Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
ΓΛΥΦΑ - ΑΓΙΟΚΑΜΠΟΣ Δρομολόγια
Ο Πρόεδρος της Ένωσης Προστασίας Καταναλωτών Στερεάς Ελλάδας, Οικονομολόγος, Γιώργος Μητροπέτρος μιλάει αποκλειστικά στο eviaportal.gr για τις δράσεις τις Ένωσης, το «Στηρίζω Εύβοια», καθώς και για την... ακρίβεια της Χαλκίδας. Ενώ για να ξεπεραστεί η οικονομική κρίση, υποστηρίζει πως «Οι κομματικοί στρατοί και οι βολεμένοι με όλες τις καταστάσεις θα πρέπει να «ξεβολευτούν»».
Γιώργος Μητροπέτρος
Γιώργος Μητροπέτρος

Eviaportal.gr: Ποιός ήταν ο σκοπός δημιουργίας της ΕΠΚΑ ΣΤΕ; Και ποίος είχε την πρωτοβουλία δημιουργίας της;
Γ.Μ.:
"Η αναγκαιότητα της δημιουργίας της Ένωσης Προστασίας των Καταναλωτών τη βλέπουμε καθημερινά, όταν προστρέχουν προς αυτή, δεκάδες συμπολίτες μας, για να λάβουν πληροφόρηση για πολλά θέματα που τους απασχολούν, από δάνεια σε τράπεζες μέχρι τιμές, ποιότητα αγαθών, ακόμα και συμπεριφορές προμηθευτών.
Ο σκοπός, λοιπόν, της δημιουργίας της, δεν είναι άλλος, από την ουσιαστική παρέμβαση στην ενημέρωση των πολιτών – καταναλωτών, για όλα τα θέματα τα οποία δημιουργούνται στην καθημερινή συναλλαγή μας με τους προμηθευτές αγαθών και υπηρεσιών.
Καθώς επίσης, να στέκεται δίπλα του, ως σύμβουλος και συμπαραστάτης από τυχόν αυθαιρεσίες προμηθευτών.
Δεν έχει σημασία ποιος είχε την πρωτοβουλία, αλλά αυτό που έχει μεγάλη σημασία, είναι ότι η προσπάθειά μας αγκαλιάζεται καθημερινά από όλο και μεγαλύτερο κομμάτι της κοινωνίας.
Τέτοιες πρωτοβουλίες και κοινωνικά κινήματα είναι αυτά που μπορούν με την παρέμβασή τους να αλλάξουν πολλά κακώς κείμενα.!"

Eviaportal.gr: Ποιοί είναι οι στόχοι της ΕΠΚΑ ΣΤΕ;
Γ.Μ.:
"Οι στόχοι της ΕΠΚΑ-ΣΤΕ, σε πρώτη φάση, είναι η μεγαλύτερη δυνατή μαζικοποίηση και η δημιουργία πυρήνων σε κάθε Καλλικρατικό δήμο, ώστε οι πολίτες μέσα από το δικό τους φορέα, να μπορούν να διεκδικούν τα αυτονόητα, δηλαδή την ποιότητα των αγαθών και υπηρεσιών στις καλύτερες τιμές.
Επίσης, να μπορεί ο πολίτης να επιλύει, μέσω της Ένωσης, τις τυχόν διαφορές του με προμηθευτές.
Η διαρκής ενημέρωση σε όλες τις ομάδες πολιτών και πρωτίστως στην νεολαία μπορεί να ενδυναμώσει την απαιτούμενη καταναλωτική συνείδηση, ώστε να μπορέσει ενημερωμένος και «υποψιασμένος» να αντιστέκεται στις σύγχρονες σειρήνες της αγοράς.
Ένα μεγάλο βάρος που έχει αναλάβει η Ενωση, είναι αυτό της ενημέρωσης των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και η συνδρομή της στον εξωδικαστικό συμβιβασμό αλλά και αν χρειαστεί και στο Δικαστικό.
Είναι μια προσπάθεια η οποία θα συμβάλλει στην ανακούφιση αυτών που μπορούν να υπαχθούν στο Νόμο για τη ρύθμιση τέτοιων οφειλών".

Eviaportal.gr: Παρά το γεγονός ότι είναι λίγο το χρονικό διάστημα λειτουργίας της, απολογιστικά, τί μπορούμε να αναφέρουμε για τη δράση της;
Γ.Μ.:
"Η ΕΠΚΑ-ΣΤΕ ξεκίνησε ουσιαστικά από τον Σεπτέμβρη 2010 μετά δηλαδή τις αρχαιρεσίες για την ανάδειξη του πρώτου Δ.Σ.
Αμέσως ξεκίνησε τις παρεμβάσεις της σε θέματα ενημέρωσης των καταναλωτών αλλά και προβλημάτων. Κύριες παρεμβάσεις της ήταν:
• Έβγαλε φυλλάδιο και αφίσα για την προώθηση των Ελληνικών και τοπικών προϊόντων.
• Συνεργάσθηκε με την Δ/νση εμπορίου της Περιφερειακής Ενότητας Ευβοίας και ενημερώθηκε για τη δράση της.
• Πήρε θέση για σημαντικά θέματα που απασχολούν τους πολίτες –καταναλωτές όπως, για το κίνημα «δεν πληρώνω», για το μολυσμένο νερό στην Μεσσαπία, για τις Λαϊκές αγορές, για τις τιμές της Παραλίας της Χαλκίδας.
• Συγκρότησε εθελοντική ομάδα Δικηγόρων - μελών της Ένωσης η οποία συνδράμει τους υπερχρεωμένους πολίτες για τον εξωδικαστικό συμβιβασμό.
• Πραγματοποίησε δύο εκδηλώσεις με τους κορυφαίους θεσμικούς παράγοντες του καταναλωτικού κινήματος , μία με το Γενικό Γραμματέα Καταναλωτή Κο Δ. Σπυράκο, για την ανάλυση του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά, και μία με τον Συνήγορο του Καταναλωτή Κο Ζερβέα για τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Τέλος, αισθανόμαστε πως η Ένωση έχει να παίξει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση σχέσεων εμπιστοσύνης μεταξύ καταναλωτών και προμηθευτών".

Eviaportal.gr: Πού εντοπίζονται τα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο καταναλωτής και πως μπορεί να βοηθήσει η Ένωση ή να παρέμβει πιθανότατα;
Γ.Μ.:
"Τα κύρια προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει σήμερα ο πολίτης - καταναλωτής, πέραν της οικονομικής αφαίμαξης με το εισόδημά του να συρρικνώνεται καθημερινά, είναι η συνεχής αύξηση των τιμών των αγαθών, όπως των πετρελαιοειδών, των ειδών πρώτης ανάγκης, τροφίμων, υπηρεσιών ΔΕΗ κ.λ.π.
Σοβαρό πρόβλημα, το οποίο έχει πάρει μεγάλες διαστάσεις, είναι αυτό της υπερχρέωσης των νοικοκυριών στις τράπεζες και η ασφυκτική πίεση αυτών.
Υπάρχουν επίσης προβλήματα στις χρεώσεις από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας ,από ασφαλιστικές εταιρείες, προβλήματα στην ποιότητα των αγαθών, ακόμα και στην συμπεριφορά προς τους πολίτες-καταναλωτές.
Σε όλα τα παραπάνω η Ενωση μπορεί να παρέμβει, μετά από καταγγελίες των μελών της, γνωστοποιώντας στους φορείς και στις αρχές του κράτους το πρόβλημα ώστε να διασφαλισθεί η ομαλή λειτουργία και να επιβληθούν τα κυρώσεις στους αυθαιρετούντες. Επίσης για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά συνδράμουμε δωρεάν μέχρι την εξωδικαστική επίλυση των διαφορών με τις τράπεζες.
Βέβαια η ΕΠΚΑ-ΣΤΕ δεν έχει διοικητικές αρμοδιότητες, ούτε μπορεί να επιβάλλει πρόστιμα ούτε να τιμωρήσει, μπορεί όμως σιγά-σιγά, και εδώ είναι το ζητούμενο, να κτίσει καταναλωτική συνείδηση στους πολίτες και να τους ενημερώνει διαρκώς για τα δικαιώματά τους".
 
Eviaportal.gr: Έχουν ληφθεί πρωτοβουλίες προς υλοποίηση για το επόμενο διάστημα και ποίες;
Γ.Μ.:
"Είμαστε σε διαρκή εγρήγορση για να αντεπεξέλθουμε στο βαρύ φορτίο που έχουμε αναλάβει. Ήδη τρέχει το θέμα της εφαρμογής του νόμου για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά. Επίσης στους στόχους μας είναι η οργανωτική δομή της Ένωσης και η ορατή παρουσία μας σε όλου στους Δήμους και προς τούτο θα πραγματοποιήσουμε εκδηλώσεις ενημέρωσης σε πολλούς από αυτούς.
Η ορθή διαχείριση των καταγγελιών και η δική μας παρέμβαση σε αυτό το θέμα είναι πάντα σε πρώτη προτεραιότητα όλων των μελών του Δ.Σ"".

Eviaportal.gr: Ποιά είναι η δικιά σας κρίση - σχόλιο για τη σημερινή οικονομική κατάσταση και η πρόβλεψή σας για το επόμενο διάστημα όσον αφορά την πορεία της χώρας μας; θα μπορέσει να ξεπεραστεί ανώδυνα η κρίση;
Γ.Μ.: "Ανώδυνη έξοδος από κρίση δεν υπάρχει. Τα οικονομικά πράγματα είναι πολύ δύσκολα.
Δεν μπορεί άμεσα να ξεπεραστεί καμία κρίση, όταν την προσπάθεια για να την ξεπεράσουμε την κάνουν αυτοί όλοι που την δημιούργησαν.
Και εννοώ όλο το στρεβλό πολιτικό και συνδικαλιστικό σύστημα και τους λειτουργούς τους. Νοοτροπίες ετών που έχουν εμφυτευτεί στο μυαλό και στις συνήθειες όλων μας, δεν μπορούν να αλλάξουν άμεσα, αν δεν γίνει κάτι το «ηχηρό». Θα πρέπει να αποκτήσει ο πολίτης το αίσθημα της δικαιοσύνης, της ισοπολιτείας και της αξιοκρατίας.
Οι κομματικοί στρατοί και οι βολεμένοι με όλες τις καταστάσεις θα πρέπει να «ξεβολευτούν». Πως θα γίνει αυτό, όταν κανείς δεν μπορεί να πεισθεί ότι πρέπει να αλλάξουν όλα και προπαντός οι νοοτροπίες όλων μας; Όλοι θέλουμε από τους άλλους να αρχίσει η αλλαγή.
Πάντως, το κυριότερο, κατά τη γνώμη μου είναι, ο επαναπροσδιορισμός των αξιακών κανόνων και των ατομικών προτεραιοτήτων.
Επίσης χρειάζεται χρηστή διαχείριση του δημόσιου πλούτου σε όλα τα επίπεδα, καθώς και προτεραιότητες, που θα συνδέονται με την παροχή στους πολίτες των απαραίτητων για μια αξιοπρεπή διαβίωση".

Eviaportal.gr: Η Χαλκίδα είναι κατά κοινή ομολογία μια από τις ακριβές πόλεις; μπορεί σε αυτό να παρέμβει η ΕΠΚΑ;
Γ.Μ.:
"Η ενημέρωση των πολιτών, η έρευνα αγοράς και η σωστή επιλογή, πιστεύω πως είναι το αντίδοτο σε τέτοια φαινόμενα που είναι υπαρκτά και τα βλέπομαι καθημερινά, έτσι μπορεί ο καταναλωτής να τιμωρεί με τη στάση του, αυτούς που κερδοσκοπούν εις βάρος του. Εμείς θα δημοσιοποιούμε και θα στηλιτεύουμε φαινόμενα που μπορεί τυπικά να είναι εντός νόμου αλλά ηθικά και οικονομικά εκτός κάθε πραγματικότητας και θα προτρέπομε τους πολίτες καταναλωτές να κατανοήσουν πως η «δύναμη είναι στο… χέρι μας» όπως λέμε και στο κεντρικό σύνθημά μας".

Eviaportal.gr: Ποιό είναι το σχόλιο σας για τη κίνησή μας "ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ;
Γ.Μ.: "Κάθε πρωτοβουλία που έχει σκοπό την τόνωση της Ελληνικής αλλά και της ντόπιας οικονομίας είναι αξιοσημείωτη και καλοδεχούμενη.
Μπορούμε να βρούμε το βηματισμό μας, να ξεπεράσουμε κάποια προβλήματα και να δημιουργήσουμε ένα κλίμα κοινωνικής αλληλεγγύης και συνεργασίας. Μέσα από τέτοιες προσπάθειες δημοσιοποίησης των τοπικών προϊόντων και επιχειρήσεων, όταν αυτά είναι ποιοτικά και σε καλές και ανταγωνιστικές τιμές, δημιουργούν θέσεις εργασίας και μπορεί τελικά και ο καταναλωτής να είναι πολλαπλά ωφελημένος".
 




Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια (δεν θα δημοσιεύονται σχόλια με διευθύνσεις προς άλλους ιστότοπους)
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.
3D ΕΠΕ Τέντες Αιδηψού - Σάκης Μοσχόπουλος

Αρχή της σελίδας