Ειδήσεις - νέα από την Χαλκίδα και την Εύβοια | Eviaportal.gr
Ήταν 30 Σεπτεμβρίου του 1997 όταν το αεροπλάνο του Χαλκιδέου Υποσμηναγού Στρατάκια Δημήτριου προσθαλασσώθηκε με αποτέλεσμα το θάνατο του 27χρονου υποσμηναγού.
Υποσμηναγός Στρατάκιας (Ι) Δημήτριος
Υποσμηναγός Στρατάκιας (Ι) Δημήτριος
Ο Υποσμηναγός (Ι) Στρατάκιας Δημήτριος γεννήθηκε στη Χαλκίδα το 1971.
Εισήλθε στη Σχολή Ικάρων το Σεπτέμβριο του 1989 (65η σειρά) και αποφοίτησε τον Ιούνιο του 1993 με το βαθμό του ανθυποσμηναγού.

Εκπαιδεύτηκε στο Σμήνος Μετεκπαιδεύσεως Mirage 2000 της 114 Πτέρυγας Μάχης (Τανάγρα) και τοποθετήθηκε στην 332 Μοίρα της 114 ΠΜ ως χειριστής στα αεροσκάφη αυτά.

Το χρονικό της τραγωδίας 

Ήταν 30 Σεπτέμβριου του 1997, όταν ο Υποσμηναγός (Ι) Στρατάκιας Δημήτριος χειριζόμενος το Mirage 2000 s/n «210» επιστρέφοντας για προσγείωση στην Σκύρο μετά από διατεταγμένη υπηρεσία, προσθαλάσσωσε το αεροσκάφος του λίγο πριν τον διάδρομο, με αποτέλεσμα το αεροσκάφος να βυθιστεί και ο υποσμηναγός να βρει τραγικό θάνατο.

Σύμφωνα με τις τότε πληροφορίες η λανθασμένη εκτίμηση προσγείωσης του Mirage προήλθε από τα φώτα  των ψαροκάικων που βρίσκονταν -παρανόμως- εκείνη τη νύχτα στη νοητή θαλάσσια προέκταση του διαδρόμου της Σκύρου. Ο άτυχος χειριστής του Mirage 2000 μπερδεύτηκε σε σχέση με τα φώτα του διαδρόμου, (κάτι που βέβαια δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να βεβαιωθεί) και πραγματοποίησε μια τέλεια προσθαλάσσωση με το αεροσκάφος να φτάνει σχεδόν άθικτο στο βυθό λίγο κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας.


Ο θάνατος του χειριστή προήλθε από πνιγμό καθώς δεν κατάφερε να λύσει τα κορδόνια που συγκρατούσαν τα πόδια πάνω από το κάθισμα του αεροσκάφους. Πιο συγκεκριμένα ο χειριστής πρώτα έλυσε το κεντρικό σημείο πρόσδεσης των υπόλοιπων ζωνών και άνοιξε την καλύπτρα. Έτσι το σωσίβιο του φούσκωσε στην επαφή με το νερό όπως και ήταν σχεδιασμένο να κάνει και τον τραβούσε επάνω μη αφήνοντας περιθώρια  κίνησης και στην ουσία εγκλωβίζοντάς τον.


Μετά από το ατύχημα το αεροσκάφος ανελκύστηκε και μεταφέρθηκε, δια θαλάσσης, από τη Σκύρο στο λιμάνι των Τσιμέντων Χαλκίδας και από εκεί οδικώς στην Τανάγρα, όπου και επισκευάστηκε.

Στις αρχές του 2003 το αεροσκάφος του άτυχου χειριστή πέταξε ξανά και συνεχίζει να πετάει μέχρι και σήμερα.


Μετά το ατύχημα πολλά πράγματα στα σωστικά μέσα των Mirage 2000 άλλαξαν. Οι ζώνες πλέον απασφαλίζονται όλες (και των ποδιών που δεν πρόλαβε να λύσει ο άτυχος χειριστής) από ένα και μόνο κεντρικό σημείο.

Επίσης το σωσίβιο που έχει προσαρμοσμένο επάνω του ο χειριστής (σχεδιασμένο να φουσκώνει αυτόματα όταν έρθει σε επαφή με το νερό), έχει τώρα δύο θαλάμους από τους οποίους ο χειριστής μπορεί να ξεφουσκώσει τον ένα για να μπορέσει να κινηθεί και να απεγκλωβιστεί σε περίπτωση ανάγκης, και να τον ξαναφουσκώσει με ειδικό μηχανισμό αργότερα.


Στη Χαλκίδα, το ακρωτήρι της Κακής Κεφαλή όπου βρίσκεται και ο ομώνυμος φάρος έχει διαμορφωθεί σε πάρκο και πλέον ονομάζεται Πάρκο Υποσμηναγού Δημήτριου Στρατάκια προς την τιμήν του. Ακόμα, το όνομα του υποσμηναγού έχει δοθεί και σε έναν από τους δρόμους της Δροσιάς λίγο πριν την Παραλία Αλυκές και συγκεκριμένα στον δρόμο που ακολουθούσε ο νεαρός για να πάει σπίτι του.


Πηγές:
  • Σελίδα πεσόντα www.pasoipa.org.gr
  • peripatrhs.blogspot.gr
  • www.skamas.gr
Σχολιάστε



Κάνε το δικό σου σχόλιο

Όνομα
Email (δεν θα εμφανίζεται)
Σχόλια
* Η συμπλήρωση όλων των πεδίων της φόρμας είναι υποχρεωτική.