κρήτης, Κύπρου, Πελοποννήσου, ταξίδι Αλεξ/πολη-Σχινιάς), ενώ το 2005 έλαβε χώρα το ταξίδι Πειραιάς-Κως, από τους Peter Avery, Justin Gallager, John Hunter, Nick Cuncliffe, Peter Roscoe και Rod Feldtmann. Το 2010 πραγματοποιήθηκε ο περίπλους της Χίου με καγιάκ από τον Γιάννη Ψαρρό, με σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων για τη νοσηλεία παιδιών με λευχαιμία και την ευαισθητοποίηση του κοινού.

Ο Αγγ.Χριστοφίδης δηλώνει μεταξύ άλλων για τη συμβολή στο ταξίδι τους:

"Απεριόριστη είναι η ευγνωμοσύνη μου για τους ανθρώπους με τους οποίους μοιράστηκα σκέψεις και προβληματισμούς κατά το σχεδιασμό του ταξιδιού. Ο καθένας τους προσέφερε ανιδιοτελώς κι από κάτι σημαντικό. Όλα είχαν την αξία τους μα πάνω απ’ όλα η ενθάρρυνση και οι συζητήσεις μας.
Με τον Καθηγητή Γεώργιο Κασιμίδη, ναυτικό μετεωρολόγο της ΕΜΥ, τ. διδάσκοντα της Σχολής Ναυτικών Δοκιμών, πολύπειρο ιστιοπλόο, δοκιμασμένο στο ελληνικό Αρχιπέλαγος. Με τον Άγγελο Μηνούδη, Πλωτάρχη Λ.Σ., επιχειρησιακό ναυτικό και έμπειρο κωπηλάτη. Με τον Δημήτρη Παπασταθόπουλο, έγκριτο νομικό και γνήσιο θαλασσινό. Με τον αδερφικό μου φίλο Χρήστο Φλεβοτόμο. Με τον καλό μου συνάδελφο στην Τράπεζα Σταύρο Κοσμετάτο. Με τον κυβερνήτη Σωτήρη Τσούγκα. Με τον καραβολάτρη Διονύση Γερολυμάτο. Με τον συνταξιδιώτη μου στους πλόες του Ευβοϊκού Κόλπου, κωπηλάτη Πρόδρομο Μιχαηλίδη. Με τον πολυμήχανο μάστορα Χαράλαμπο Πολυμενάκη.
Χωρίς αυτούς, το ταξίδι μάλλον θα παρέμενε για πάντα ένα ημιτελές προσχέδιο στο συρτάρι κάποιου γραφείου".

Απο την πλευρά του ο Κ.Μανατάκης δηλώνει:

"κι εγώ με την σειρά μου θα ήθελα να ευχαριστήσω κατ αρχήν όλους τους φίλους μου ψαράδες που πάντα ήταν σε όλα τα προηγούμενα ταξίδια η πυξίδα μου και οι δάσκαλοι για να προετοιμάζομαι για το πιο απρόβλεπτο στοιχείο που λέγεται "καιρός".. τον ΜΑΝΟΛΗ ΣΑΠΟΥΝΑΚΗ που πάντα προσφέρεται για βοήθεια και στήριξη με κάθε μέσον, την ΒΙΚΥ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ που έχει αναλάβει την φροντίδα του εξοπλισμού, καθώς και τους απλούς φίλους, γνωστούς, ή διαδικτυακούς, που είτε με σταμάτανε στον δρόμο και τόσο εγκάρδια προσφέρονται, άλλος για να βάλει το σκάφος του συνοδεία,άλλος για να μου πει "πάρε το τηλ μου και αν χρειαστείς ότιδηποτε πάρε με"κι άλλος για να μου πει λίγα λόγια ενθαρρυντικά για κουράγιο δύναμη,και καλή επιτυχία, είτε μέσω διαδικτύου δηλώνουν την συμπαράσταση και τις ευχές τους...επίσης η στήριξη από το οικογενειακό μου περιβάλλον εννοείται ότι είναι αμέριστη... τέλος θα ήθελα ιδιαίτερα να ευχαριστήσω την σχολή ΚΟΥΝΓΚ ΦΟΥ στα Χανιά ΜΑΝΟΥ ΚΑΝΤΙΔΑΚΗ και τους ΜΑΚΑΝΤΑΣΗ ΚΩΣΤΑ, και την κόρη μου ΜΕΡΟΠΗ ΜΑΝΑΤΑΚΗ που με τις "μαγικές" ασκήσεις της τέχνης των σαολίν, και με μεγάλη υπομονή και επιμονή με βοήθάνε, να αποκτήσω όλο το χαμένο έδαφος της σωματικής προετοιμασίας που με έχει κρατήσει πολύ πίσω λόγω ενός σοβαρού τραυματισμού..... Τελειώνοντας θα ήθελα να τονίσω ότι, τόσο για μένα όσο και για τον Άγγελο η μεγαλύτερη χαρά, και κύριος σκοπός είναι να μπορέσουμε να δώσουμε ένα πραγατικό ΧΑΜΟΓΕΛΟ σε κάποιο παιδί που έχει ανάγκη, και κάθε προσφορά θα πάει αποκλειστικά και μόνο γι αυτόν τον σκοπό".

Το ταξίδι
Η ιδέα της διάσχισης του Αιγαίου Πελάγους με καγιάκ γεννήθηκε το καλοκαίρι του 2010. Πέρα από την γοητεία της ίδιας της εμπειρίας, κίνητρό μας ήταν να στηρίξουμε το Χαμόγελο του Παιδιού μέσω της εξεύρεσης πόρων για τη νοσηλεία και τη θεραπεία παιδιών, των οποίων η οικογένεια αντιμετωπίζει οικονομικές δυσκολίες.
Ως αφετηρία επιλέξαμε την Ερέτρια, για συναισθηματικούς λόγους, ενώ ως τελικό προορισμό το Ηράκλειο Κρήτης, μόνιμο τόπο κατοικίας πολλών, καλών φίλων μας. Οπουδήποτε και αν καταφέρουμε να φτάσουμε, όμως, το ταξίδι θα έχει εκπληρώσει τον στόχο του αν έχει καταφέρει να ευαισθητοποιήσει έστω και κάποιους, από όσους έμαθαν για αυτό.
Την αρχική ιδέα του ταξιδιού διαδέχθηκε μια πρώτη θεωρητική προσέγγιση, οπότε και προσπαθήσαμε να δώσουμε απαντήσεις σε ορισμένα βασικά ερωτήματα, που σχετίζονταν κατά κύριο λόγο με τον χρόνο και την απόσταση: πόσα ναυτικά μίλια, πόσες ώρες πλεύσης ημερησίως, πόσοι σταθμοί, πόσες συνολικές ημέρες. Η συνολική απόσταση μετρήθηκε χαρτογραφικά στα 250 ναυτικά μίλια.
Μετά την κατάρτιση του βασικού σχεδίου αρχίσαμε να επεξεργαζόμαστε, μεθοδολογικά, τον ναυσιπλοϊκό σχεδιασμό, ενώ ταυτόχρονα ξεκίνησε και η ψυχοσωματική προετοιμασία. Δεδομένης της σχετικής δυσκολίας της επιχείρησης, κρίθηκε ως απαραίτητη η εκπόνηση αναλυτικού επιχειρησιακού πλάνου, ενώ αμέσως μπήκαμε και σε πρόγραμμα εντατικής άσκησης, που αποδείχθηκε και το δυσκολότερο σκέλος, λόγω της ύπαρξης των άλλων καθημερινών δραστηριοτήτων μας, που συνεπάγονταν περιορισμένο, διαθέσιμο χρόνο.
Ως θαλάσσιος δρόμος επελέγη αυτός των Ανατολικών Κυκλάδων, λόγω της σχεδόν συνεχούς ακτογραμμής μέχρι την Τήνο, που θα μας εξασφάλιζε γρήγορη προσγειάλωση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Η διαδρομή που επιλέξαμε, με τους ενδιάμεσους σταθμούς, είναι αναλυτικά η εξής: Ερέτρια – Ν. Στύρα – Κάρυστος – Άνδρος (Μπατσί) – Τήνος (Χώρα) – Μύκονος (Χώρα) –Νάξος (Xώρα) - Ίος (Αγία Θεοδότη) – Θήρα – Χριστιανή ( μεγάλη νησίδα συμπλέγματος Χριστιανών) – Ντία – Ηράλειο.
Η μέση, ημερήσια διανυόμενη απόσταση βρίσκεται στα 23ν.μ., που σημαίνει ότι με μέση ταχύτητα της τάξης των 3-3,5 κόμβων, ο χρόνος του ημερήσιου ταξιδιού μας εκτιμάται στις 7-8 ώρες, αναλόγως του καιρού και πιθανών
αβαριών. Για το προτελευταίο κομμάτι της διαδρομής, τον διάπλου του Κρητικού Πελάγους από την Χριστιανή μέχρι την Ντία (48 ν.μ.), έχει υπολογιστεί ότι μπορεί να διανυθεί σε όχι περισσότερες από 16 ώρες. Αυτό σημαίνει ότι με απόπλου από την Χριστιανή πριν την Ανατολή, στις 04:00, θα μπορούμε να είμαστε στην Ντία με το τελευταίο φως της ημέρας, στις 20:00.

Ως ημερομηνία απόπλου έχει οριστεί, πλην απρόοπτου, η 22.05.2011, που σημαίνει ότι βρισκόμαστε πλέον στην τελική ευθεία. Σε αυτό το ταξίδι, κάθε συνεισφορά θα είναι σημαντική, είτε ηθική είτε υλική. Είτε από θάλασσα, είτε από στεριά, συνταξιδιώτες μας θα είναι όλοι όσοι βοηθήσουν προκειμένου, έστω κι ένα παιδί, να ζήσει πολλά ανέμελα καλοκαίρια από εδώ και πέρα.

Για το South Evian Gulf team,

Μετά τιμής,

Κώστας Μανατάκης και Άγγελος Γ. Χριστοφίδης

 




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.

Σχόλια

[1]
Λευτέρης Μαρούσης (9/5/2011 3:57:42 μμ)
Πολύ τολμηρή κίνηση. Καλή επιτυχία και καλό τερματισμό
Σημείωση: Όλα τα σχόλια αποτελούν προσωπικές απόψεις των συμμετεχόντων, και με κανέναν τρόπο δεν εκφράζουν την άποψη του EVIAPORTAL.GR. Σε κάθε περίπτωση όμως το EVIAPORTAL.GR διατηρεί το δικαίωμα να μη δημοσιεύει σχόλια τα οποία είναι υβριστικού ή συκοφαντικού περιεχομένου.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας